וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישי ביורוליג: מכבי תל אביב מחזיקה אצבעות

הצהובים יקוו לבשורות טובות משאר משחקי הבית, ובמוקד הקרב בין אולימפיאקוס וסיינה (21:45, ספ' 5+). קאחה - סיינה

זהו. אחרי שני סיבובים ו-14 מחזורים, שלב הטופ 16 במתכונתו הארוכה והחדשה יגיע לסיומו עם המחזור האחרון, שייערך רובו ככולו מחר (חמישי). רק המשחק חסר החשיבות בין בשיקטאש לפנרבחצ'ה אולקר ייערך בשישי ויחתום את השלב, ומכבי תל אביב המתארחת בברצלונה תישאר עם אוזניים קשובות למתרחש בשאר המגרשים, שעשויים לקבוע את המשך דרכה.

מכבי תל אביב תקווה שתסריט האימים שלה שיותיר אותה מחוץ להצלבה לא יתתמש. על פי התסריט הזה, הצהובים יפסידו לברצלונה, חימקי מוסקבה תנצח את אולימפיאקוס ביוון בהפרש של עד 11 נקודות, ואילו קאחה לבוראל תנצח את סיינה. בבית המקביל גם כן ייערכו כמה קרבות מיקום אחרונים, וכן ייערכו שני משחקים חסרי חשיבות בין ז'לגיריס ובאמברג ובין מלאגה ואלבה ברלין.

ואסיליס ספאנוליס אולימפיאקוס מול פטרי קופונן חימקי מוסקבה. GettyImages
מי תסיים את העונה מוקדם מהצפוי? ספאנוליס מול קופונן במפגש הקודם/GettyImages

בית ו' (הבית של מכבי תל אביב)

אולימפיאקוס - חימקי מוסקבה (21:45, ספורט 5+)

הרוסים כבר היו עם רגל וחצי בשלב ההצלבה, אך סיבכו את עצמם עם שלושה הפסדים בחמשת המשחקים האחרונים ומגיעים כשהם עם הגב לקיר. אולימפיאקוס, אלופת אירופה, להזכירכם, בוודאי לא תרים דגל לבן ותעשה הכול על מנת להבטיח העפלה להצלבה זו העונה התשיעית ברציפות. היא תעשה זאת בלי קשר לתוצאות האחרות בין אם תנצח או תפסיד בהפרש שלא יעלה על ארבע נקודות. חימקי מצידה תאבד את הכרטיס להצלבה אפילו בתרחיש בו תנצח בפחות מארבע נקודות, ובתנאי שמכבי תל אביב וסיינה תנצחנה.

המפגש הקודם בין השתיים עמד בסימן החזרה של אולימפיאקוס, שנהנתה מתצוגת שיא של הכוכב הבלתי מערוער ואסיליס ספאנוליס ורשמה ניצחון חוץ מפתיע 82:87, כפי שהסתמן אז. מצד שני, גם זוראן פלאניניץ' היה במיטבו באותו משחק ורשם שיא אסיסטים בטופ 16 כשהשיג 13 כאלה. "יהיה קשה מאוד לשחק ביוון, אבל אני לא מבחין בסכנה רצינית, אנחנו באים למשחק הזה מוכנים", אמר מאמן חימקי מוסקבה רימאס קורטינאיטיס, לקראת המשחק. "יש לנו סיכוי טוב להצליח במשחק הזה, חזרנו לעצמנו לאחרונה".

שחקן סיינה, בובי בראון. GettyImages
יעצרו את ההדרדרות? בובי בראון/GettyImages

קאחה לבוראל - סיינה (21:45)

בניגוד לקרב שייערך במקביל ביוון, שתי הקבוצות יעלו לפרקט בפרננדו בואסה ארנה בידיעה שגם ניצחון לא בהכרח יבטיח כרטיס להעפלה. הפסד של מי שהן, לעומת זאת, יחסל כל סיכוי להעפלה. במקרה שאולימפיאקוס תגבור על חימקי, המנצחת במשחק הזה תצא גם עם הכרטיס להצלבה. לבאסקים יש אפילו סיכוי להעפיל מהמקום השלישי ולנשל את מכבי תל אביב מארבעת הראשונות, אם היא תנצח, ברצלונה תנצח וחימקי תנצח את אולימפיאקוס ביותר מ-11 נקודות.

"אנחנו עומדים לקראת משחק קריטי במיוחד, ורוצים להתחרות גם עם קבוצות ברמה גבוהה כמו קאחה לבוראל, שנמצאת בכושר טוב עכשיו", הנמיך את הציפיות לוקה באנקי מאמן סיינה. המפגש הקודם הסתיים בבליץ של סיינה במחצית השנייה שסייע לה לנצח 75:84, אך הפעם היא תיאלץ להסתדר ללא דניאל האקט שהצטיין במשחק הזה וייעדר בגלל פציעה.

ג'ורדן פארמר אנדולו אפס מול מילוש תאודוסיץ' צסק"א מוסקבה. Alexander Zemlianichenko, AP
רוצים את המקום השני. פארמר/AP, Alexander Zemlianichenko

בית ה'

ריאל מדריד - אנדולו אפס (21:45)

בזמן שמכבי תל אביב תקווה להשלים את העבודה ולהעפיל להצלבה, היא לבטח גם תלטוש עיניים לבית המקביל, משם תצא יריבתה הבאה אם וכאשר תעפיל. לאחר ששתיהן רשמו הפסדםי במחזור הקודם (ריאל מדריד לצסק"א בחוץ, אנדולו אפס למלאגה בבית), הן יילחמו בבירת ספרד על המקום השני בבית, שמעניק יתרון ביתיות בהצלבה. כל זאת, כמובן, בהנחה שצסק"א תנצח את פנאתינייקוס ותבטיח סופית ורשמית את המקום הראשון. הבלאנקוס מגיעים למשחק בכושר ירוד ולאחר שהפסידו שלושה משחקים ברציפות ביורוליג. בשבוע שעבר המשחק מול צסק"א הסתיים למזלה בפער חד ספרתי, למרות שהרוסים כבר הוליכו ביותר מ-20 הפרש ושלטו ללא עוררין.

"יתרון ביתיות זה משהו שכל אחד היה רוצה", אמר גארד ריאל סרחיו יול לקראת המשחק. "אני מקווה שהאוהדים יגיעו בהמוניהם, אנחנו זקוקים להם". אנדולו אפס גם כן מגיעה לאחר שני הפסדים רצופים, כשבשבוע שעבר איבדה הזדמנות יקרה לייצר יתרון על ריאל מדריד כשהפסידה למלאגה שכבר איבדה סיכוי להעפיל. המפגש הקודם הסתיים בניצחון 72:74 דרמטי לאנדולו אפס.

תיאו פפאלוקאס צסק"א מוסקבה. Mikhail Serbin, GettyImages
אתה כבר מוכן לכל הקללות שתקבל? פפאלוקאס/GettyImages, Mikhail Serbin

פנאתינייקוס - צסק"א מוסקבה (21:45)

אמנם זהות העולות בבית ה' כבר נקבעו, אך שתי הענקיות חולקות יריבות היסטורית ומרתקת, ואף אחת מהן לא תוריד רגל מהגז במשחק, בוודאי לא צסק"א שהפסד שלה ביותר מ-16 הפרש עוד עלול לעלות לה באובדן המקום הראשון בבית. פאו גם כן תקווה לשפר עמדות, אך בינתיים, היא רשמה השבוע הפסד מביך 63:56 מול פאניוניוס בליגה היוונית, ודימיטריס דיאמנטידיס, שאיבד את הכדור המכריע ומיד לאחר מכן ספג עבירה טכנית לא אופיינית, ירצה לתקן מעט את הרושם לקראת ההצלבה. שחקני אולימפיאקוס לשעבר מילוש תאודוסיץ' ותיאו פפלוקאס, דמויות לא אהובות במיוחד באתונה, יחזרו לשחק מול האוהדים מהם כבר התרגלו לשמוע קללות מכל סוג.

"זה יהיה משחק מפתח עבורנו, בניסיון לשפר עמדות לקראת ההצלבה", אמר מאמן צסק"א אטורה מסינה. פנאתינייקוס קבוצת הגנה פנטסטית והיו להם כמה ניצחונות גדולים לאחרונה".

משחקים נוספים:

ז'לגיריס קובנה - באמברג (19:45)

מלאגה - אלבה ברלין (21:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully