וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שבועיים של איומים: השחקנים פותחים בשביתה

30.3.2013 / 10:41

ארגון השחקנים יתכנס בבניין ההסתדרות, ככל הנראה ללא שחקני אילת ומכבי ת"א. שחקני ירושלים לא עלו על הטיסה לאילת

שביתת שחקני הכדורסל צפויה לצאת לפועל היום (שבת) עם אסיפת ארגון שחקני הכדורסל בבית ההסתדרות בתל אביב בשעה 17:00. מאז הפגישה הלילית שלשום לא היו מגעים רשמיים בין המנהלת לארגון השחקנים, גם בשל הוראת יו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל, שביקש להתערב במגעים באופן ישיר עם חזרתו לישראל בלילה בין שני לשלישי. המשמעות היא כי למרות ההבטחות, ליגת העל לא תבוטל באופן מיידי עם השבתת המחזור. במנהלת הליגה הוציאו אמש הודעה כי לא יבטלו את המחזור למרות השביתה.

למרות בקשתו של פרנקל, ניסה יו"ר מכבי ראשון לציון יצחק פרי להוביל מהלך אמש שיפתור את הבעיה. פרי הציע לניר אלון למנות את חבר הכנסת עופר שלח כבורר בין הצדדים בהליך מהיר שייגמר עד לשבוע הבא, ובתמורה יבטלו השחקנים השביתה היום. השחקנים ביקשו לדעת האם ההליך מקובל על המנהלת לפני שיסכימו לכך, אך חברי הדירקטוריון דחו את ההצעה. היוזמה של פרי התווספה ליוזמה קודמת של מוטי אמסלם בנושא, שגם כן נדחתה.

שחקן הפועל אילת יחזקאל סקוורר מול שחקן מכבי תל אביב יוגב אוחיון. ברני ארדוב
במכבי ת"א ובאילת לא ישבתו? סקוורר ואוחיון/ברני ארדוב

בפגישה צפויים להיות נוכחים רוב שחקני הכדורסל הישראלים בליגת העל, מלבד נציגי הפועל אילת ומכבי תל אביב, שככל הנראה יעלו על הפרקט למשחקיהם הערב. באילת הגדילו לעשות אמש והוציאו הודעה לעיתונות בה נכתב ששחקני הקבוצה החליטו להשתתף במשחק ולא לשבות. מנגד, שחקני הצהובים לא הוציאו הודעה רשמית, אך גורמים שונים במועדון, כולל היו"ר שמעון מזרחי, העריכו שהם לא ישבתו.

שישה משחקים אמורים להיערך הערב, כשעוד לפני השביתה נודע כי שחקניה הישראלים של הפועל ירושלים לא הגיעו לשדה התעופה לקראת הטיסה לאילת. גם הקבוצה לא עלתה על הטיסה והיא רק ממתינה לאישור סופי מהמנהלת. הפועל ירושלים הוציאה הודעה לפיה: "מכיוון שהמשחק הערב יתקיים באילת אין לשחקנים שום דרך להגיע בזמן למשחק ולכן הקבוצה והצוות לא יעלו על הטיסה. הקבוצה מודיעה כי שחקניה הפרו את ההסכם מול הקבוצה בכך שלא הגיעו למשחק על פי הדרישה. הקבוצה תחליט על המשך צעדיה לאחר התייעצות של ההנהלה ובכל מקרה הקבוצה תפעל בהתאם להחלטת דירקטוריון המנהלת ביום שלישי הקרוב בשעה 13:00".


מכבי ראשון לציון ואליצור אשקלון אמורות לצאת בשעת ההתכנסות למשחקי החוץ בחיפה ובגן נר, כשהקבוצה מאשקלון הודיעה שתצא למשחק גם ללא הישראלים, ואילו הכתומים טרם הודיעו על צעדיהם. אגב גם חלק משחקני חיפה, ביניהם עידו קוז'יקרו, התנגדו לשביתה בשלב מסוים, אך יישרו קו עם ארגון השחקנים.

שחקן ברק נתניה יהוא אורלנד. מגד גוזני
יאפשר למשחק בין חולון לנתניה להתקיים? אורלנד/מגד גוזני

גם אם יבחרו שחקני מכבי תל אביב לעלות על הפרקט במשחק החוץ בהרצליה, המשחק ככל הנראה לא ייערך, מאחר והישראלים של הקבוצה המארחת ישהו בבניין ההסתדרות. הפועל תל אביב ביקשה מאוהדיה לא להגיע למשחק הבית נגד מכבי אשדוד, מהחשש כי המשחק לא יתקיים, והפצירו באוהדים לעודד את קבוצת הכדורגל במשחק החוץ נגד רמת השרון. באשדוד ייצאו למשחק לקראת השעה 18:00, כשכמו אשקלון, גם הם יבואו לאולם בראשון לציון גם אם הישראלים לא יופיעו.

המשחק היחיד שעשוי להתקיים בסופו של דבר הערב הוא ההתמודדות בין הפועל חולון לברק נתניה. הסגל של חולון כולל ארבעה זרים ושני מתאזרחים שהודיעו לקבוצה שלא ישבתו ועוד מספר שחקני נוער שעשויים להשתלב, כשהיחיד שבוודאות ישבות הוא שלומי הרוש. בנתניה, יהוא אורלנד עשוי להתייצב למשחק לאחר שהתנגד לשביתה, וכך גם מספר שחקנים נוספים, כשאייל שולמן וטמיר אריאלי אמורים לשבות. ראשי הקבוצות החליטו כי קבוצה צריכה לפחות שמונה שחקנים בסגל על מנת שהמשחק יתקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully