וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ר"ג-באר שבע: "לא צריך להסביר את החשיבות"

משחק תחתית רותח (ש', 18:00). חיימוביץ' צפוי לשוב להרכב האורדונים, האוהדים מבירת הנגב דרשו באימון: "רוצים מלחמה"

טריוויה:

* הקבוצות נפגשו 22 פעמים בליגה הראשונה. האורדונים ניצחו ארבע פעמים, עשרה משחקים נגמרו בתיקו ושמונה בניצחון של הקבוצה מהדרום.

* כאשר רמת גן מארחת, זה כמעט תמיד נגמר בתיקו: 7 מ-11. המקומיים ניצחו שלוש פעמים והאורחים פעם אחת בלבד.

* הניצחון של באר שבע ברמת גן היה באפריל 1981, 1:3 משערים של רפי אליהו, שלמה אילוז ומאיר ברד. דוד לגזיאל צימק בפנדל.

* אם באר שבע תפסיד שוב, היא תעלה את רצף ההפסדים שלה לשישה משחקים ותשווה את ההישג הלא סימפטי שלה מששת מחזורי הפתיחה של העונה שעברה.

* הרצף השחור הזה החל עם 3:0 מול הפועל רמת גן במחזור ה-23. מאז אותו משחק (כולל), רמת גן לקחה תשע נקודות.

נתונים: אתר דריבליסט

ישראל זגורי שחקן הפועל רמת גן. קובי אליהו
יש מצב טוב לתיקו. זגורי/קובי אליהו

מפתחות והכנות:

הפועל רמת גן:

האורדונים נאבקים על מקומם בליגה ולמשחק מחר תהיה השלכה ישירה על מאבקי ההישרדות בליגה. רמת גן ניצחה את בית"ר בטדי במחזור האחרון ותנסה להמשיך במומנטום החיובי כחלק מהבריחה מהקו האדום.

סגל מלא יעמוד לרשותו של המאמן אלי כהן, שצפוי לערוך שינוי אחד בלבד לעומת ה-11 שפתחו מול בית"ר. הבלם זאב חיימוביץ', שהחלים מפציעה במפשעה, יחזור להרכב ככל הנראה על חשבונו של ברנאר אוננגה, כאשר עוז יפרח ימשיך לפתוח גם הפעם. ישראל זגורי, דויד מנגה ודורין גוגה ישתפו פעולה בחלק הקדמי וינסו להכריע את המשחק.

"יש לנו שלושה משחקי בית בפלייאוף ואם נדע להביא מהם את כל הנקודות, רוב הסיכויים שנהיה בטוחים", אמר הבלם זאב חיימוביץ? לקראת המשחק, "עשינו ניצחון חשוב מאוד בטדי לפני הפגרה, שהעלה אותנו בחזרה מעל לקו האדום ומחר נהיה חייבים להגיע מרוכזים ולתת הכול על המגרש כדי להמשיך במומנטום הזה, להרוויח עוד קצת אוויר ולהגדיל את הפער מהקו האדום".

חיימוביץ' הוסיף: "מכל שמונה הקבוצות בפלייאוף התחתון, כרגע עדיין אף אחת לא בטוחה, כולן נמצאות בסכנה. באר שבע תגיע מחר כמו חיה פצועה להילחם על החיים שלה. יהיה משחק מאוד קשה נגד קבוצה מצוינת. תהיה מלחמה על כל כדור ואני מקווה שבסוף נהיה בצד השמח".

שחקן הפועל תל אביב, זאב חיימוביץ'. AP
קרב על כל כדור. חיימוביץ'/AP

הפועל באר שבע:

כ-60 אוהדים הגיעו לוסרמיל וערכו מפגן תמיכה בשחקנים, מהם מצפה הבעלים אלונה ברקת להוציא את הקבוצה מהמצב אליו נקלעה כבר במשחק הקרוב. ברקת הבהירה להם זאת במהלך השבוע. האוהדים הגיעו עוד לפני האסיפה שערך אלישע לוי לשחקניו לקראת המשחק וסוכם כי הם יעודדו מהיציע ולא ירדו אל כר הדשא, במשך חצי שעה הראשונה. לאחר משא ומתן האוהדים ירדו לדשא, אבל לא הורשו להתקרב לשחקנים.

"תורידו לרמת גן את הרגליים, תילחמו", "תראו נשמה", "באר שבע לא תרד", היו הקריאות שליוו את השחקנים. בהמשך גם הושלכו רימוני עשן לעבר כר הדשא. השחקנים נותרו בצד השני של האצטדיון והאוהדים התבקשו לצאת באופן מאורגן, כפי שסוכם.

באסיפה עצמה אמר לוי לשחקניו: "לא צריך להסביר את חשיבות המשחק". שחקן בקבוצה הוסיף: "ההידרדרות שלנו החלה בתבוסה לרמת גן ועכשיו צריך לנצח אותם, לפני שיורידו אותנו ליגה. אי אפשר להתעלם מהעובדה שהקבוצה לחוצה, אבל לקראת המשחק הכל ישתחרר. זה משחק של עונה שלמה ואסור להפסיד אותו".

הבעיה העיקרית של אלישע לוי קשורה לרביד גזל, שסובל מנפיחות בברך, לא התאמן ולא צפוי לשחק. וויליאם סוארס שתופקד כבלם, יוסט לקישור ועודד גביש יחזור למרכז ההגנה. בן והבה תורגל בתחילת האימון כבלם הנוסף וישנה התלבטות בינו לבין בויאן מרקוביץ'. אבירם ברוכיאן שלא התאמן בתחילת השבוע כשיר ואמור לפתוח וגם סיראז' נאסר תורגל השבוע בהרכב, אבל היום תומר סוויסה קיבל את הגופיה לפניו. דובב גבאי תורגל גם הוא בתחילת האימון, אבל בהמשך רועי קהת החליף אותו והוא יהיה זה שישחק מעל הקשרים האחוריים.

וויליאם סוארס שחקן הפועל באר שבע (ימין) חוגג עם עודד גביש. קובי אליהו
חוזר לתפקיד המקורי. סוארס/קובי אליהו

יעמדו למבחן:

הפועל רמת גן: דויד מנגה

סביר להניח שהמשחקים שנותרו עד סוף העונה יהיו האחרונים של מנגה במדי רמת גן, שככל הנראה תמכור אותו בקיץ לאחת הגדולות ותגזור עליו קופון שמן. מנגה הוא ללא ספק אחד הזרים המוכשרים שהגיעו העונה לליגת העל וכדי להפוך את העונה שלו למושלמת, הוא יצטרך להשאיר את רמת גן בליגה לעונה נוספת. המהירות והטכניקה של מנגה צריכות לבוא לידי ביטוי מול ההגנה האיטית של באר שבע.

הפועל באר שבע: וויליאם סוארס

הקשר הברזילאי שהגיע מהפועל רמת גן נעלם במחצית השנייה של העונה. פציעות, כושר משחק ירוד ובעיקר תחושה שהוא ממש לא רוצה להיות כאן. אלונה ברקת שלחה את היד עמוק לכיס כדי לרכוש את סוארס מירון קוריס ורגע לפני שהוא כנראה נפרד, הוא חייב להחזיר לבעלים לפחות חלק מינורי מההשקעה שלה ולהשאיר את הקבוצה בליגה.

הרכבים משוערים:

הפועל רמת גן: איתי ארקין, יוגב בן סימון, זאב חיימוביץ', עוז יפרח, ארתור אטצזיאנוב, וובה בראון, עומר בוקסנבוים, מיכאל זנדברג, ישראל זגורי, דויד מנגה, דורין גוגה.

הפועל באר שבע: אוסטין אג'ידה, אביתר אילוז, בן והבה (בויאן מרקוביץ'), עודד גביש, אופיר דוידזאדה, וויליאם סוארס, פטריק אוסיאקו, רועי קהת, אבירם ברוכיאן, ניקולס פלצ'וק, תומר סוויסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully