וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תעפיל מכבי תל אביב להצלבה

הצהובים יכולים להעפיל כבר מחר להצלבה עם הפסד של סיינה. ומה אם האיטלקים ינצחו? קבלו חלק מהתרחישים האפשריים

קובי אליהו

אז אחרי שמכבי תל אביב רשמה את ניצחונה השישי ברציפות ביורוליג כשהביסה הערב (חמישי) על בשיקטאש בבית 58:101, והעלתה את מאזנה ל-5:8, ימתינו בדריכות הצהובים למשחקים שיתקיימו מחר בבית ו', ויקוו לחדשות טובות (בעיקר מאיטליה), שיבשרו להם שהם עלו לשלב ההצלבה עוד לפני המשחק שלהם במחזור האחרון, מול ברצלונה. בראש ובראשונה, מכבי תל אביב תעלה לשלב הבא במידה וסיינה תפסיד מחר לברצלונה (שכבר הבטיחה מזמן את המקום הראשון), זאת בשל המאזן הפנימי שנוטה לכיוונם של הצהובים מול האיטלקים. אבל מה אם סיינה לא תפסיד מחר?

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מקווה לחדשות טובות מאיטליה. בלאט/ברני ארדוב

בית ו', בשונה מבית ה', הוא צמוד מאוד ממש עד לרגע האחרון, ואם אולימפיאקוס, חימקי מוסקבה וסיינה ינצחו מחר, הרי שלשלושתן ולמכבי יהיה מאזן זהה, רגע לפני המחזור האחרון. במקרה שכזה (ובמידה כמובן שמכבי תפסיד לברצלונה), כל אחת מהן תוכל לעלות לשלב הבא, ושם כבר יצטרכו המחשבונים להישלף, כשבית משולש ומרובע עשוי לקבוע מי יהיו אלו שיעפילו להצלבה. הנה חלק מהתרחישים שעשויים להתקיים במחזור האחרון:

* במידה וסיינה או אולימפיאקוס יפסידו במחזור האחרון, מכבי תעלה, משום שמכבי מחזיקה ביתרון מול שתיהן במאזן הפנימי הישיר.

* אם מכבי תפסיד לברצלונה, סיינה ואולימפיאקוס ינצחו את שני המשחקים האחרונים שלהן (מחר ובמחזור הבא), וחימקי תנצח את אחד משני המשחקים שנותרו לה, מכבי תודח (בגלל המאזן הנחות מול הרוסים).

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
גארד סיינה בובי בראון (ימין). GettyImages
סיינה תפתיע את ברצלונה? בראון/GettyImages

* במידה ויווצר בית משולש בין חימקי מוסקבה, אולימפיאקוס ומכבי (כלומר, אם אולימפיאקוס וחימקי יפסידו משחק אחד וינצחו משחק אחד ממה שנותר להן), הצהובים יהיו חייבים ניצחון של חימקי על אולימפיאקוס ב-15 הפרש ומעלה במשחק האחרון, אחרת מכבי תודח.

* אופציה נוספת שתסבך עוד יותר את המצב (אם כי היא פחות סבירה) היא שני ניצחונות של קאחה לבוראל (שמחזיקה כרגע במאזן חלש של 6:6, וניצבת במקום החמישי), מה שעשוי ליצור בית מרובע עם מכבי, אולימפיאקוס וחימקי. במצב לא סביר שכזה, הצהובים יודחו אם חימקי תנצח את אולימפיאקוס ב-12 הפרש ומעלה, או שקאחה תנצח את חימקי, אך בפער של פחות מ-3 הפרש. כאמור, זהו התרחיש שהכי פחות סביר שיתקיים.

* ומה לגבי האפשרות שמכבי תל אביב תסיים במקום השני? ובכן, לשם כך היא קודם כל תהיה חייבת לנצח את ברצלונה בחוץ, ואז היא תקווה שהרוסים יפסידו את אחד משני המשחקים שנותרו להם- מחר מול קאחה לבוראל, או במחזור האחרון מול אולימפיאקוס- והמקום השני יהיה של אלופת ישראל.

דווין סמית', שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
גם המקום השני בהישג יד. סמית'/קובי אליהו

המשחקים שיתקיימו מחר בבית ו':

פנרבחצ'ה/אולקר - אולימפיאקוס
חימקי מוסקבה- קאחה לבוראל
סיינה - ברצלונה

המשחקים במחזור האחרון בבית ו', שרלוונטיים למכבי:

ברצלונה - מכבי תל אביב
אולימפיאקוס - חימקי מוסקבה
קאחה לבוראל - סיינה

דורון פרקינס אולימפיאקוס. GettyImages
חתיכת קרב במחזור האחרון. פרקינס ואולימפיאקוס מול חימקי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully