וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה ניצחה את סיינה, ההכרעה: רק בשבוע הבא

הקטאלנים שיסיימו בראשות הבית ניצחו 69:77, ומכבי תל אביב תדע רק בשבוע הבא אם היא תעפיל להצלבה. אולימפיאקוס מנעה חגיגות כבר השבוע אחרי שהשיגה ניצחון בשיניים על פנרבחצ’ה אולקר 73:78. ניצחון בשבוע הבא על ברצלונה ומכבי תל אביב תסיים שנייה

אחרי הניצחון הגדול ביום חמישי על בשיקטאש, מכבי תל אביב קיוותה לפתוח את השמפניות כבר הלילה (שישי), אבל מתברר שהיא תצטרך להמתין עד למחזור האחרון אז היא תפגוש את ברצלונה בספרד. התוצאות של הערב במשחקי המחזור ה-13 של הטופ 16 הלכו לרעתם של הצהובים, ובכל זאת עדיין קיימים סיכויים טובים מבחינתה של מכבי תל אביב להשתלב בין שמונה האחרונות, כשבכל מקרה הצהובים תלויים בעצמם.

חימקי אירחה את קאחה לבוראל, אבל החזירה את הספרדים לעניינים בבית כאשר קאחה חגגה 82:86 דרמטי במיוחד. המשחק שיכול היה להכריע את גורלם של הצהובים כבר הערב הלך לרעתה של מכבי תל אביב אחרי שאולימפיאקוס ניצחה את פנרבחצ'ה/אולקר 73:78. במשחק המרכזי סיינה וברצלונה נפגשו, כשהספרדים ניצחו 69:77 וסיבכו עוד יותר את סיינה שעלולה למצוא את עצמה בחוץ.

בכל מקרה, ניצחון של הצהובים בברצלונה יבטיח להם את המקום בהצלבה דרך המקום השני ויתרון הביתיות בשלב הבא. מכבי תל אביב לא תעפיל לשלב הבא רק בתרחיש הבא: היא תפסיד לברצלונה, חימקי תנצח את אולימפיאקוס בהפרש של עד 11 נקודות ובמקביל קאחה לבוראל תנצח בביתה את סיינה. במצב שכזה, מכבי תישאר במקום החמישי בבית מחוץ לשלב ההצלבה.

בית ו'

ארזם לורבק, ברצלונה. Alexander Zemlianichenko, AP
מכבי הייתה צריכה ניצחון שלהם, וקיבלה אותו. ארזם לורבק/AP, Alexander Zemlianichenko

סיינה - ברצלונה 77:69

לא כך קיוו האיטלקים להגיע למאני טיים של העונה, ובטח שהם לא ציפו להיות עם הגב אל הקיר. הטוסקנים, שהפסידו משחק קריטי בטורקיה לבשיקטאש, רשמו הפסד נוסף למרות פתיחת משחק רצחנית ורשמו הפסד חמישי בשישה משחקים. מי שחשב שברצלונה תעלה משוחררת אחרי שכבר הבטיחה את המקום הראשון בבית, גילה קבוצה שנלחמה על הניצחון גם גם ללא פיט מייקל וחואן קרלוס נבארו שזכה למנוחה. בדקות האחרונות אמנם קיבלנו משחק צמוד, אבל בסופו של דבר הניסיון שיחק תפקיד משמעותי. ג'ו אינגלס סיים עם 20 נקודות, שתיים פחות מניית'ן ג'וואי שקלע 22 ותרם לא פחות מ-12 ריבאונדים. בסיינה בובי בראון לא הצליח לשנות את המומנטום של הקבוצה שלו וקלע 15.

האיטלקים פתחו בצורה רצחנית את המשחק עם ריצת 0:10 ובהמשך הם השלימו ארבע מארבע מחוץ לקשת, בזמן שברצלונה נשארה במשך חמש דקות עם נקודות רק של ג'ו אינגלס ונייט ג'וואי. אלא שפה בדיוק סיינה הפסיקה לשחק וברצלונה החזירה בריצה משלה כשג'ו אינגלס השלים את הקאמבק בדרך ל-23:25 לסיינה בסיום הרבע הראשון. ההתקפה של סיינה שותקה בפתיחת הרבע השני מה שאיפשר לאינגלס והוארטס לברוח לחמש הפרש, פער שנשמר גם עד סיום המחצית אותה נעל ג'וואי עם דאנק נפלא ויתרון 40:45.

מי שציפה לראות את ההתלהבות של סיינה מפתיחת המשחק גם בתחילת הרבע השלישי קיבל דווקא הצגה של ג'וואי ויחד עם שלשה של ויקטור סאדה קיבלנו הופעה מצוינת של ברצלונה. בובי בראון ניסה בכל כוחו להחזיר את סיינה לעניינים, אבל ארזם לורבק קבע 55:65 בסוף הרבע. למרות הפער המשכנע, סיינה התחילה לנגוס בהפרש והקטינה לשלוש עם זריקות עונשין מוצלחות של קנגור 2:17 דקות לסיום. אלא שזו גם הייתה שירת הברבור שלה שכן הוארטס ויאסיקביצ'יוס סגרו את הסיפור וחגגו בסיום.

ואסיליס ספאנוליס, אולימפיאקוס. GettyImages
נחלצו בשיניים מהפסד מביך. ספאנוליס/GettyImages

פנרבחצ'ה/אולקר - אולימפיאקוס 78:73

אחרי שנותרה המומה בשבוע שעבר על ידי מכבי תל אביב, אולימפיאקוס הבינה שהיא חייבת לחזור למסלול. זה הלך לה קשה מול היריבה שניצחה רק פעמיים בטופ 16 ונתנה את משחק חייה שלא הספיק הפעם. פנר, שעלתה למשחק הבית האחרון שלה העונה, סיימה את דרכה בטורניר, בעוד באולימפיאקוס נאלצו לסתדר שוב ללא ג'וש פאוול ודימיטריס מאברוידיס. בסופו של דבר פפאניקולאו השלים קאמבק נהדר של הקבוצה שלו עם 16 נקודות ויחד עם 14 של ואסיליס ספאנוליס האורחים חגגו בסיום. בו מקאלב, עומר עונאן ורומיין סאטו סיימו עם 12 כל אחד בצד המנוצח.

המשחק נפתח הכי צמוד שאפשר, אבל ואסיליס ספאנוליס וג'וש פאוול העניקו יתרון זעיר 13:19 בסיומו של הרבע הראשון. אלא שאם נדמה היה שהיוונים נכנסים לקצב והולכים לייצר בריחה ברבע השני, הגיעו דקות טובות של מייק באטיסט וקאיה פקר ששמרו את המארחים בתמונה. דורון פרקינס נכנס לפרקט, אבל הטורקים ירדו להפסקה עם יתרון נקודה 33:34.

אילקר קרמאן פתח את המחצית עם נקודות בצד הטורקי, אבל פרו אנטיץ' קבר שתי שלשות גדולות ברצף ושוב קיבלנו משחק צמוד. רומיין סאטו תפס פיקוד אבל פפאניקולאו עם חמש רצופות הוריד את היוונים ביתרון 53:56 לאולימפיאקוס בסיום הרבע השלישי. הטורקים החלו לקבל ביטחון עם דקות טובות של קאיה פקר כשבצד השני אולימפיאקוס החטיאה זריקות נוחות, אבל השיא היה כשעומר עונאן ושבאס הקפיצו לשמונה חמש דקות לסיום המשחק. פרפרוגלו ופרינטזיס לא ויתרו, וספאנוליס עם שלשה ענקית קבע 69:71 שהפך את היוצרות. קרל היינס עוד הוסיף שתיים, אבל מקאלב שמר על ההפרש עם נקודות מהקו ופרינטזיס נעל את הסיפור.

מילקו בייליצה שחקן קאחה לבוראל מול קרשימיר לונצ'אר שחקן חימקי מוסקבה. GettyImages
ניצחון מפתיע. בייליצה עולה/GettyImages

חימקי מוסקבה - קאחה לבוראל 86:82

ערב המחזור קאחה לבוראל עוד הייתה מחוץ להצלבה, אחרי שניצחה רק את שתי הטורקיות בשמונת משחקיה האחרונים, אבל עם הידיעה שהפסד יחסל את סיכוייה, הקבוצה של ז'אן טבק התעלתה ונתנה משחק מצוין. היא עוד הובילה ב-16 והייתה קרובה לאבד את היתרון, אבל ריכוז בדקות האחרונות עשו מבחינתה את העבודה. הרוסים ימתינו למחזור האחרון אחרי שספגו מכה קשה בסיכויים להמשיך.

הרבע הראשון היה בשליטת הספרדים, כשאנדרס נוצ'יוני היה חתום על 11 נקודות מה-22 של הקבוצה שלו בדרך ליתרון 19:22 כאשר נמניה בייליצה הוריד את האורחים עם שתי נקודות חשובות. מאצ'יי לאמפה המשיך עם דקות טובות של קאחה, אבל פטרי קופונן שמר את הרוסים בתמונה עם שלשה חשובה. לאמפה עם דאנק נפלא סידר 43:46 במחצית לאורחים.

הקצב הנפלא של קאחה לבוראל נמשך גם ברבע השלישי. לאמפה המשיך לקלוע בצד של הספרדים, קרשימיר לונצ'אר ניסה להחזיר את חימקי למשחק, אבל בגלל לא מעט איבודי כדור נוצ'יוני כבר הקפיץ לעשר עם שלשה אדירה בדרך ל-60:68 בסוף הרבע. ומה ברבע האחרון? קאחה המשיכה להפציץ מחוץ לקשת ובייליצה הקפיץ ל-16 לפני שקופונן ענה לו עם שלשה בצד השני.

נגמר? ממש לא. קופונן המשיך לקזז בהפרש והקטין לשמונה עם שלשה שלישית שלו וריברס צימק לנקודה בלבד שתי דקות וחצי לסיום. כשנדמה היה שחימקי בדרך ליטול את ההובלה הגיע נוצ'יוני שקבר שלשה רביעית שהחזירה ל-80:84. פול דייויס עוד קלע שתיים מהעונשין לחימקי, אבל סן אמטריו סגר את הסיפור מהקו. נוצ'יוני הוליך עם 24 נקודות למנצחים, לאמפה סיים משחק יוצא מן הכלל עם 21. דייויס קלע רק 15 למפסידים, סרגיי מוניה הסתפק ב-13.

בית ה'

אלבה ברלין - ז'לגיריס קובנה 55:77

שתי הקבוצות אמנם הודחו, אבל הגרמנים הצליחו לאסוף ניצחון שלישי בטופ 16 בזכות משחק יוצא מן הכלל של דיון תומפסון, שסיים עם 16 נקודות. דריק ביירס עזר לו עם 12. האורחים פתחו רע את המשחק וקלעו שש נקודות בלבד ברבע הראשון ומהנקודה הזו הם לא הספיקו לרדוף. קשישטוף לברינוביץ' הוביל את המפסידים עם 15 נקודות.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully