וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם במנהלת הליגה: "השחקנים קיבלו מספיק הזדמנויות"

28.3.2013 / 17:46

במנהלת לא מתרגשים מהודעת ארגון השחקנים כי ישבתו בשבת. שחקן צעיר: "אם קוז'יקרו גם שובת, אז אנחנו מיישרים קו"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

ישיבת ארגון השחקנים שנערכה אמש (רביעי) במושב בצרה הוציאה הודעה רשמית כי השחקנים לא יופיעו למשחק. למרות זאת, במנהלת הליגה עדיין לא מאמינים כי השחקנים לא יעלו על הפרקט, והקדימו את המשחקים בין בני הרצליה למכבי תל אביב ובין הפועל אילת להפועל ירושלים ל-19:45, מאחר ובמכבי ובאילת קיימת התנגדות גדולה לשביתה.

"ברגע שהשחקנים שלהם יעלו על הפרקט, השחקנים יבינו שהשביתה הזאת היא לא של כולם", אמרו הבוקר במנהלת. בנוסף רוב חברי הדירקטוריון מתנגדים לנהל מגעים נוספים עם ארגון השחקנים, לפחות עד למחזור הליגה ביום שבת, "היו מספיק שיחות ונתנו לשחקנים מספיק הזדמנויות. הם יודעים מה ההצעה על השולחן, הם צריכים לקבל את ההחלטה אם להופיע או לא".

בשעות הצהריים הוציאו במנהלת הודעה רשמית לגבי ישיבת השחקנים: "מנהלת הליגה קיבלה בצער את החלטת חלק מהשחקנים לא להופיע למחזור הליגה הקרוב ולהמשיך בשביתה. אי קיום משחקים פוגע קשות בכדורסל הישראלי ועלול לגרום לנזק בלתי הפיך ואנו תקווה כי השחקנים יתעשתו על עצמם ולא יכרתו את הענף עליו הם יושבים. המנהלת עושה מאמצים להמשיך בשגרת הכדורסל ולא לפגוע במשחקי ליגת העל. יושב ראש המנהלת ייכנס ביום שלישי ישיבת דירקטוריון, במידה והשחקנים ימשיכו בשביתתם ידון הדירקטוריון בהמשך קיום הליגה. מנהלת הליגה תשהה את מכירת הכרטיסים למשחק הגמר עד להודעה חדשה.

עידו קוז'יקרו, מכבי חיפה, בפגישה של ארגון השחקנים. קובי אליהו
שחקן צעיר: "כשעידו קוז'יקרו שיש לו משפחה ומשכורת גבוהה גם נמצא בתוך המהלך הזה, אתה מיישר קו". ישיבת השחקנים מאמש/קובי אליהו

בישיבת ארגון השחקנים היו לא מעט שחקנים שהתנגדו בתחילה לשביתה למרות שבהצבעה הראשונית רק שלושה התנגדו - יוגב אוחיון, גיא פניני ויהוא אורלנד, אך לאחר מכן עוד מספר שחקנים הביעו חשש כלכלי מהתוצאות של המהלך. בסופו של דבר הוחלט להשבית את המחזור אלא אם יושג הסכם בין הצדדים.

"זה דבר לא פשוט לוותר על כמה משכורות ולהיות חשוף לתביעה, אבל כשעידו קוז'יקרו שיש לו משפחה ומשכורת גבוהה גם נמצא בתוך המהלך הזה, אתה מיישר קו", אמר אחד השחקנים היותר צעירים בארגון השחקנים, "אנחנו צריכים להיות מאוחדים בסיפור הזה, אחרת ישברו אותנו. השחקנים המבוגרים תומכים בנו, ואנחנו נהיה איתם בכל צעד בדרך".

הערב תתקיים ישיבת הזדהות עם מנהלת הליגה וראשי הקבוצות בביתו של עודד קטש בתל אביב. בישיבה צפויים להיות לא מעט ממאמני ליגת העל, שחקני עבר ומנהלי קבוצות. בין היתר ידונו שם בדרכי פעולה שונות כדי לנסות ולמנוע את שביתת השחקנים.

הנהלת מכבי חיפה העבירה ביממה האחרונה מכתב לשחקני הקבוצה תפסיק את החוזה איתם ותגיש נגדם תביעת פיצויים אם ישבתו. בתגובה הודיע ארגון השחקנים כי כל מכתב כזה נושא קנס של כ- 250,000 שקלים. בגין משלוח 8 מכתבים ל- 8 שחקנים הקנסות יגיעו ל-2 מיליון שקלים. כמו כן הסביר הארגון, במכתב שנשלח לקבוצה על ידי עורכת הדין דפנה שמואלביץ', כי השביתה שהוכרזה חוקית וכי הקבוצות לא מבקשות צווי מניעה נגדה בבית הדין.

עוד הוסבר במכתב כי מנהל קבוצה שיאיים על שחקניו צפוי לקנסות אישיים. הארגון מאשים את סגן יושב ראש הקבוצה, מר ארנון שירן, בכתיבת המכתב בזדון או בסתם בורות, ומבטיח כי לא יהסס לתבוע אותו אישית. העתק המכתב הועבר ליושב ראש איגוד הכדורסל אבנר קופל כדי שיפעל משמעתית נגד קבוצות מפרות חוק. הארגון הנחה את השחקנים של מכבי חיפה ושל שאר קבוצות ליגת העל להתעלם ממכתבים מסוג זה והבטיח הגנה משפטית וארגונית לכל שחקן שיתקל באיומים מסוג זה.

עדכון ראשון: 11:47

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully