וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין פשרה, ליגת העל בכדורסל תבוטל?

24.3.2013 / 20:13

פגישה נוספת בין ארגון השחקנים למנהלת לא הולידה הסכם. הביטול מתקרב. קטש: "השביתה מהווה פגיעה קשה בקבוצות”

נציגי מנהלת ליגת העל נפגשו הערב (ראשון) עם נציגי ארגון השחקנים בביתו של שמעון מזרחי בבנימינה כדי לנסות למנוע את השבתת המחזור ה-22 שאמור להתקיים ביום חמישי וביום שישי הקרובים. למרות האופטימיות איתה הגיעו אנשי המנהלת, בארגון השחקנים לא הסכימו להצעה שהוגשה אליהם ביום שישי והודיעו כי לא יופיעו למשחק הליגה ביום חמישי. במהלך הפגישה נציגי ארגון השחקנים אמרו שהם יהיו מוכנים לשקול הצעה של חוק רוסי עם ארבעה זרים, אך במנהלת הליגה מסרבים לאפשרות הזו. אם לא יחול שינוי במהלך חג הפסח או ביום רביעי, המחזור לא יתקיים והסכנה סביב המשך העונה הנוכחית יגדל.

חיים אוחיון בעלים הפועל גלבוע/גליל עליון. קובי אליהו
מאוכזב. אוחיון/קובי אליהו

"אנחנו מאוד מאוכזבים מהתגובה שקיבלנו מארגון השחקנים", אמר חיים אוחיון, בעלי הפועל גלבוע/גליל עליון שייצג את המנהלת בפגישה ביחד עם אלדד אקוניס, שמעון מזרחי וצביקה ליבר,"הגשנו הצעה שמקובלת על כל קבוצות הליגה ושלא פוגעת במכבי תל אביב ובארגון השחקנים לא מוכנים לקבל אותה. אנחנו חייבים לערוך את מחזור הליגה ביום חמישי ואני מקווה שהשחקנים הישראלים יעלו לפרקט".

במנהלת הליגה לא חוששים מההשלכות של ביטול הליגה אם המחזור לא ייערך, כשגם הודעה ברוח הזו הועברה לנציגי ארגון השחקנים בפגישה, היו"ר ניר אלון, ושחקן מכבי חיפה עידו קוז'יקרו. "לא נופיע למחזור ה-22 אם אין הסכם", אמר ניר אלון לוואלה! ספורט בצהריים, "קשה לי לראות את מנהלת הליגה מגיעים לקראת מה שהשחקנים הישראלים רוצים ומגיע להם".

במנהלת הליגה ובאיגוד הכדורסל הכחישו את דברי ארגון השחקנים לפיהם אם הליגה תבוטל תוחזר השליטה על ליגת העל לאיגוד הכדורסל, "מדובר בקשקוש מוחלט", אמר בכיר במנהלת. באיגוד הכדורסל גם לא אהבו את הפרסום וגורמים שונים אמרו כי ישמרו על עצמאות מנהלת ליגת העל בכל מקרה, גם במידה וליגת העל תבוטל.

עודד קטש מאמן הפועל אילת. נמרוד סונדרס
"בטוח שקבוצות שיהיו להם ישראלים מספיק טובים ובכירים, יעדיפו לשחק גם עם ארבעה זרים בסגל". קטש/נמרוד סונדרס

מאמן הפועל אילת ועוזר מאמן נבחרת ישראל עודד קטש הגיב למאבק בין הצדדים בהודעה מטעם מנהלת הליגה: "אני חושב שהבעיה של הכדורסלן הישראלי היא לא במקום שנציגי הנהלת ארגון השחקנים מחפשים, בסך הכל הליגה מעניינת וטובה ויש ביטוי לשחקנים הישראלים. אין לדעתי שחקנים צעירים ישראלים טובים שלא מקבלים את הדקות שהם ראויים להן. השביתה היא פגיעה מאוד קשה בקבוצות ובבעלים שלהן, לצערי השחקנים לא רואים את התמונה הכוללת. הם מחפשים את הבעיה במקום הלא נכון ובטח שלא באמצע העונה.

"השיטה של חוק רוסי עם חמישה זרים מאפשרת המון דקות לישראלים. יש לי הרבה ביקורת על השחקנים שמנהיגים את המאבק הזה ולצערי הם בעיקר פוגעים בעצמם. אין שחקנים ישראלים שמגיע להם לשחק ולא משחקים. כשיש כאלה שמגיע להם לשחק, זה אינטרס שלנו המאמנים לקדם את השחקנים הישראלים ואנחנו מעדיפים לקדם שחקן ישראלי טוב מאשר שחקן זר.

"ריבוי זרים בקבוצות לא בהכרח פוגע בנבחרת המקומית כפי שהשחקנים טוענים ויש הרבה דוגמאות למדינות באירופה שבהן יש ריבוי של זרים והנבחרת לא נפגעה. מצד שני הזרים מרימים את רמת האימון והצעירים שלוקחים חלק באימונים מאוד תחרותיים, מתקדמים באימון, כמו במשחק וזה מוסיף להם המון. אני בטוח שקבוצות שיהיו להם ישראלים מספיק טובים ובכירים, יעדיפו לשחק גם עם ארבעה זרים בסגל. אני יודע שאני אעשה זאת במידה ויהיו לי ישראלים ברמה גבוהה בקבוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully