וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי ת"א הביסה את בשיקטאש 58:101

מכבי תל אביב רשמה את אחת ההצגות הגדולות שנראו בהיכל, כשדרסה ללא רחמים את בשיקטאש. קיינר מדלי הצטיין עם 15 נקודות, היקמן וסמית’ קלעו 16 כל אחד והאלופה הישראלית חצתה לראשונה את קו 100 הנקודות ביורוליג

קובי אליהו

מכבי תל אביב זכתה ללא מעט שבחים בשבועות האחרונים, לאחר שהצליחה לחבר חמישה ניצחונות רצופים בשלב הטופ 16 של היורוליג, והערב (חמישי) היא ללא ספק רשמה את ההצגה הגדולה ביותר שלה העונה ואחת הגדולות בשנים האחרונות, כשדרסה ללא רחמים את בשיקטאש הטורקית 58:101, והתקרבה מאוד לקראת הבטחת מקומה בשלב ההצלבה של היורוליג. הצהובים העניקו לכל אחד מהצופים ביד אליהו חווייה שלא ישכחו זה זמן רב, ועתה הם ימתינו למשחק מחר בין סיינה לברצלונה, כשבמידה והאיטלקים יפסידו בו, יובטח ככל הנראה מקומה של מכבי בהצלבה, ללא קשר לתוצאת המשחק במחזור האחרון, מול ברצלונה. האמת, עם יכולת שכזו, גם ניצחון בברצלונה נראה בגדר משימה אפשרית במיוחד.

שחקני מכבי תל אביב בכדורסל חוגגים מול בשיקטאש. קובי אליהו
הצגה כזאת לא רואים כל יום. קיינר מדלי, סמית' וג'יימס חוגגים על בשיקטאש/קובי אליהו

חייבים לומר בכנות כי בשיקטאש היא לא בדיוק מאריות אירופה, והצליחה לנצח עד כה רק פעם אחת בשלב הטופ 16 (במחזור הקודם, מול סיינה) אבל גם זה לא יכול להסביר את החגיגה הענקית של הצהובים על הפרקט, שלא ויתרו על שום כדור, וחצו לראשונה העונה את קו 100 הנקודות. החדשות הטובות מבחינתו של בלאט, מלבד הניצחון הענק, הן כמובן היכולת הנהדרת של ניק קיינר מדלי, שסיים עם 15 נקודות, אבל לא רק הוא- כל אחד משחקני מכבי עלה בטירוף אל המשחק, המכונה הצהובה נראתה משומנת מתמיד, ועם יכולת שכזו יכולים שחקניו של בלאט לפנטז גם על ניצחון במשחק האחרון על ברצלונה, ועל המקום השני בבית.

האלופה הישראלית גמרה את המשחק כבר ברבע הראשון, כשניק קיינר מדלי רשם את משחקו הטוב ביותר באירופה והטיס את המארחים ליתרון 18 בתוך דקות. הטורקים פשוט נראו בהלם באותם רגעים, ושחקניו של בלאט לחצו על הדוושה, חצו את קו 30 ההפרש ואל המחצית הגיעו ביתרון 27:61 מדהים. מי שחשב שהאורחים יצליחו להתאושש במחצית השניה התבדה ומהר. סמית', היקמן ואוחיון פשוט השתעשעו עם היריבה, פלאניניץ' קיבל הזדמנות להציג לראווה את הדאנקים שלו, והיתרון תפח עד 50 הפרש- ההפרש הגדול ביותר בו ניצחה מכבי באירופה (מול פזארו ב-2004)- לפני שהאורחים צימקו מעט. מאמן הטורקים, ארמן קונטר נראה המום על הספסל, כמו כל הספסל הטורקי, ועם יכולת שכזו, חייבים לשאול ביושר כיצד קבוצה שכזאת מגיעה לשלב כה מתקדם של העונה באירופה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
סילבן לנדסברג שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
חגיגה בצהוב. לנדסברג מטביע/קובי אליהו

רבע 1

סמית' המשיך את היכולת הנהדרת שלו מחוץ לקשת בתקופה האחרונה ופתח עם שלשה, אבל מי שהתפוצץ היה דווקא ניק קיינר מדלי, שהפגיז עשר נקודות נפלאות, וקינח בדאנק ענק. יוגב אוחיון הוסיף שלשה, וסל ועבירה של סמית' הטיס את המארחים ל-6:23 מדהים. דווקא אז הורידו הצהובים את הרגל מהגז, איפשרו למינארד ולחבריו לחצות את קו 10 הנקודות ברבע, אותו סיימה מכבי ביתרון 11:29 ענק.

שחקן בשיקטאש דמיר מרקוטה מול שחקן מכבי תל אביב יוגב אוחיון. קובי אליהו
נראו בהלם מוחלט. מרקוטה מול אוחיון/קובי אליהו

רבע 2

פניני פתח את הרבע השני עם שלשה, האורחים המשיכו ללכת עם הראש בקיר בהתקפה, ושלשה של סילבן לנדסברג שהכניס הרבה אנרגיה הקפיצה את ההפרש ל-25. קיינר מדלי המשיך ללהוט כשכל כדור שלו צלל פנימה, ויחד עם עוד חדירה של לנדסברג טסה מכבי ל-16:45 מטורף. האורחים לא הספיקו לנשום וכבר חטפו שלשה מסמית' ודאנק מהדהד מהיקמן שקבע 19:54. האוהדים המשיכו להנות מכל רגע, כשרוט סידר להיקמן לייאפ קל ומיד לאחר מכן סיים בעצמו אחד שכזה, בעוד הטורקים עמדו מהצד והביטו, ובמחצית זה 27:61 מהמם, בהצגה שבאמת כמותה לא נראתה זה זמן רב בהיכל.

שחקן בשיקטאש גספר וידמאר מול שחקן מכבי תל אביב ניק קיינר מדלי. קובי אליהו
נתן הופעה גם בהגנה. קיינר מדלי במשחקו הטוב ביותר העונה/קובי אליהו

רבע 3

היקמן למד מסמית', ובדיוק כמו השלשה מול אולימפיאקוס, שיחרר אחת עם תום שעון הזריקות בפתיחת הרבע השלישי, פלאניניץ' סיים מתפרצת בדאנק והיתרון של מכבי חצה את קו ה-40. היכולת של האורחים המשיכה להיות מביכה במיוחד, דווין סמית' סיים בדאנק קליל, ומיד לאחר מכן חטף וקלע שוב מתחת לסל כדי לקבוע 34:81. אם זה לא היה גרוע מספיק עבור הטורקים, הגיע דייויד לוגן, ועל הבאזר קבר עוד שלשה שהורידה את הצהובים ב-34:91 מדהים בסיום הרבע השלישי.

1-	ריקי היקמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
קל יותר ממשחק אימון. היקמן/קובי אליהו

רבע 4

הטורקים נזכרו לקלוע בפתיחת הרבע האחרון ורצו ל-6:16, שאיך נאמר, לא שינה הרבה את התוצאה. מינארד ואסיק סוף סוף ראו את הכדורים שלהם צוללים פנימה, והאורחים הצליחו להגיע ל-50 נקודות. בלאט המשיך לתת לשחקניו מנוחה ושלח גם את איתי שגב אל הפרקט לארבע דקות של משחק. האורחים הצליחו להימנע מדבר אחד- לא להפוך לקבוצה שחטפה הכי הרבה ממכבי תל אביב (הכבוד הזה עדיין שמור לפזארו), אבל נראה שגם זה לא ממש ישמח את ראשי בשיקטאש. 58:101 מדהים בסיום למכבי תל אביב.

איתי שגב שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
אפילו הוא זכה לקבל קצת דקות. שגב/קובי אליהו

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: דווין סמית' (3 מ-3 לשלוש, 9 ריבאונדים) וריקי היקמן (5 אסיסטים) 16 נקודות כל אחד, ניק קיינר מדלי 15, דרקו פלאניניץ' 14, סילבן לנדסברג 10 ו-5 ריבאונדים, שון ג'יימס 9 ו-6 ריבאונדים, דייויד לוגן וגיא פניני 7 נקודות כל אחד, יוגב אוחיון 5 ו-7 אסיסטים, איתי שגב שיחק ולא קלע.

קלעו לבשיקטאש: ריקי מינרד 12 ו-7 ריבאונדים, טוטקו אסיק 8, סרחט סטין 7, גספאר וידמאר 6, צ'מאל נאלגה 5, באריס הרסק 4, מורטצ'אן גולר, פיקרט אקין, צ'בר אוזר וכריסטופר 3 נקודות כל אחד, דאמיר מרקוטה ודניאל יואינג 2 כל אחד.

יוגב אוחיון עם שון ג'יימס שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
סיבה למסיבה. מכבי מודה לאוהדים בסיום/קובי אליהו

סטטיסטיקה קבוצתית

אחוזים ל-2

מכבי תל אביב 63% (28 מ-44)
בשיקטאש 42% (15 מ-35)

אחוזים ל-3

מכבי תל אביב 45% (11 מ-24)
בשיקטאש 30% (6 מ-20)

ריבאונדים

מכבי תל אביב 39 (11 בהתקפה)
בשיקטאש 28 (7 בהתקפה)

חטיפות

מכבי תל אביב 12
בשיקטאש 5

איבודים

מכבי תל אביב 10
בשיקטאש 18

אסיסטים

מכבי תל אביב 26
בשיקטאש 11

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. קובי אליהו
כבר חושב על המקום השני? בלאט/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully