וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגאון של בארסה, מלך הכדורים החופשיים: קומאן בן 50

ההולנדי הדגול חוגג יובל, הנה כל מה שצריך לדעת עליו: השער בגמר האלופות, הזכייה ההיסטורית עם הולנד, הרגעים הגדולים

מזל טוב רונאלד קומאן. אחד השחקנים ההולנדים הגדולים אי פעם חוגג היום (חמישי) יום הולדת 50 והנה כמה דברים שכדאי לדעת על הבלונדיני המפורסם.

צפו במקבץ השערים הגדולים של קומאן:

* הוא מגיע ממשפחת כדורגל: אחיו הבכור ארווין הוא מאמנה של וואלויק כיום (פיינורד והונגריה בעבר בין היתר) ושחקן עבר בנבחרת הולנד ואיינדהובן. האבא מרטין שיחק בשנות ה-60 וה-70' בליגה ההולנדית.

* קומאן נולד בזאנדם, עיירה קרובה לאמסטרדם. הוא החל את הקריירה ב-1980 בכרונינגן.

* אחרי שלוש עונות במדי הצבא הירוק-לבן הוא עבר לאייאקס אמסטרדם, שם הגיע הפריצה הגדולה.

רונלד קומאן מאמן הולנדי. Thanassis Stavrakis, AP
קריירה ארוכה ומרגשת/AP, Thanassis Stavrakis

* הבלם-קשר שיחק במדי אייאקס שלוש עונות בלבד וסיים אותן עם 31 שערים, אליפות וגביע.

* משם עבר קומאן לפ.ס.וו איינדהובן, היריבה המרה וחווה את ההצלחות הגדולות בקריירה. הוא שיחק בפ.ס.וו שלוש עונות נוספות, כבש לא פחות מ-54 שערים ובעיקר, זכה עם הקבוצה בגביע אירופה, כשהוא כובש את הפנדל הראשון בדו קרב ההכרעה מול בנפיקה בגמר. בנוסף, הוא זכה עם איינדהובן בשלוש אליפויות רצופות ובשני גביעים.

* במקביל להצלחה באיינדהובן, קומאן עזר לנבחרת הולנד לזכות בתואר הבינלאומי היחיד בתולדותיה, יורו 1988. הוא נבחר לנבחרת הטורניר.

* התחנה הבאה הייתה ברצלונה. בקאמפ נואו הוא כיכב שש עונות, כבש 87 שערים, היה חלק מהדרים טים הבלתי נשכח של יוהאן קרויף שזכתה בארבע אליפויות רצופות והכי חשוב, כבש בדקה ה-111 את שער הניצחון בגמר גביע אירופה מול סמפדוריה, שהעניק לברצלונה את גביע האלופות הראשון בתולדותיה.

מיכאל לאודרופ (שמאל) ורונלד קומאן שחקני ברצלונה חוגגים זכיה בגביע אירופה לאלופות 1992. GettyImages
שער ששינה את תולדות ברצלונה. קומאן ומיכאל לאודרופ חוגגים בגמר האלופות/GettyImages

* השער הזה הגיע, איך לא, בכדור חופשי. קומאן נודע כאמן הכדורים החופשיים של אותן שנים. בנוסף, השיא שלו, 25 פנדלים מוצלחים ברציפות בליגה הספרדית, עומד עד היום.

* השער הזה גם הפך אותו לראשון בהיסטוריה שכובש בשני גמרי גביע אירופה רצופים, זאת לאחר ששנה קודם לכן הוא כבש את שער הניחומים בהפסד בארסה בגמר הגביע למחזיקות גביע מול מנצ'סטר יונייטד. הוא סיים את התקופה בברצלונה עם עוד גביע ספרדי, שני סופרקאפים מקומיים ואחד אירופאי. הכינוי שלו בברצלונה היה "טינטין", בשל דמיונו לדמות המצוירת של הבלש הצעיר.

* קומאן עבר לסיים את הקריירה עם שנתיים נוספות בפיינורד ופרש ב-1997. הוא הופיע 78 פעמים בנבחרת הולנד, כבש 14 שערים ונבחר פעמיים רצופות (1987, 1988) לשחקן השנה בהולנד.

רונאלד קומאן שחקן ברצלונה חוגג. David Cannon, AP
מלך הכדורים החופשיים/AP, David Cannon

* שלוש שנים אחרי הפרישה הוא הפך למנג'ר. אחרי תקופה בינונית בויטסה, הגיע לאייאקס, שם זכה בשתי אליפויות וגביע, עם 71.3 אחוזי הצלחה נהדרים.

* התחנה הבאה הייתה בנפיקה, אבל היא הסתיימה בקול ענות חלושה והוא שב להולנד, לאיינדהובן, אותה הוביל לאליפות ב-2006/7. הוא ניסה את מזלו בולנסיה, זכה בגביע ב-2008, אך שרד רק חצי שנה בתפקיד ועבר לאלקמאר ומשם לפיינורד, אותה הוא מאמן כיום.

* המעבר לאמן בפיינורד הפך אותו ליחיד בהיסטוריה ששיחק ואימן בשלוש הגדולות של הולנד: אייאקס, איינדהובן ופיינורד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully