וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: ברצלונה ניצחה את קאחה לבוראל

הקטאלנים גברו על ויטוריה 74:83, והתוצאה מסייעת למכבי ת"א בקרב על מקום בשלב הבא. בית ה': פאו וצסק"א עלו להצלבה

אימג'בנק GettyImages

היורוליג מגיעה לישרות האחרונה, והמאבק על מקום בהצלבה בעיצומו. המחזור ה-12 בשלב הטופ 16 ביורוליג החל ביום רביעי במשחק חסר חשיבות בבית ה' בו ניצחה אלבה ברלין את באמברג 72:75 בחוץ.

בבית ו', בו משחקת מכבי תל אביב, אירחה מוליכת הבית ברצלונה את קאחה לבוראל לדרבי ספרדי וניצחה 74:83. הניצחון של ברצלונה מסייע למכבי תל אביב שכן קאחה מתמודדת נגד הצהובים על מקום בהצלבה.

בבית ה' הושלם המחזור בשלושה משחקים מרתקים. ז'לגיריס אירחה בקובנה את מוליכת הבית אפס אנדולו וניצחה אותה 71:79. בקרב בין שתי אימפריות שהתחולל במדריד, פנאתינייקוס גברה על ריאל 73:74 והבטיחה את מקומה בהצלבה. החמישית בבית, מלאגה, הייתה חייבת ניצחון בית נגד צסק"א מוסקבה אך האימפריה מרוסיה ניצחה 66:70 ועלתה למקום השני בבית, תוך שהיא מחסלת את סיכוייה של מלאגה להעפיל להצלבה.

שחקן קאחה לבוראל ויטוריה מאצ'יי לאמפה. GettyImages
היה מצוין, אבל זה לא הספיק מול ברצלונה. לאמפה/GettyImages

ברצלונה - קאחה לבוראל 74:83

אוהדי מכבי תל אביב קוו לניצחון של ברצלונה, וקיבלו אותו. הקטאלנים הבטיחו את המקום הראשון בבית ו', ובתוך כך הנחילו לקאחה, שנאבקת עם הצהובים על מקום בהצלבה, הפסד שמכניס אותה ללחץ, משום שנותרו לה עוד שני מאבקים עם יריבות ישירות על מקום בהצלבה - בחוץ נגד חימקי ובבית נגד סיינה.

סי.ג'יי וואלאס וחואן קרלוס נבארו פתחו יתרון קטן לזכות ברצלונה ברבע הראשון שהסתיים ב-12:18 קטלאני. קאחה נהנתה מיכולת טובה של מאצ'יי לאמפה ונמנייה בייליצה ושמרה על מרחק חד-ספרתי מהמארחת, אבל ריצת 2:7 של ברצלונה בסוף הרבע השני הורידה אותה ביתרון 32:42 במחצית.

הרבע השלישי נפתח בהחטאות ואיבודי כדור מצד שתי הקבוצות, וקאחה לא מצאה פתרון ליכולת של וואלאס, אבל מאצ'יי לאמפה השאיר את הבאסקים קרוב וקאחה הצליחה להשוות ל-49:49 באמצע הרבע. נבארו החל לפטם את חבריו, ונקודות של ארזם לורבק אפשרו לברצלונה להוליך 56:61 בתום הרבע השלישי. לאמפה ואנדרס נוצ'יוני קלעו עבור קאחה, שיצמק למינוס 2 כשעל השעון 01:40 דקות לבאזר. ברצלונה לא נלחצה, הבארו, סאדה ולורבק ייצרו נקודות בכל התקפה, קאחה נעצרה בצד השני ובתום 40 דקות ברצלונה ניצחה 74:83 והבטיחה את המקום הראשון בבית ו'.

ארזם לורבק קלע 16, אנטה טומיץ וחואן קרלוס נבארו קלעו 14 כל אחד למנצחים, סי.ג'יי וואלאס נעצר על 13. מאצ'יי לאמפה היה מצוין בקאחה עם 21 נקודות, אנדרס נוצ'יוני הוסיף 11.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן ז'לגיריס קובנה רימאס קאוקינאס. GettyImages
בז'לגיריס עדיין מאמינים. קאוקינאס/GettyImages

ז'לגיריס קובנה - אנדולו אפס 71:79

הטורקים הגיעו לליטא עם רצף של שני ניצחונות ואחרי שכבשו את המקום הראשון בבית ה', וידעו שניצחון חוץ יקנה להם מקום בהצלבה, אולם משחק התקפה חלש מצדם שלח אותם לשדה התעופה עם הפסד שלישי בטופ 16. ז'לגיריס, מנגד, שמרה על סיכוייה הקטנים להילחם על מקום בהצלבה, אולם עם מאזן 7:5 היא בעיקר תלויה בתוצאות יריבותיה.

דקות הפתיחה היו צמודות והרבע הראשון הסתיים ביתרון 23:25 לזכות הטורקים. ברבע השני ההגנות התהדקו, דושקו סבאנוביץ' וסמיח ארדן היו חמים באפס אנדולו, אבל ג'ורדן פארמר היה חלש וריצת 3:8 בשתיים וחצי הדקות האחרונות שלחה את ז'לגיריס להפסקה ביתרון 42:44. דריוס לברינוביץ' להט בתחילת הרבע השלישי והיבל את ז'לגיריס לריצת 1:11. אפס, ללא סשה וויאצ'יץ' הפצוע, התקשתה למצוא מענה להתלהבות של ז'לגיריס, ופיגרה 63:56 בתום הרבע השלישי. ברבע הרביעי הטורקים לא הצליחו למצוא את הסל, וז'לגיריס ניצחה 71:79.

דריוס לברינוביץ' נצץ בז'לגיריס עם 24 נקודות, מינדאוגס קוזמינסקאס היה מצוין והוסיף 15, רימאס קאוקינאס קלע 9. ז'מון-אלפרד לוקאס הצטיין באפס אנדולו עם 14, ג'ורדן פארמר תרם 12 ב-26 דקות, ורשם 4 איבודים לעומת 3 אסיסטים.

שחקן פנאתינייקוס אתונה דימיטריס דיאמנטידיס. GettyImages
החטיא מהקו במאני-טיים, אבל יצא ממדריד עם ניצחון ענק. דיאמנטידיס/GettyImages

ריאל מדריד - פנאתינייקוס אתונה 74:73

קרב במשקל כבד בבירת ספרד. אחרי ההפסד הביתי המפתיע למלאגה במחזור הקודם במדריד ידעו שאסור להפסיד שוב, אבל פאו הוכיחה מאיזה חומר היא קורצה כשבסוף ערב ארוך ולוהט היא ניצחה את הספרדים והבטיחה מקום בהצלבה. פנאתינייקוס עלתה למאזן 4:8 ובעקבות הפסדה של מלאגה היא מדורגת רביעית עם יתרון של 2 נקודות על פני היריבה מאנדלוסיה.

רודי פרננדס חזר מפציעה והיה האיש של ריאל בדקות הפתיחה, אבל שליטה של היוונים בריבאונד עזרה להם להוליך 14:17 בתום עשר הדקות הראשונות. ברבע השני דימיטריס דיאמנטידיס איפס את היד ויחד עם אוקו רוקיץ' שמר על היתרון של פנאתינייקוס, שהוליכה במחצית 33:38.

הבלאנקוס פתחו את הרבע השלישי עם שלשה של סרחיו יול, פרננדס המשיך לייצר נקודות, והתפתח משחק נדנדה בין שתי הקבוצות. דקות טובות של מירזה בגיץ' סייעו לספרדים וריצת 0:7 אפשרה לריאל להוביל 49:53 בתום 30 דקות משחק. הרבע הרביעי היה הפכפך ושתי דקות לסיום רוקיץ' העלה את היוונים ליתרון 63:66. המשחק היה צמוד עד לשניות הסיום, ניקולה מירוטיץ' צימק עבור הספרדים מהקו ל-74:73, דיאמנטידיס נשלח לקו אך החטיא שתי זריקות עונשין, אבל ריאל לא הצלחה לתרגם זאת לזריקת ניצחון כשהכדור של רודריגז לא נכנס ופאו ניצחה בסיום 73:74.

פאו נהנתה מחלוקת נקודות מצוינת, כשקוסטס צרצריס קלע 16, דיאמנטידיס הוסיף 14, ורוקיץ 12. רודי פרננדז וניקולה מירוטיץ' קלעו 17 כל אחד עבור ריאל.

מלאגה - צסק"א מוסקבה 70:66

עבור הספרדים כל משחק הוא בגדר להיות או לחדול, ונראה שהגיע הזמן לחדול אחרי ההפסד הביתי לרוסים. בסיבוב הקודם מלאגה הפתיעה את צסק"א במוסקבה, ובעזרת הקהל המקומי קיוותה להשלים ניצחון כפול על הרוסים בשלב הטופ 16, אבל בתום מותחן גדול האנדלוסים נכנעו לצסק"א, שעלתה למאזן 3:9 והתמקמה במקום השני בבית. מלאגה, שקיוותה להפסד של פנאתינייקוס במדריד התאכזבה לגלות שהיוונים ניצחו בבירת ספרד ובעצם הבטיחו את עלייתם להצלבה.

פתיחת המשחק הייתה שייכת להגנות ובעיקר לידיים הרועדות של שחקני שתי הקבוצות, ומלאגה, על אף 7 מ-17 מהשדה בעשר הדקות הראשונות, ירדה ביתרון 16:17. הרבע השני היה צמוד לכל אורכו. מלאגה שמרה על יתרונה בזכות יכולת טובה של ארל קאלווי, כשמנגד סוני ווימס הוליך את קלעי צסק"א עם 11 נקודות במחצית, שהסתיימה ביתרון המארחת 30:34. צסק"א פתחה מצוין את הרבע השלישי וריצת 4:12 בניצוחם של ויקטור חרייפה ומילוש תיאודוסיץ' העבירה את היתרון לידי הרוסים. זוראן דראג'יץ התעורר בשורות המארחים והרבע השלישי הסתיים ב-52:52. מלאגה פתחה את הרבע הרביעי בריצת 0:6, אבל אז הרוסים הידקו את ההגנה, ובעזרת ריצת 2:11 חוללו מהפך והתירו את מלאגה מאחור בדרך לניצחון 66:70.

סשה קאון היה הבולט בקלעי צסק"א עם 16 נקודות, סוני ווימס ומילוש תיאודוסיץ' תרמו 13 כל אחד. מרכוס וויליאמס קלע 12 למלאגה, זוראן דראגיץ', ארל קאלווי וסיימון קרונוסלב קלעו 10 כל אחד.

יורוליג בוואלה! ספורט

שחקן צסק"א מוסקבה מילוש תיאודוסיץ' (שמאל). GettyImages
ניצחון שהבטיח לצסק"א מקום בהצלבה. תיאודוסיץ'/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully