וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: קונסטנטין פופה, מאמן כדורסל מכללות

זוכרים את הענק הרומני ששיחק במכבי ת"א והפועל ירושלים? היום הוא מאמן את בנות אינדיאנפוליס: "נהנה ללמד יסודות"

אוהדי מכבי תל אביב ובכלל, אוהדי הכדורסל בישראל, לעולם לא ישכחו את קונסטנטין פופה. הענק הרומני, שמשקיף על העולם מגובה 2.20 מטר, נחת בהיכל נוקיה (אז עוד יד אליהו) בעונת 1996, אחרי שכיכב במדי פו אורטז.

הוא שיחק במדים הצהובים-כחולים ארבע עונות ולאחר מכן עבר לעונת סיום קריירה בהפועל ירושלים. בין היתר הופיע עם מכבי בגמר היורוליג בו הפסידה הקבוצה לפנאתינייקוס של עודד קטש.

לאחר הפרישה, פופה, יחד עם אישתו היהודייה וחמשת ילדיהם, שבו לארצות הברית, שם שיחק הענק הרומני באוניברסיטת מיאמי (הוא אף נבחר על ידי הקליפרס בסיבוב השני של דראפט 1995, אך לא שיחק ב-NBA). הוא התמנה למאמן קבוצת הנשים של אוניברסיטת אינדיאנפוליס ולקח את הגרייהאונדס עד לטורניר הארצי של הרמה השנייה במכללות, שם הודחה הקבוצה ביום שישי החולף עם הפסד חוץ 70:56 למדורגת שנייה בטורניר, אשלנד איגלס. אינדי סיימה את העונה במאזן 10:19 ופופה התפנה לסכם.

"כשפרשתי, התחלתי לאמן את הבת הבכורה שלי בתיכון בפלורידה", הוא מספר בוידיאו המצורף, "ברגע שהתחלתי לאמן, התאהבתי. אני נהנה ללמד יסודות, בעיקר בכדורסל הנשים. אני חושב שזה קריטי. צריך לעשות את ההתאמות מכדורסל גברים לנשים, אבל המעבר הזה בא לי בקלות. אני יודע שאחרי ארבע שנים בכדורסל, הבנות האלה יצטרכו למצוא עבודה לחיים וגם זה חלק מהסיפור, זה משהו שאני רוצה להקנות להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully