וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדוריד: מכבי ראשון לציון זכתה בגביע המדינה

הקבוצה של אולג בוטנקו גברה בדרבי על הפועל ראשון 25:27ורשמה זכייה עשירית בתואר. פיליפ מריאן כיכב עם משחק ענק

מכבי ראשון לציון זכתה הערב (שלישי) בפעם העשירית בתולדותיה בגביע המדינה בכדוריד, לאחר ניצחון ענק בדרבי העירוני על הפועל, 25:27. הקבוצה של אולג בוטנקו הגיעה למשחק הזה בעיצומה של עונה נהדרת בליגה ונישלה את הפועל מתוארה במשחק שבו היא שלטה מפתיחתו ועד סופו ופשוט לא הותירה שום סיכוי לקבוצה של סער פרנקל, שרדפה אחרי מכבי לאורך כל המשחק והייתה חסרת אונים מול משחק ההתקפה של הצהובים.

עופר לוזון שחקן מכבי ראשון לציון חוגג עם אמיר לנגליב. ברני ארדוב
חוגגים זכייה מוצדקת. שחקני מכבי ברגע ההנפה/ברני ארדוב

מי שבלט מעל כולם בדרבי הזה היה ללא ספק פיליפ מריאן, שחקנה המצוין של מכבי, לו יש מניות רבות בזכייה בגביע. מריאן היה בלתי ניתן לעצירה ועם עשרה שערים דאג שמכבי תוביל לאורך כל משחק, למרות ניסיונות של אבישי סמולר לשמור את האדומים במשחק. אולג בוטנקו, המאמן שנכנס לנעליו הענקיות של גלעד מאור, מוסיף לרזומה שלו תואר רביעי וכפי שמכבי נראית גם בליגה המקומית, אותה היא מוליכה בגאון ללא אף הפסד, סיכויים גבוהים שהיא גם תשמור על תואר האליפות שלה ותשלים זכייה בדאבל מרשים.

מנגד, הפועל נפרדת מהגביע בו זכתה בעונה שעברה, כאשר היא נכנעת לקבוצה שעלתה עליה בכמה מספרים. האדומים סבלו בעיקר מיכולת בינונית של בויאן בוטוליה הכוכב שלהם וגם של עידן מימון שכבש שער בודד ולא היה פקטור של ממש במשחק. היחיד שניסה לעשות משהו מול המכונה של מכבי הוא אבישי סמולר, אך הוא לבדו לא הספיק.

אבישי סמולר שחקן הפועל ראשון לציון בכדוריד. ברני ארדוב
היה בלתי עציר במחצית הראשונה. סמולר/ברני ארדוב

מהלך המשחק

הפועל ראשון פתחה חזק עם שער יפה של אבישי סמולר, אבל מכבי נהנתה מדקות טובות ועלתה ליתרון ראשון של-3:5. זריקה משבעה מטרים של פאבול פולקוביץ', אחרי עבירה ברחבה על יואב נאמן, קבעה 3:6. מירקוס צימק ל-6:4 מהצד השני עם שער יפה משלו.

מכבי ניסתה לחזור עם שער נוסף של אבישי סמולר, אבל פיליפ מריאן עשה הרבה צרות להפועל ומיד החזיר ליתרון שלוש עם שער יפה מרחוק כדי לקבוע 6:9 למכבי. סער פרנקל לקח פסק זמן והפועל עלתה בטירוף ועם דקות מצוינות של אבישי סמולר, כבשה שלושה שערים רצופים וקבע שיוויון 9, 21 דקות בתוך המחצית הראשונה. מכבי לא וויתרה על ההובלה ונעזרה בשער של פאבול פולקוביץ' כדי לעלות ליתרון 9:11. הסיומת של המחצית הייתה שייכת כולה למכבי, כשגל אברהאם ומריאן מריצים את מכבי ליתרון שיא במחצית של 11:15.

פיליפ מריאן, שחקן מכבי ראשון לציון כדוריד. ברני ארדוב
משחק ענק שלו. פיליפ מריאן/ברני ארדוב

מכבי לא הורידה את הרגל מהגז במחצית השנייה ופתחה חזק מאוד. פיליפ מריאן המשיך להפגיז מרחוק, עידן מימון כבש שער ראשון וצימק ל-17:14, אבל פיליפ מריאן עם עוד שער קבע 14:18, שבע דקות בתוך המחצית השנייה. המשחק הזה המשיך לעמוד בסימן הדו קרב בין אבישי סמולר של הפועל לפיליפ מריאן של מכבי.

סמולר כבש שער שמיני, עשר דקות בתוך המחצית השנייה כדי להוריד את הפיגור ל-19:16, אבל מכבי המשיכה לשלוט בנעשה במגרש כשדור גבע מפתיע עם משחק יעיל בהתקפה והעלה אותה ליתרון 16:20. הצהובים לא הורידו את הרגל מהגז ודור גבע עם שער נוסף קבע 17:22. יותם טל כבש מהצד השני וניסה להשאיר את האדומים במשחק, אבל פיליפ מריאן עם תצוגה בלתי נשכחת ודור גבע רק הגדילו את ההפרש וקבעו - 20:25 למכבי, חמש דקות לסיום המשחק. פאבול פולקוביץ' עם שערו החמישי במשחק היה זה שהבטיח את הניצחון ובסיום - 25:27 למכבי.

עופר לוזון פאבול פולאקוביץ' שחקני מכבי ראשון לציון. ברני ארדוב
עוד תואר לאוסף. עופר לוזון ופולאקוביץ/ברני ארדוב
יותם טל שחקן הפועל ראשון לציון כדוריד. ברני ארדוב
לא הערב שלהם. יותם טל/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully