וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מארגני המרתון איבדו את האמון שלנו"

18.3.2013 / 16:08

2,000 רצים התאמנו לשווא במשך 4 חודשים למרתון תל אביב, חלקם זועמים. בינתיים, מתארגנות ריצות פירטיות ונסיעות לחו"ל

ההודעה על ביטולו של מרתון תל אביב הייתה צפויה לאור ההתפתחויות של הימים האחרונים. לאחר האירוע הטראגי בחצי מרתון תל אביב בסוף השבוע, בו מצא את מותו מיכאל מיכאלוביץ', הרצים הרשומים למרתון המלא שנדחה בשבוע המתינו לפרסום המסלול החדש באתר המירוץ ובדף הפייסבוק, אבל נתקלו בסטטוס בו נמסר שההודעה הסופית על קיום המרתון תינתן ביום שני.

ההודעה נמסרה במועד, ובישרה ל-2,000 רצים שהאימונים שלהם בארבעת החודשים האחרונים ואפילו יותר היו ככל הנראה לחינם. יש לא מעט ספורטאים שמגבים את ההחלטה ומבינים את הלחץ בו היו נתונים המארגנים, שטענו שהביטול הסופי הוא בגלל מזג האוויר החם שיחזור גם בסוף השבוע הקרוב. מצד שני, רבים מהרצים לא מקבלים את ההסבר הזה, מאחר והתחזית היא ל-25-26 מעלות בשעות השיא, כך שבמרתון שהיה אמור להיות מוזנק ב-5:30 בבוקר לא היה אמור להיות עומס חום.

רבים מן הרצים, שהצליחו להביא את הגוף שלהם למוכנות שיא אחרי עבודה קשה, חושבים על החלופות האפשריות. חלקם מתכוננים לרוץ מרתון באופן פירטי, כשנכון לעכשיו מתארגנות ברשתות החברתיות שתי קבוצות, אחת שמתכוונת לרוץ במסלול המקורי בפארק הירקון וקבוצה נוספת שתרוץ ככל הנראה בחיפה. רצים אחרים כבר מתקשרים לסוכני נסיעות שונים במטרה להספיק ולהירשם למרתונים באירופה. נכון להיום (שני) עדיין ניצן להירשם למרתון לימסול שיתקיים ביום ראשון הקרוב (24 למרץ) בקפריסין. מדובר במרתון מישורי, שמשתתפיו אמורים ליהנות מתנאי מזג אוויר נוחים של כ-20 מעלות. אפשרות נוספת היא מרתון ציריך, שיתקיים ב-7 לאפריל וההרשמה אליו עדיין פתוחה. כמו כן, יתקיימו בחודש הבא מירוצי מרתון גם במילאנו ובוינה.

באופן טבעי, הרצים הכל כך מאוכזבים הביעו את תסכולם בדף הפייסבוק של מרתון תל אביב, שם תיארו את הרגשתם. נדב בנדל כתב: "לא להאמין, אחרי שחודשים פינטזתי על הרגע הזה, ובשבועיים האחרונים כעסתי, שנאתי, הייתי מבולבל אבל בסוף התרצתי וסלחתי - יורקים לי בפנים. זה זלזול בקהילה שלמה שאין לתאר. יהיה חם ב-5 וחצי בבוקר? תזניקו ב5! תזניקו ב4! תעשו משהו!! את האמון שלי ושל רבים אחרים איבדתם". רפי כחלון הוסיף: "חבל שמארגני המרתון משתפים פעולה עם השקר הגדול 'בעקבות מזג האוויר'. בכל אתרי מזג האוויר מסתמן דווקא מזג אוויר נוח למדי לקיום מרתון. ההרגשה היא שלא בעירייה ולא מארגני המרתון נלחמו על קיום המרוץ. אולי כי זה יותר נוח להם כיום לבטל. לטווח ארוך זה יהיה מהלך הרסני ביותר למרתון תל אביב". ניצן הכהן סיכם: "לפי החלטה זו אי אפשר לקיים מירוצים בישראל, אולי רק בירושלים. אם תחזית של 27 מעלות גורמת למשרד הבריאות לא לאשר, הרי אנשי המשרד צריכים לסגור את ישראל לפעילות כלשהי בימי הקיץ העליזים. החלטה פחדנית שתכליתה לרצות את העליהום התקשורתי. בברצלונה נהרג אדם במרתון, איכשהו לא נראה לי שיבטלו בעתיד את מרתון ברצלונה".

עיריית תל אביב הודיעה: "המרתון המלא מבוטל בגלל מזג האוויר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully