וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדיכוי זהה למפגין חברתי, פלשתיני ואוהדי בית"ר"

17.3.2013 / 13:41

ברק כהן, עורך הדין של מחאת האוהלים התגייס למאבק של אוהדי בית"ר: "אנחנו נגד גאידמק, אבל גם נגד גזענות"

בבית"ר ירושלים עומדים לפני משחק חשוב הערב (ראשון) נגד הפועל רמת גן, משחק שהפסד בו עשוי לדרדר את הקבוצה למאבקי התחתית, כשברקע האוהדים ממשיכים בשלהם במחאה כנגד הבעלים ארקדי גאידמק ומתכוננים להפגנה שיערכו מחר מול ביתו של הבעלים בהרצליה. מאות אוהדים מתכוונים להגיע להפגין, מצויידים במצלמות ושני עורכי דין שילוו אותם.

אחד מעורכי הדין, ברק כהן, כונה "עורך הדין של המהפכה" במחאת האוהלים ברוטשילד ועם פניית אוהדי בית"ר נכנס לעובי הקורה בנושא. כהן סיפר: "אני ירושלמי במקור ובאליפות הראשונה גם שיחקתי בילדים. אני כבר שנים לא אוהד של קבוצה, אבל נלחם ברמה היותר רחבה למען משטר דמוקרטי. יש אנשים שרוצים להפגין ומגיע להם חופש ביטוי והם לא צריכים לעמוד בסיטואציה של דיכוי והקטנה".

אוהדי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
"מגיע להם חופש ביטוי". אוהדי בית"ר/ברני ארדוב

כהן ממשיך ומשווה זאת גם למחאת האוהלים: "מבחינת היחס אין הבדל בין מפגין חברתי, דיכוי פלשתיני או אוהד בית"ר. אל מול כולם החשיבה היא של מעצרים, הרחקות, סתימת פיות ודיכוי המחאה. במקרה הזה פשוט הכי קל להשתיק את האוהדים שלא יביעו מחאה מול הבעלים ולכן אני נלחם כאן".

כהן התייחס לביקורות על כך שבסיס המחאה גזעני ואמר: "אני נגד גזענות. גזענות זה אולי הדבר שממחיש יותר מכל את ההקטנה של מיעוט, בדיוק כמו במקרה של המחאה. מחאת האוהדים מתרכזת בבעלים ארקדי גאידמק והם צריכים להתרחק מהדימוי הזה כי ברור שמחאה גזענית לא רק שלא תצלח, היא גם לא נכונה. הם פועלים אך ורק כנגד הבעלים והרצון לראות אותו עוזב את המועדון ועובדים על פי החוק בעניין".

אגב, כהן הפתיע ואמר: "האוהדים מנסים להשיג אישור לכל הפגנה ולהיות יותר צדיקים מהאפיפיור. אחד הדברים שהסברתי להם שלא לכל הפגנה צריך אישור. להפגנה מול הבית של גאידמק לא צריך אישור וכמו כן בהפגנות נוספות שירצו לעשות. זה שהם עושים הכל מסודר ועל פי חוק אומר אולי על התובנות שלהם למה נכון ומה מותר במחאה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully