וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: 71:90 למכבי תל אביב על מכבי אשדוד

האלופה עצרה את רצף ההפסדים. גלבוע הביסה את ירושלים 77:92. 62:70 לנתניה על הפועל ת"א, 57:92 לאילת על הרצליה

המחזור ה-21, אחד לפני אחרון בליגת העל בכדורסל, נערך במלואו הערב (ראשון) בשל משחק האולסטאר שיתקיים מחר ברוממה. המחזור הזה הסתבר לא רק כערב כדורסל גדוש, אלא גם כחורץ גורלות, כאשר החלוקה הושלמה וכל שש העולות לפלייאוף העליון נקבעו וכך כמובן, גם כל השש שתשחקנה בפלייאוף התחתון.

מכבי תל אביב כמובן בפנים ומהמקום הראשון. הקבוצה של בלאט קטעה רצף של שני הפסדי ליגה והביסה בחוץ את אשדוד 71:90. המפסידה בפלייאוף התחתון, עמוק בתחתית.

גם גלבוע/גליל בפלייאוף התחתון, למרות 77:92 ענק במלחה על הפועל ירושלים, שבעצמה תשחק בעליון. מכבי חיפה במקום השני אחרי מהפך גדול ו-69:83 באשקלון, שספגה הפסד עשירי ברצף.

הפועל חולון השיגה 76:82 חשוב בראשון לציון במאבק התחתית שלה. ברק נתניה ניצחה בקרב ישיר על הפלייאוף 62:70 את הפועל תל אביב, שנעצרה אחרי שני ניצחונות ותשחק בתחתון. והתוצאה של היום שייכת להפועל אילת, שקרעה בחוץ את הרצליה 57:92.

שחקן מכבי תל אביב, ריקי היקמן, מול שחקן מכבי אשדוד, מארדי קולינס. ברני ארדוב
סוף כל סוף ניצחון ליגה. היקמן מול קולינס/ברני ארדוב

ברק נתניה - הפועל תל אביב 62:70

שתי הקבוצות שניצחו שבוע אחר שבוע את מכבי תל אביב נפגשו למשחק חשוב ביניהן, קרב ישיר על המקום בפלייאוף העליון. רצף שני הניצחונות של האדומים, שהפיח בהם אופטימיות, נקטע למרות שהאוהדים שלהם הורשו להיכנס לבסוף, לאחר לא מעט בעיות בנושא במהלך השבוע. נתניה בפלייאוף העליון.

המשחק נפתח עם תצוגה התקפית חלשה של שתי הקבוצות והאדומים קלעו ארבע נקודות אחרי שש וחצי דקות, אבל הקצב התגבר לאיטו ובתום הרבע הראשון 13:13 בינוני. שולדברנד קלע שלשה קשה בתחילת הרבע הבא, אבל ההתקפות המשיכו להראות רע מאוד וחמש דקות למחצית נתניה הובילה 19:24 בלבד, לאחר טכנית שספג בראדלי. למחצית ירדו הצהובים ביתרון קטן, 28:34.

נתניה פתחה היטב את המחצית השנייה ושוב, האדומים היו רעים מאוד התקפית. אחרי חמש דקות ברבע התוצאה של הרבע השלישי עמדה על 4:9 ואדלשטיין הזעיק פסק זמן בפיגור 43:32. גם זה לא שינה יותר מדי ואת הרבע השלישי סיימה נתניה ב-43:51 די מבטיח. אורלנד קלע שלשה גדולה מהפינה בתחילת הרבע המכריע והפער צמח ל-16 לזכות נתניה, 47:63. הפועל ניסתה לצמצם בכל כוחה, אבל המארחים לא טעו, שמרו על היתרון הדו ספרתי וסיימו עם ניצחון חשוב מאין כמוהו, 62:70.

קלעו לברק נתניה: ריימר מורגן 20 נקודות (ו-9 ריבאונדים), מרקו קילינגסוורת' 18 (ו-9 ריבאונדים), יהוא אורלנד 14, ראמל ברדלי 7, דרון וושינגטון 6, אייל שולמן 4, טמיר אריאלי 1.

קלעו להפועל תל אביב: מתן נאור 16, קרטיס קלי 14, אנתוני גודס 11, יונתן שולדברנד 9, בר טימור 6, גל איתן 3, דמונטז סטיט 3, בריאן רנדל 0 נקודות (ב-4 דקות), יוני ניר 0 נקודות (ב-16 דקות).

גל איתן שחקן הפועל תל אביב שומר על ראמל בראדלי שחקן ברק נתניה. מגד גוזני
ניצחון מפתח לנתניה. בראדלי מול איתן/מגד גוזני

מכבי אשדוד - מכבי תל אביב 90:71

האלופה ניסתה לא להתרגש משני הפסדי הליגה הרצופים שספגה, בעיקר משום שהם הגיעו בתוך רצף של ארבעה ניצחונות יורוליג רצופים, שהחזירו את השחקנים של דיוויד בלאט לתמונת ההצלבה. למרות זאת, מכבי אף פעם לא אוהבת להפסיד בליגה, בטח שלא שלוש פעמים ברצף והיא שלטה מהג'אמפ הראשון. אשדוד עמוק בתחתית.

בניגוד לשני המשחקים הקודמים, בהם הקבוצה של בלאט שיחקה רע מהרגע הראשון, הפעם היא הגיע במטרה ברורה לא להסתבך ואחרי עשר דקות הובילה 9:18, עם ארבע נקודות של אליהו וג'יימס. ג'יימס המשיך להיות האיש של האורחים, שהציגו גם הגנה טובה והשאירו את אשדוד על 18 נקודות ב-14 דקות. עד למחצית, הסנטר של מכבי קלע 12 והיא ירדה ביתרון ענק, 24:44.

אשדוד שיחקה קצת יותר טוב ברבע השלישי, אבל היתרון של האורחים נשאר יציב, כאשר גיבור יום חמישי ריקי היקמן נכנס לעניינים ומייצר נקודות. הרבע נגמר ב-27:27 התקפי מאוד והצהובים עלו לרבע האחרון בפלוס 20, 51:71. הרבע האחרון היה לפרוטוקול בלבד, מכבי שמרה בקלות על היתרון המבטיח שלה וסיימה עם ניצחון מוחץ ובעיקר מרגיע, 71:90.

קלעו לאשדוד: דיימון סימפסון 16 (7 ריבאונדים, 6 אסיסטים), מארדי קולינס 12, אוסטין פרימן 11, דרור חג'ג' 9, משה מזרחי 8, גלעד קרני 5, זאק גורדון 4, ג'יימי סקין 4, ברק חדד 2, דניאל גור אריה שיחק ולא קלע.

קלעו למכבי תל אביב: שון ג'יימס 19, ליאור אליהו 12 (10 ריבאונדים), ריקי היקמן 10, דווין סמית' 8, דייויד לוגן 7, מורן רוט 7, גיא פניני 7, ניק קיינר מדלי 6, איתי שגב 5, דרקו פלאניניץ' 4 (8 ריבאונדים), סילבן לנדסברג 3, יוגב אוחיון 2.

שחקן מכבי אשדוד, ג'יימי סקין, מול שחקן מכבי תל אביב, דווין סמית'. ברני ארדוב
הקבוצה של בלאט נרגעה מעט. סמית' מול ג'יימי סקין/ברני ארדוב

הפועל ירושלים - גלבוע/גליל 92:77

השבוע הקשה שעבר על הקבוצה של שרון דרוקר נתן את אותותיו. השיחרור מלא הרעש של קרייג סמית', שהגיע לאחר שני הפסדים רצופים, פגע קשות בירושלים והאורחים ניצלו זאת כדי להשיג ניצחון מצוין. אחרי הקאמבק הגדול מול הרצליה, גלבוע/גליל שוב חוגגת והיא תנסה להגיע לרבע הגמר מהפלייאוף התחתון, שם תתייצב במצב טוב. הצגה של דן גרונפלד לא הספיקה למארחת, כאשר ג'מאר סמית' וראקים סנדר חגגו במלחה.

גלבוע ניסתה לברוח בדקות הראשונות, אבל הקבוצה מהבירה לא הסכימה הפעם להיכנס לבור כפי שקרה לה לא פעם העונה. דן גרונפלד להט עם 11 נקודות ברבע הראשון, אבל האורחים הובילו בסיומו 22:23. שלשה של רון סטיל פתחה פער של חמש עבור ירושלים, שלוש דקות מפתיחת הרבע השני. גלבוע לא קלעה והמארחים ניצלו זאת כדי לשמור על היתרון הקטן, אלא שבדקות האחרונות של המחצית הם נרדמו ולהפסקה ירדו הקבוצות בשוויון 45:45.

רק קבוצה אחת חזרה מחדרי ההלבשה וזו ממש לא הייתה הקבוצה של דרוקר. אחרי שני רבעים צמודים מאוד התקפית, גלבוע/גליל שטפה את המגרש. סנדרס הגיע ל-19 נקודות והאורחים סיימו רבע מצוין של 12:24 והגיעו לעשר הדקות האחרונות כשהם ביתרון 57:69. גלבוע עלתה אל הרבע האחרון במטרה להגן על היתרון שלה ולא רק שעשתה זאת בצורה נהדרת, היא אף הגדילה אותו, עד שהגיעה ל-74:90 גדול, פחות משלוש דקות לבאזר. המארחים ניסו לחזור בכוח, אבל לא התקרבו יותר מדי והניצחון הענק, 77:92, נסע לצפון.

קלעו לירושלים: דן גרונפלד 26 (8 ריבאונדים), ג'וש דאנקן 13, רביב לימונד 10, רון סטיל 10 (7 ריבאונדים), קורטני פלס 6, מאיר טפירו 5, דניאל תמיר 5, ליאור ליפשיץ 2, אדם אריאל ורפי מנקו שיחקו ולא קלעו.

קלעו לגלבוע/גליל: ג'מאר סמית' 21 (5 אסיסטים), ראקים סנדרס 20, דגן יבזורי 12, יניב גרין 10 (7 ריבאונדים), מיטשל וואט 10, קני הייז 8, נמרוד טישמן 7, שון טארגט 4, יועד בן יוסף, עמית ביר כץ ועמית שמחון שיחקו ולא קלעו.

שחקן הפועל גלבוע/גליל עליון, דגן יבזורי. אדריאן הרבשטיין
הסיבוב השני הנהדר נמשך עם ניצחון גדול. דגן יבזורי/אדריאן הרבשטיין

אליצור אשקלון - מכבי חיפה 83:69

אוי אשקלון, אשקלון. הקבוצה מהדרום בדרך לליגה השנייה, אחרי הפסד עשירי רצוף, שהגיע למרות שהיא הובילה בלא פחות מ-12 נקודות במחצית. החצי השני הסתיים ב-26:52 מוחץ לאורחים, שהשיגו ניצחון חמישי רצוף והם עם הפנים אל הפלייאוף העליון.

הרבע הראשון היה כולו של אשקלון. בשמונה וחצי דקות הפתיחה חיפה קלעה שש נקודות בלבד והמארחת ניצלה זאת כדי לסיים את הרבע ביתרון נאה, 11:22. הקצב המסחרר של אשקלון נמשך גם ברבע השני. חמש דקות למחצית היא הובילה 18:35, כשמרקי פרי קולע 10 נקודות. חיפה הבינה שהיא חייבת להתעורר ועד למחצית צימקה מעט, כדי לרדת בפיגור 43:31 "בלבד" ולהישאר במשחק.

הרבע השלישי של חיפה היה המוצלח ביותר שלה במשחק. היא שיחקה התקפה טובה בזכות פול סטול שהתעורר, שמרה היטב וחזרה בגדול לקראת הרבע האחרון, אליו עלתה אשקלון ביתרון נקודה בלבד, 56:57. המהפך החיפאי הושלם סופית עם 2:9 בפתיחת הרבע האחרון, כאשר פט קלאת'ס ועידו קוז'יקרו דוחפים את הצפוניים קדימה. הריצה הזו הפכה במהרה ל-4:24, שקבעה יתרון דו ספרתי לירוקים ולמעשה, גיים אובר. זה נגמר 69:83, הפסד עשירי רצוף לאשקלון.

קלעו לאשקלון: מרקי פרי 19, מרכוס דאב 18 (9 ריבאונדים), ג'וליאן מילס 13, ג'רוויס הייז 9, גור פורת 6, אחיעד בוקרא 2, דודו שמריז 2, רגב סימון ועודד שעשוע שיחקו ולא קלעו.

קלעו לחיפה: פול סטול 17, פט קלאת'ס 17, עידו קוז'יקרו 17, דונטה סמית' 11, אנטון שוטבין 10, גל מקל 5, חנן קולמן 3, ג'יימס תומאס 2, ליאור שגב 1, בריאן כהן, אלכס צוברביץ' וקורי קאר שיחקו ולא קלעו.

ג'וליאן מילס אליצור אשקלון. קובי אליהו
אפילו את זה אשקלון לא ניצחה. ג'וליאן מילס/קובי אליהו

מכבי ראשון לציון - הפועל חולון 82:76

ראשון קיוותה לעשות צעד גדול נוסף בדרך אל הפלייאוף העליון, אבל ספגה הפסד ביתי לאחר ארבעה ניצחונות רצופים. האורחים, שקיבלו השבוע בשורות חיוביות מאוד, כאשר נודע כי אנשי עסקים וביניהם מיקי דורסמן יטלו שליטה על המועדון, נראו מעודדים והשיגו ניצחון חשוב במאבק נגד הירידה.

ראשון פתחה היטב ועלתה ליתרון מהיר של שבע נקודות, 6:13. האורחים התעוררו ובזכות נקודות של האסל נותרו צמודים והרבע הראשון הסתיים ב-18:22 לכתומים. ראשון נתקעה התקפית בדקות הראשונות של הרבע הבא וחולון ניצלה זאת כדי להישאר צמודה. ווילי וורן המקומי הגיע במחצית ל-15 ו-20 הדקות הראשונות הסתיימו ב-36:38 לאורחים מחולון.

האקשן נמשך גם לאחר החזרה מחדרי ההלבשה. וורן סחב את ראשון, האסל החזיר ומה שבעיקר חגגו הם האיבודים של שתי הקבוצות. אל הרבע האחרון עלתה חולון ביתרון זעום, 55:56. פתיחת הרבע המכריע הייתה שייכת כל כולה לחולון. האסל המשיך להיות בלתי עציר, דומיניק ווטרס תרם את חלקו וחולון עלתה לפלוס שמונה, שלוש וחצי דקות לסיום. ראשון לא ויתרה ושלשה של וורן הנהדר החזירה את המשחק לחיים. דייסון עמד בלחץ וקלע מהעונשין, ראשון החטיאה וזה נגמר ב-76:82 לחולון.

קלעו להפועל חולון: פרנק האסל 20 נקודות (ו-18 ריבאונדים!), דומיניק ווטרס 16 (ו-11 אסיסטים), ג'רום דייסון 13, לורנס היל 12, עומאר וותאד 11, שלומי הרוש 7, זאק רוזן 3.

קלעו לראשון לציון: ווילי וורן 28 נקודות (5 מ-7 מהשלוש), אדריאן יוטר 11 (ו-9 ריבאונדים), ג'וליאן רייט 11, ניצן חנוכי 9, לזאריק ג'ונס 9, עמית בן דוד 6, ניר כהן 2.

ג'רום דייסון שחקן הפועל חולון. מגד גוזני
עמד בלחץ במאני טיים. דייסון/מגד גוזני

בני הרצליה - הפועל אילת 92:57

נכון, רומל בק שבר את ידו וסיים את העונה. נכון, הוא היה הקלע המוביל של הרצליה העונה. אבל שום דבר, גם לא מפגש מול קבוצת הצמרת של עודד קטש, לא מצדיק יכולת ביזיונית כזאת, בוודאי שלא במשחק ביתי. אילת התעללה במארחים והשיגה ניצחון ענק, שמבסס את מעמדה בחלק העליון של הטבלה.

אחרי מספר דקות פתיחה צמודות ויתרון 8:10 של הרצליה, נראה היה שחסרונו של בק מתחיל להשפיע. האורחים רצו 3:13 וסיימו את הרבע הראשון ביתרון 13:21. אם הרבע הראשון היה חלש עבור הרצליה, מה אפשר להגיד על הרבע השני, אותו פתחו האורחים ב-4:27 פשוט מטורף, שהוריד אותם להפסקה עם יתרון ענק 21:48. יאנגר הוביל עם 12 נקודות.

החגיגה של האורחים מהדרום נמשכה בשיא הכוח ואחרי חמש דקות ברבע השלישי הלוח הראה תוצאה אסטרונומית של 29:61, עם חלוקת נקודות מצוינת מצד שחקניו של קטש. הרצליה התחילה לקלוע מעט לשם שינוי ואת הרבע סיימה אילת ביתרון 35:70. הגארבג' טיים נמשך, קו 40 ההבדל נחצה שבע דקות לסיום והרצליה לא עשתה כלום כדי לעצור את ההשפלה המביכה, אחת המביכות של המועדון, חוץ מלהוריד מעט עד לסיום. אילת חגגה עד לסיום וניצחה 57:92.

קלעו לאילת: לארי אובאנון 17 (ו-7 ריבאונדים), טוני יאנגר 14, סקוטי הופסון 13, יחזקאל סקוורר 9, אלי הולמן 9 (ו-7 ריבאונדים), ג'רום טילמן 8, אבי בן שימול 7, אפיק נסים 7, אוריה מזרחי 5, דור שופן 3. אילת קלעה 58 אחוז מהשדה, 52 אחוז מהשלוש (11 מ-21) והובילה 29:40 בריבאונד.

קלעו לבני הרצליה: אייזק רופלט 13 נקודות, ג'ומיין ג'ונס 11, בן אלטיט 10, בן רייס 9, ניב ברקוביץ' 6, ג'יי-אר רייולדס 6, גיא לביא 3, רועי איילון 0 נקודות (4 חטיפות). הרצליה סיימה עם 39 אחוז מהשדה ו-19 איבודי כדור.

מאמן הפועל אילת עודד קטש. ברני ארדוב
התפוצצות. עודד קטש/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully