וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא בטוח שמכבי תל אביב תוכל להרשות לעצמה את החוזה שלי בעונה הבאה"

"אוהדי ליל שאלו: 'מי אתה?'. זה היה מביך ומשפיל", "דחפתי את קרויף לעשות יותר מתכניות הרכש המקוריות", "אין שום משחק גדול שלי העונה", "אוסקר הביא לכאן מיני-אירופה", "אנחנו משחקים בשיטה של ברצלונה". בדרך לאליפות, וינסנט אניימה מדבר על הכול. ראיון פרידה?

מבחינת וינסנט אניימה, ההצלחה של מכבי תל אביב העונה היא הרבה מעבר למקצועית. "מתרחשת כאן מהפכה, סוג של טרנספורמציה", קובע השוער הניגרי. "מנסים לעשות המרה ממועדון ממוצע למועדון בסדר גודל שמכבי ראויה להיות וצריכה להיות בו. אני נהנה מהתהליך ואפשר לראות את הדרך בה הקבוצה משחקת. זה בהחלט מביא אושר ושמחת חיים לאוהדים ולאנשים סביב המועדון. אני אדם ששייך לכיף ושמחה ולכן אני כאן. אני נהנה מאוד במכבי תל אביב העונה. כיף לי, אני רגוע וזה בהחלט מקום נפלא לחיות בו".

וינסנט אניימה שוער מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"הייתי במקום קר מאוד, מזג האוויר היה נורא, מינוס 12 או מינוס 15 מעלות ואתה יושב על הספסל וקופא מקור. זה בהחלט מאוד מתסכל, אבל אלה החיים וזו המציאות איתה התמודדתי". אניימה/ברני ארדוב

אחרי שנה על הספסל של ליל הצרפתית, אניימה (30) חזר הקיץ לעונה שביעית בליגה שעושה לו כל כך טוב וגם חזר לחייך. בראיון מיוחד לוואלה! ספורט הוא מסביר מה התחבר השנה לצהובים בדרך לאליפות ולמה לא היו לו העונה משחקים גדולים, מדבר על התקופה הקשה בצרפת והחלום שעדיין קיים לפרוץ בליגה בכירה ביבשת. וכן יש גם רמז עבה לגבי העונה הבאה.

אוסקר גרסיה ג'ורדי קרויף מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"אני לא ממש מופתע מהתוצאות שלנו כי ג'ורדי ואוסקר דיברו איתי על הדרך שהם רוצים להביא לקבוצה והייתי מסופק. אני מכיר את המערכת כאן בארץ. ידעתי שאם הם יעשו את מה שהם מתכננים, אנחנו בוודאות נצליח". קרויף וגרסיה/ברני ארדוב

כשהציעו לך בקיץ לשוב לישראל תיארת לעצמך שכך תיראה העונה שלכם?

"שאלתי שאלות וקיבלתי תשובות. שוחחתי עם ג'ורדי קרויף ואוסקר גרסיה וקיבלתי תשובות שגרמו לי לשמוח. אני תמיד אופטימי לגבי ניצחונות והצלחות וכשקיבלתי את התשובות מהצוות המקצועי, ידעתי בדיוק לקראת מה אני מגיע ומה אני רוצה להשיג. אני לא ממש מופתע מהתוצאות שלנו כי ג'ורדי ואוסקר דיברו איתי על הדרך שהם רוצים להביא לקבוצה והייתי מסופק. אני מכיר את המערכת כאן בארץ. ידעתי שאם הם יעשו את מה שהם מתכננים, אנחנו בוודאות נצליח".

מה שאלת?

"שאלות על הסגל, מי יהיה המאמן ומי יהיו שחקני הרכש כי זה הרי מאוד חשוב. לא תוכל להגיע להצלחות והישגים עם חבורה בינונית של שחקנים. הם שוחחו איתי על התכניות שלהם, שיתפו אותי ברשימת השחקנים שאמורה להגיע, התייעצו איתי ואפילו נקבתי במספר שמות מליגת העל שאני חושב שחשוב שיגיעו לקבוצה. דחפתי אותם לעשות אפילו יותר מהתכנון המקורי שלהם בדיוק כפי שעשיתי בזמנו בהפועל תל אביב והם הגדילו לעשות עוד יותר ממה שתכננו בתחילה. לא אנקוב בשמות שאמרתי להם להביא, אבל בהחלט אמרתי להם לאסוף כמה שיותר שחקנים טובים ואמרתי שאם רוצים להגיע להישגים, צריך להביא את השחקנים הכי טובים. הם עשו מאמצים להביא למכבי שחקנים נפלאים, כמו ראדה פריצה למשל, ואני בהחלט מאושר מכך. הם אמרו לי כבר אז שסימנו את ערן זהבי כמטרה ועבורי זה היה מושלם".

הגעת לכאן אחרי שישבת עונה שלמה על הספסל בליל הצרפתית. הרגשת שמכבי היו סוג של 'קרש הצלה' עבורך?

"רק אלוהים מציל חיים וקובע מה יהיה. במובן הספורטיבי אפשר להגיד שכן. מי יודע מה היה קורה אם הייתי נשאר שם? אולי אם הייתה לי עוד טיפה סבלנות, השוער לאנדרו היה עוזב והייתי מקבל את הצ'אנס שלי. לעולם לא אדע. היו לי עוד הצעות בקיץ, אך לא רציתי להמר שוב כמו בליל. הכרתי את הליגה בישראל, אני יודע מה הרמה ולא הייתי במצב רוח של להוכיח משהו למישהו. זה היה יותר עניין של להחזיר לעצמי את הביטחון כשחקן והגעתי לכאן בכדי לראות עד כמה אצליח לעזור למכבי להגיע להישגים. מה שיושב לי בראש זה רק לנצח, לנצח ולנצח".

כמה קשה היה לשחקן דומיננטי כמוך לשבת עונה שלמה על הספסל?

"לא תצליח להבין את ההרגשה כי מעולם לא הייתי בנעליים שלי. הכי קשה שיכול להיות. אתה רואה מצבים שבהם אתה חושב שאתה יכול לשחק ואתה לא מקבל הזדמנות ולא בגלל שאתה רע או לא ראוי לצ'אנס, אלא אולי בשל סיבה כזאת או אחרת שקשורה למנג'ר או למנהל הטכני של המועדון. הייתי במקום קר מאוד, מזג האוויר היה נורא, מינוס 12 או מינוס 15 מעלות ואתה יושב על הספסל וקופא מקור. זה בהחלט מאוד מתסכל, אבל אלה החיים וזו המציאות איתה התמודדתי. איבדתי את שמחת החיים שלי וזה היה רע מאוד. איך אני יכול להיות שמח כשאני לא משחק? אתן לך דוגמא. היו לנו מפגשים עם אוהדים במהלך השבוע. לפעמים היה כל כך כואב לשמוע אוהד ששואל אותי: 'סליחה, מה שמך? מי אתה? האם אתה שחקן חדש כאן?'. זה היה מביך. אף אחד לא הכיר אותי כי לא ראו אותי על המגרש. סוג של השפלה. בחיים אתה מקבל בחיים מטבעות ואתה זה שבוחר בסופו של דבר איזה צד של המטבע יהיה הדרך בה תלך. אני מכבד את האנשים בליל וניסיתי להמשיך קדימה. המאמן היה בחור נפלא מהרמה הגבוהה ביותר והיה לו את לאנדרו, שוער מהטופ העולמי. אני הולך לפי האמונה שלי".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. ברני ארדוב
"אין שום משמעות לעובדה שהמועדון הזה לא זכה שנים רבות באליפות כי אנחנו משחקים בשביל ההווה ולא בשביל הסטטיסטיקה. רובנו לא גדלנו במועדון הזה ואנחנו כאן כי התברכנו וקיבלנו את ההזדמנות לשחק במכבי תל אביב. אנחנו מנסים להיות מקצוענים ולזכות באליפות בשביל המועדון". שחקני מכבי תל אביב חוגגים/ברני ארדוב

יש לכם 10 נקודות יתרון בראש הטבלה, אבל נראה שאתם חוששים להגיד שמכבי היא הקבוצה הטובה בארץ ושמגיע לכם לזכות באליפות.

"אם אתה תגיד שמכבי תל אביב ראויה לזכות באליפות, אני אגיד פלוס מינוס שכן. אני בהחלט חושב שהיינו הקבוצה הכי עקבית השנה. אבל אם תגיד שאנחנו הקבוצה הכי טובה, אני לא בטוח שאסכים איתך. יש לי כבוד לכל שאר הקבוצות. ברור שאנחנו הקבוצה עם הכי הרבה ניצחונות ונקודות, אבל 10 נקודות היתרון לא בהכרח מראה שאנחנו הכי טובים. גם ליל הייתה הקבוצה הכי טובה בצרפת בעונה שעברה והיא לא זכתה באליפות".

מהן הנקודות החזקות שלכם העונה כקבוצה?

"אנחנו פשוט מכוונים על המטרה וכולנו מאוחדים ככוח אחד. כולם רוצים לנצח כל הזמן וכולם רוצים להצליח. עבדנו כל כך קשה, הגענו כל כך רחוק, הובלנו את הליגה כמעט מהרגע הראשון ועד עכשיו וכל אלה ביחד גורמים לנו להמון מוטיבציה לדחוף חזק עד הסוף. אין שום משמעות לעובדה שהמועדון הזה לא זכה שנים רבות באליפות כי אנחנו משחקים בשביל ההווה ולא בשביל הסטטיסטיקה. רובנו לא גדלנו במועדון הזה ואנחנו כאן כי התברכנו וקיבלנו את ההזדמנות לשחק במכבי תל אביב. אנחנו מנסים להיות מקצוענים ולזכות באליפות בשביל המועדון".

הגביע היה פספוס. הפסדתם לבית"ר בגלל הרכב המחליפים?

"לא יודע. אולי גם אם היינו בהרכב אחר, היה קורה משהו. אני לא חושב על מה היה קורה אם השחקן ההוא היה משחק וזה לא היה משחק. אם זה מה שהיה צריך לקרות, זה מה שקרה. הייתה לנו שאיפה לקחת דאבל העונה וזה היה החלום שלי - לקחת דאבל שני בישראל. אולי אקח דאבל בעונה הבאה בישראל, אולי בצרפת, אולי בספרד".

היית בורג מרכזי בעונת הדאבל של הפועל תל אביב ב-2009/10. מה ההשוואה בין הקבוצות?

"הפועל של אותה עונה הייתה קבוצה שונה ממכבי של השנה. שיטת המשחק שונה, פילוסופיות אימון שונות מהמאמנים ואני לא באמת חושב שניתן או אפשר להשוות. אלי גוטמן ראה כדורגל בצורה אחת ואוסקר גרסיה רואה זאת בצורה שונה, אבל אני לא מעוניין להיכנס להבדלים. קשה לעשות השוואות בין שני דברים שונים. קשה להגיד שברצלונה טובה יותר מריאל מדריד כי לכל אחת מהן יש פילוסופיית משחק שונה".

מדובר בשתי קבוצות טובות מאוד. אם הן היו נפגשות כיום, מה הייתה התוצאה?

(צוחק בקול רם) "היה נגמר בתיקו, כי אני הייתי משחק מחצית כאן ומחצית כאן, אז היה מסתיים בשוויון. מדובר בשתי קבוצות מצמרת הכדורגל. שיחקתי בשתיהן אז אני לא יכול להגיד מי טובה יותר. הפועל של אז הייתה קבוצה מאוד מוצלחת. זו הייתה קבוצה מדהימה".

אוסקר גרסיה מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"הוא מאמן מהרמה הכי גבוהה שיש, אבל הכול תלוי במערכת היחסים שלו עם הבעלים. כמובן שהכי טוב עבור מכבי שאוסקר יישאר. מה טוב עבורו? זו השאלה האמיתית". אוסקר גרסיה/ברני ארדוב

מדברים על צוות האימון הזר ועל תכני אימון שלא נראו בארץ. מה כל כך שונה בינו לבין צוותים אחרים?

"יש הרבה דברים במכבי שמעולם לא נעשו בארץ ואני עצמי לא ידעתי שקיימים עד שהגעתי לשחק בליל. למשל מה שהביא מאמן הכושר חואן טוריחו. צ'יפים, GPS, מחשוב, אימוני הכושר וכל מה שקשור בטיפול בשרירים והתאוששות ממאמץ. כל נושא האיזון והיציבות מקבל דגש ברמה שנותנים רק באירופה וזה מאוד חשוב. אוסקר וחואן הביאו מיני-אירופה למכבי תל אביב. אני מדגיש, מיני-אירופה ולא אירופה. אם היו מביאים לכאן את השיטות המלאות של אירופה, שחקנים היו מתפרקים ונשברים כי חלק מהשחקנים כאן עדיין לא מוכנים לגמרי לרמות הכי גבוהות. כל תהליך טרנספורמציה צריך לקרות בשלבים. צעד אחרי צעד. גם ההשקעה במועדון צריכה להיעשות בשלבים ועם המשכיות לעונות הבאות. המשכיות זו מילת המפתח".

על אוסקר גרסיה שחקנים אומרים שהוא מקצועי מאוד וגם שומר על דיסטנס. דעתך?

"אוסקר בחור מדהים. מספר אחת בשבילי. אני קודם כל רואה מי הבנאדם לפני שבוחן את המקצועיות שלו. אם אתה מקצוען אבל חרא של בנאדם, אני לא רוצה שום קשר איתך. מאמנים בטופ העולמי הם כאלה שהצליחו לשלב בצורה מושלמת בין השניים. אתה צריך לדעת מתי להתעסק בדברים מקצועיים וגם איך להתנהג לשחקנים שלך. לפני ששיחקתי אצל אלי גוטמן, למשל, סיפרו לי עליו כל כך הרבה סיפורים שהוא רע ובסופו של דבר, אחרי שלוש עונות וחצי יחד, אני יכול להגיד לך שהוא היה אחד הג'נטלמנים המושלמים שאי פעם הכרתי בחיי. 90 אחוז מהדברים הרעים שאמרו עליו לא היו נכונים. התייחסתי אליו כמו אל אבא שלי וזה משהו שמעולם לא עשיתי בקריירה שלי. אנחנו בקשר חם עד היום וזה לא משהו מובן מאליו בין שחקנים ומאמנם לשעבר. הוא יצק את היסודות למערכת היחסים הזו. גם אוסקר יודע לשלב בין שני הדברים - יחסי אנוש ומקצועיות – וזה מה שמיוחד בו. אני תמיד צוחק וצוחק איתו גם לפני אימונים ומשחקים. אני מרגיש שאנחנו ביחסים קרובים כאילו הכרנו בברצלונה".

הוא מאמן העונה שלך או אולי אריק בנאדו שהביא את מכבי חיפה מהמקום הלפני אחרון למקום השני?

"אוסקר חד משמעית. הוא המאמן הכי מצליח העונה. אני משוכנע שהוא הכי טוב בארץ. הוא מוביל את הליגה ואם אוסקר יסיים את העונה במקום הראשון ברור שהוא המאמן הכי טוב בישראל. אם לא נזכה באליפות העונה, זה כבר יהיה סיפור שונה לגמרי".

מה היית מייעץ לו לקראת העונה הבאה - להישאר או לעזוב?

"עם יד על הלב, הייתי רוצה לראות אותו ממשיך במכבי כי אז הוא יוכל להמשיך בעבודה הטובה שהוא עושה. הוא מאמן מהרמה הכי גבוהה שיש, אבל הכול תלוי במערכת היחסים שלו עם הבעלים. כמובן שהכי טוב עבור מכבי שאוסקר יישאר. מה טוב עבורו? זו השאלה האמיתית. אולי הוא יקבל בעונה הבאה תפקיד במועדון גדול בליגה גדולה? אולי הוא יקבל הצעה מספרד או גרמניה ויביא את המועדון שם לרמות הכי גבוהות. אף אחד לא ידע מי זה פפ גווארדיולה המאמן. אוקיי, הוא היה שחקן גדול, אבל בתור מאמן? מי שמע עליו בכלל? הוא לקח את האתגר וכיום כולם רק אומרים 'פפ, פפ, פפ'. לפעמים אם אתה לא חושש לקחת את הגדול שבאתגרים, אתה עושה את הקפיצה מבינוניות לטופ".

אלירן עטר שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
""קודם כל הוא מבקיע העונה המון שערים. אני מניח שהוא עבר תהליכים עם השנים ואני חושב שהוא עובר בעיקר תהליך של התבגרות. הוא הפך להיות גבר". אלירן עטר/ברני ארדוב

ניסיתי להיזכר במשחק ענק שלך העונה ולא ממש הצלחתי. יש כאלה שאומרים שהעונה, בניגוד לשנים קודמות שלך בישראל, לא הבאת נקודות במו ידיך באף משחק.

"אין שום משחק גדול שלי העונה. אין. אבל הכול בגלל שיטת המשחק והצורה בה אנחנו משחקים".

תסביר.

"מכבי תל אביב משחקת העונה בשיטה של ברצלונה. אנחנו שומרים את הכדור אצלנו. יהיה מאוד קשה להגיד שוויקטור ואלדס, השוער של ברצלונה, הביא נקודות במו ידיו, רק הוא לבדו, כי הוא כמעט ולא עומד למבחן. אז גם עבורי העונה הייתה לי הכי פחות עבודה בהשוואה לעונות קודמות. במשחק החוץ נגד מכבי חיפה בקרית אליעזר זה יכול היה להסתיים עוד לפני המחצית, גם במשחק הראשון נגד חיפה שיחקתי טוב וגם במשחק נגד מכבי נתניה. אני זוכר עוד משחקים, אבל אני באמת לא לוקח קרדיט לעצמי כי אנחנו משחקים כקבוצה. מרבית הקבוצות מתגוננות נגדנו ואנחנו אלה שתוקפים. הכדור נמצא ברגליים שלנו במרבית הזמן".

מה דעתך על ברק לוי שהחליף אותך?

"הוא עשה עבודה מדהימה והיה יוצא מהכלל. אני כל כך שמח בשבילו שהוא שיחק טוב בזמן שלא הייתי כאן והלוואי וימשיך ככה. אין לי ספק שביום מן הימים הוא יוכל להיות השוער הראשון של מכבי תל אביב".

ואלירן עטר, איתו שיחקת עוד בבני יהודה, הפך להיות אחד השחקנים המובילים בישראל.

"קודם כל הוא מבקיע העונה המון שערים. אני מניח שהוא עבר תהליכים עם השנים ואני חושב שהוא עובר בעיקר תהליך של התבגרות. הוא הפך להיות גבר. לגבי העונה הבאה, אני חושב שהוא צריך לעשות מה שטוב בשבילו. אם ירצה להישאר במכבי זה יהיה מושלם, אם ירצה לעזוב, אני מאחל לו כל טוב. הוא יכול לפתוח לעצמו הרבה מאוד אפשרויות ומטרות להשיג. הוא שחקן מדהים".

וינסנט אניימה שוער מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"אני מוקיר את הליגה הישראלית שנתנה לי הזדמנות ואני מקווה שאלוהים יביא אותי למקום הבא שלי, איפה שזה לא יהיה". אניימה/ברני ארדוב

יש לך דאבל בישראל, שיחקת במדי ניגריה במונדיאל מול מסי, זכית באליפות אפריקה, אבל לא שיחקת במועדון גדול באירופה. אתה לא מרגיש פספוס לגבי הקריירה שלך?

"אני בהחלט מרגיש כך. לכן אני כל כך מאוכזב מכך שלא שיחקתי ולא הצלחתי בליל. זה לא קרה כי הייתי רע או לא מוצלח, אלא פשוט בגלל דברים אחרים והחלטה של מאמן. אני עצוב כי אם הייתי מקבל את ההזדמנות, אין לי ספק שהייתי מצליח. אני עדיין שואף להגיע למועדון גדול ולעשות את השדרוג הזה בקריירה שלי. אני מוקיר את הליגה הישראלית שנתנה לי הזדמנות ואני מקווה שאלוהים יביא אותי למקום הבא שלי, איפה שזה לא יהיה".

איפה זה יהיה? רוצה להמשיך במכבי תל אביב?

"המציאות היא שיש לי חוזה לשנתיים נוספות בליל. כדי שאהיה כאן גם בעונה הבאה צריך להיות משא ומתן בין המועדונים. ישראל זה מקום מדהים להיות בו ואני לא יכול להתכחש לזה. אם לוקחים בחשבון את הגיל שלי, החוזה שלי והחיים שלי, אני לא בטוח שמכבי תוכל להרשות לעצמה לשלם את החוזה שלי בעונה הבאה. להביא אותי מליל אומר להשקיע הרבה מאוד כסף. הם יצטרכו לשלם את סעיף היציאה הגבוה מאוד שעומד על שלושה מיליון יורו. אני לא חושב שליל יסכימו להשאיל אותי שוב בתנאים של העונה הנוכחית. כרגע הם משלמים משהו כמו 70 אחוז מהחוזה שלי ומכבי משלמים סכום קטן. בקיצור, יש הרבה מאוד דברים מסביב".

מכבי תל אביב יכולה להתמודד בעונה בשלב הבתים בליגת האלופות?

"נכון לעכשיו מכבי זו קבוצה טובה מאוד. אם היא תשמור על אותו הסגל ותשחק באותה צורה ובאותה יכולת בעונה הבאה, הם יעפילו לשלב הבתים בצ'מפיונס. אני בטוח בזה ב-200 אחוז. חד משמעית. גם בלי להביא שחקנים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully