וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדם נהרג ו-12 נפצעו קשה בחצי מרתון תל אביב

אחרי שהמרוץ המלא נדחה לשבוע הבא בשל החום, מזג האוויר הוביל לאסון בחצי המרחק. עיריית ת"א: "פעלנו לפי ההנחיות"

טרגדיה במרתון בתל אביב: משתתף אחד בשנות השלושים לחייו נהרג ו-12 אחרים נפצעו קשה הבוקר (שישי) במירוץ שהתקיים ברחבי העיר, לאחר שתש כוחם במהלך הריצה, אשר נערכה תחת מזג האוויר השרבי. צוותי מד"א העניקו טיפול ל-50 מהרצים, שנפגעו רובם באורח בינוני וקל. הפצועים סובלים בעיקר ממכות חום, מהתייבשויות ומחבלות קלות. ארבעה מבין אלו שנפגעו קשה הורדמו והונשמו - ופונו לטיפול בבתי החולים.

מרתון תל אביב. דרור עינב
טרגדיה במרתון/דרור עינב

"יצאתי במקצה הראשון כאשר החום הכבד עוד לא ממש התחיל להשפיע. אנשים שיצאו במקצה אחרי מאוד סבלו מהחום", אמר אסף בן ה-29 מתל אביב שהשתתף במרתון. "מה שהיה חסר שם זה עמדת השפרצות מים", אמר בנוגע לעמדות שאמורות היו לצנן את הרצים. "אמרו שיהיו כמה, ואני ראיתי רק עמדה אחת. היו שם אנשים שחילקו מים אותם שפכנו על הפנים - אבל זה לא היה מספיק. כשסיימתי את הריצה ראיתי את כוחות ההצלה עם אלונקות", הוסיף.

כזכור, מארגני התחרות החליטו השבוע לדחות את המקצה המלא של המרתון (ריצת 42 הקילומטרים), והותירו בתאריך המקורי רק את הריצות לחצי מרתון ולמרחק של 10 קילומטרים, זאת בשל מזג האוויר השרבי והטמפרטורות הקיצוניות. המירוץ המלא נדחה ליום שישי הבא. כמו כן, המרוץ המקוצר הוקדם לשעת בוקר, כדי לאפשר תנאים מעט יותר נוחים לריצה.

דוברת עיריית תל אביב יפו: "עיריית תל אביב יפו מביעה צער עמוק על פטירתו של אחד מרצי חצי המרתון שנערך בעיר. העירייה פעלה על פי הנחיות משרד הבריאות ובית החולים איכילוב אשר הנחו לבטל את המרתון המלא ולקיים את חצי המרתון כסדרו. זאת בתנאי שכל המקצים יסתיימו עד השעה 9:30, כפי שנעשה. הנפטר אשר רץ במקצה חצי המרתון יצא לדרך סמוך לשעה 6:00 בבוקר וסמוך לשעה 8:00 הגיע לקבלת טיפול רפואי. על פי נתוני השירות המטאורולוגי בזמן זה היה עומס חום קל בלבד".

* בשל החום הכבד, הודיעה ההתאחדות לכדורגל על ביטול כל משחקי הנוער עד גילאי טרום שהיו אמורים להיערך היום.


(עדכון ראשון: 15.3.2013, 08:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully