וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורנפיין: "יש לי הרגשה שאנחנו עולים לחצי הגמר"

13.3.2013 / 12:40

איציק קורנפיין מתכונן למפגש של בית"ר עם מכבי חיפה והתייחס למתיחות: "סתימת פיות? לא קשורים לזה. המחאה היא גזענית"

יו"ר בית"ר ירושלים איציק קורנפיין התראיין אתמול ל"רדיו ירושלים", והתייחס לאירועים האחרונים סביב המועדון. היום (רביעי) בית"ר תפגוש את מכבי חיפה במסגרת רבע גמר גביע המדינה (19:30, ספורט5), אבל אחרי התוצאות המאכזבות בליגה וההידרדרות לפלייאוף התחתון, מצב הרוח במועדון שלילי, ובקבוצה חוששים שהעונה תסתיים כבר הערב.

איציק קורנפיין יו"ר בית"ר ירושלים. קובי אליהו
"אנחנו בית"רים ואף פעם לא מאבדים כוח". קורנפיין/קובי אליהו

קורנפיין נשאל על הפסקת אש אפשרית עם האוהדים ואמר: "בית"ר לא במלחמה עם אף אחד מהקהל. צריך להבהיר את הדברים, בית"ר לא במלחמה עם יציע כזה או אחר. בתקופה שהגיעו הצ'צ'נים, בית"ר הייתה נגד הגזענות, ולא נגד יציע כזה או אחר או ארגון כזה או אחר. עצם הטיימינג לעשות את הפעולה הזאת הוא לא רלוונטי, כי הצעד נעשה. ארקדי גאידמק כבר אמר שיכול להיות שהדרך בה פורסמו הדברים הייתה לא נכונה. בשבת בבוקר לפני משחק, אין ספק שזה עשה את האפקט להרבה יותר גדול ואגרסיבי, אבל לא הייתה לנו שליטה על זה. אבל ברגע שהתקבלה החלטה אני לא חושב שיש טיימינג יותר טוב. זה לא עניין מהותי. ברגע שמועדון כמו בית"ר ירושלים עם מאות אלפי אוהדים נמצא במצב כזה, הוא לא יכול להרשות לעצמו להיות גזעני".

קורנפיין נשאל על קריאה משותפת לקהל לבוא לתת כתף לפחות הערב בגביע המדינה ואמר: "אי אפשר להתכחש לכך שהדברים נראים רע מאוד עם כל האווירה ביציע. צריך לזכור שזאת קבוצה שרובה שחקני בית. אני מרים את הכפפה וקורא לכל מי שהקבוצה חשובה לו והגביע חשוב לו, לבוא לעודד ולתמוך, ולעזור לקבוצה לעלות לחצי הגמר. חיפה בכל מקרה לא תשלוט ביציע. יהיו להם 3,000 איש ולא נקצה להם יותר. אנחנו צריכים את כל האוהדים. במשחק הקודם נגד חיפה בליגה היו 18 אלף אוהדי בית"ר וזה לא הספיק לניצחון. לי יש תחושה שאנחנו באים כנגד כל הציפיות ובאים לנצח את המשחק, לעלות לחצי הגמר ולנצח את המשחק. אנחנו בית"רים ואף פעם לא מאבדים כוח".

ג'יבראיל קאדייב שחקן בית"ר ירושלים. אדריאן הרבשטיין
קורנפיין: "גם הישראלים לא מצליחים לתפקד בלחץ הזה, אז מה רוצים מהזרים?". קאדייב/אדריאן הרבשטיין

קורנפיין נשאל על הסיכוי להגיע להבנות עם האוהדים ואמר: "אני ישבתי עם כל הפלגים ועם כל האוהדים והמנהיגים עשרות פעמים, יש בנושא הזה פערים שכנראה לא ניתנים לגישור בין עמדת המועדון לעמדה שלהם או לדעה שלהם. בנושא של שחקנים מוסלמים או ערבים בבית"ר ירושלים כנראה שהפערים יותר מדי גדולים".

על הביקורת על היכולת של צמד הצ'צ'נים אמר היו"ר: "זה נושא מקצועי אבל המחאה הגיעה הרבה לפני שהם הגיעו לארץ ולפני שהם הוכיחו את היכולת שלהם. על מה המחאה נגד ארקדי? ארקדי הביא שני מיליון שקל, הביא שני שחקנים ולא עשו שום דבר שלילי. אין קשר בין היכולת שלהם לבין המחאה. צריך להיות הגונים ולשים את עצמנו במצב שלהם וכל מה שהם עוברים כאן. גם הישראלים לא מצליחים לתפקד, אז אתם רוצים שהם יתפקדו? זה לא שכולם טובים והם לא טובים, קשה לתפקד בלחץ הזה. את השחקנים בחר המאמן, ולהזכיר לך בתחילת העונה הגיעו שקבורץ וגלאבינה ואף אחד לא ידע אם הם שחקנים טובים ולא הייתה מחאה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קורנפיין: "מבחינתי שכל היציע יהיה עם החולצה 'איציק תתפטר'"/מערכת וואלה!, צילום מסך

על העובדה כי אוהדים לא נכנסים למגרש עם חולצות של הלה פמיליה ו"איציק תתפטר" אמר: "מדברים על סתימת פיות וחופש הביטוי, ואנחנו בכלל לא קשורים לזה. את החולצות של 'איציק תתפטר' יש כבר שנים במגרשים, ומעולם לא הייתה לי בעיה עם זה. מבחינתי שכל היציע יהיה עם החולצה 'איציק תתפטר'. מי שחושב שאנחנו שולטים על המשטרה ומי ומה להכניס, טועה. אנחנו בכלל לא מתעסקים בדברים האלה".

קורנפיין הוסיף ש"אני לא מסכים שהבלאגן התחיל מהחולצות. הבלאגן התחיל מהמשחק נגד בני יהודה עם השלט 'בית"ר טהורה לעד' והקריאות הגזעניות. חלילה לא לקחתי מ'לה פמיליה' את היכולות שלהם בתצוגות עידוד ובהובלת היציע לתמוך בקבוצה. אנחנו נגד תופעת הגזענות, זה הכל. לא עשינו שום פעולה לפגוע בארגון 'לה פמיליה'. להפך. כשהם התעסקו בעידוד סייענו להם בציוד והסעות ועזרנו להם בכל מה שביקשו. להפוך את הבעיה הגזענית למחאה אישית זה מהלך אסטרטגי שהם הלכו עליו, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שהבסיס של המחאה הזאת הוא מחאה גזענית, נקודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully