וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גלאטסראיי הפכה לגאווה של טורקיה"

בטורקיה מהללים את גלא לאחר שעלתה לרבע גמר האלופות. סניידר: "ראויים בזכות הרוח הקבוצתית"

12 שנה חיכו בגאלטסראיי לרגע הזה, ואתמול (שלישי) הוא הגיע: הקבוצה מטורקיה חוללה סנסציה כשניצחה את שאלקה 2:3 בגלזנקירשן והעפילה לרבע גמר ליגת האלופות. הסיכויים היו נגד הטורקים, אשר נפרדו במשחק הראשון ב-1:1 ביתי משאלקה, אולם למרות שכבר פיגרו 2:1, עדיין האמינו, חוללו מהפך ועלו לשלב הבא במפעל היוקרתי. "הגיע לנו לנצח. טעינו לא מעט במחצית השנייה, נסוגנו והם היקשו עלינו, עד שכבשנו את השער השלישי. שאלקה שיחקה טוב, אבל הרוח הקבוצתית שלנו הוכיחה שאנו ראויים לניצחון".

שחקני גלאטסראיי חוגגים. Lars Baron, GettyImages
אכן, אריות אחד אחד. שחקני גלאטסראיי חוגגים העפלה/GettyImages, Lars Baron

המשחק עצמו היה קצבי ודרמטי. חמיט אלטינטופ (37) כבש את שער הבכורה שלו העונה דווקא לרשת קבוצת נעוריו ובעיר הולדתו, כשבוראק ילמאז (42) הבקיע משחק שישי ברציפות בליגת האלופות. שני השערים הללו יצרו מהפך אחרי שער היתרון של רומן נוישטאטר המקומי (17). השוויון של מישל באסטוס (63) לא הספיק לשאלקה שלחצה ולחצה על מנת להשיג את ההכרעה. אחרי לחץ כבד של שאלקה, הטורקים סגרו את הסיפור עם שער של המחליף בולוט בתוספת הזמן. "האריה שאג", הייתה הכותרת ב"סטאר גאזט" הטורקי, שהילל את יכולת שחקניו של המאמן המנצח פתיח טרים. "גלאטסראיי כתבה פרק מפואר בתולדות הכדורגל האירופי, והפכה לגאווה של טורקיה".

"עשינו את זה בזכות עצמנו, והמאמץ שלנו", אמר בסיום המאמן המנצח פתיח טרים, "היינו אפילו צריכים לכבוש יותר במחצית הראשונה. אני מנשק את כל השחקנים שלי, אין מה לדבר על מה שהם עשו במחצית השנייה, הם היו אדירים. זה ניצחון חשוב עבור המדינה שלנו. סוף סוף אנחנו בין שמונה הגדולות של אירופה".

חמיט אלטינטופ שחקן גלאטסראיי. AP
"אני מצפה להגרלה טובה ביום שישי". אלטינטופ חוגג את השער בגלזנקירשן/AP

"האמנתי שנוכל להעפיל לרבע הגמר", אמר חמיט אלטינטופ. "שיחקנו טוב מאוד במחצית הראשונה הערב. במחצית השנייה שאלקה ניסתה ללחוץ אותנו ויצרו כמה מצבים, אבל זה נורמלי. באופן אישי מעולם לא הייתי סקורר, אבל מה שחשוב הוא ההישג שלנו ועצם העובדה שהעפלנו, לא השער שכבשתי. אני מצפה להגרלה טובה ביום שישי".

שאלקה, שמדורגת רביעית בבונדסליגה, ספגה את הפסדה הביתי הראשון והיחיד העונה בליגת האלופות. "פשוט נרדמנו במחצית הראשונה", אמר מאמן הקבוצה ינס קלר לאחר ההפסד, "לא נכנסו למשחק. אין לי הסבר למה שקרה במחצית הראשונה. לא הגענו אגרסיביים והשחקנים נתנו אולי 10% ממהם שהם צריכים. השארנו להם יותר מדי מרווח לפעולות בהתקפה. המחצית השנייה כבר הייתה טובה יותר, אבל זה לא מעודד. למרות זאת, אסור לשכוח שהיו לנו כמה שחקנים חשובים שנעדרו היום. אין סיבה להיות מדוכאים".

קפטן שאלקה בנדיקט הובדס אמר לאחר המשחק, "זו אכזבה עצומה מבחינתנו". גם שוער שאלקה טימו הילדברנד לא הסתיר את אכזבתו בסיום: "ספגנו שערים שלא היינו צריכים לספוג. לא היינו מוכנים למצבים האלה. אם מסתכלים על הלחץ שעשינו והיכולת שלנו במחצית השנייה, אז זה נראה כמו מזל רע. נלחמנו והיה אפשר לראות את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully