וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה ערעורו של מצית מתקן האימונים של בית"ר ב-2011

בית המשפט קבע כי אלעד פינטו הצית והשחית את מועדון האימונים של הקבוצה. "יש להגיב בחומרה למעשים שכאלה"

בית המשפט העליון, בשבתו כבית משפט לערעורים פליליים דחה אתמול (שני), את ערעורו של אלעד פינטו, שהורשע ב-22 ביולי 2012 בבית המשפט המחוזי בירושלים בהצתה ובעבירת סיוע להשחתת פני קרקע של מתקן האימונים של קבוצת בית"ר ירושלים ב-2011. בית משפט העליון הורה לפינטו להתייצב לתחילת ריצוי עונשו בתאריך 7 באפריל 2013.

ב-5 במרץ 2011 נסעו אלעד פינטו ושני אנשים נוספים לירושלים במטרה לרסס כתובות נאצה וכן להצית את מועדון האימונים של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, וזאת בשל היותם אוהדי קבוצת כדורגל יריבה. כאשר הגיעו למועדון, ריססו השלושה כתובות על הקירות. לאחר מכן, פתח פינטו עם אחד מהשניים את אחד מחלונות המבנה אשר בסמוך אליו הונחו בלוני גז. פינטו שפך דלק לתוך חלל המועדון, והציתו. עקב מעשים אלו נשרף מבנה המועדון ונגרם נזק למתחם ולרכוש בסכום של כ-150,000 שקל.

בשלב גזירת העונש בביהמ"ש מחוזי קבע בית המשפט כי, "שריפת מועדון של קבוצת ספורט הינו בבחינת עליית מדרגה בגל מעשי האלימות הגובר במגרשי הכדורגל ושומה על בית המשפט להגיב למעשים אלו באמצעות ענישה מחמירה". פינטו הורשע ביום 19 בפברואר 2012, ובית המשפט המחוזי גזר עליו שנת מאסר בפועל מיום מעצרו, מאסר על תנאי ופיצויים למועדון הכדורגל בסכום של 80,000 שקל.

הצתה במתחם אימוני בית"ר ירושלים בית וגן  5.3.2011. מגד גוזני
משרדי בית"ר לאחר ההצתה ב-5 במרץ 2011/מגד גוזני

בפסק הדין שניתן אתמול על ערעורו של פינטו ביחס לעונש, ציין בית המשפט העליון שמדובר בעבירות חמורות ביותר, כיוון שלצד הפגיעה הממונית ברכוש קיימת אפשרות לפגיעה בנפש ולהתפשטות נזק בלתי נשלטת. עוד הוסיף בית המשפט "בבואנו להגדיר את מתחם הענישה הראוי, יש לקחת בכלל השיקולים את נסיבת ביצוע העבירות שנעשו על רקע פעילות ספורטיבית, דהיינו אהדה לקבוצת כדורגל. זוהי חובתם של בתי המשפט להטות שכם ולסייע לביעור התופעה המכוערת של אלימות במגרשי הספורט, שאם לא כן עלולה היא להתפשט ולהביא לתוצאות חמורות בהרבה. ואכן, חומרתם הרבה של מעשים שנעשים על רקע זה נדונה כבר בהרחבה בפסיקה".

עוד הוסיף בית המשפט: "תופעת האלימות בקרב אוהדי ספורט, בין אם בתחומי מגרשי הספורט ובין אם מחוצה להם מתפשטת כאש בשדה קוצים בקרבנו. חדשות לבקרים אנו שומעים על מקרי פשיעה כאלו ואחרים הנובעים מהרצון 'להאדיר' את שמה של קבוצה מסוימת על ידי פגיעה בקבוצה אחרת או אף בקבוצה האהודה. לא רק שאין פעולות אלו משיגות את התוצאה הנחשקת אלא הן פוגעות בקבוצה ובענף הספורט כולו. תופעות אלו עומדות בניגוד חריף למהות של הפעילות הספורטיבית...על רקע זה, יש לגנות ולהוקיע מכל וכל את אלו המנסים להשחיר את העיסוק הספורטיבי, הן במגרשים והן מחוצה להם. ברי, כי תופעת האלימות במגרשי הספורט שלובה לבלי הפרד בתופעות פסולות אחרות המוצאות את ביטוין המוכר במגרשי הספורט, כגון תופעת הגזענות".

הצתה במתחם אימוני בית"ר ירושלים בית וגן  5.3.2011. מגד גוזני
"תופעת האלימות בקרב אוהדי ספורט מתפשטת כאש בשדה קוצים בקרבנו"/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully