וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 קבוצות, 3 מקומות: מי תגענה לפלייאוף העליון?

12.3.2013 / 10:29

שני מחזורים בלבד נותרו לסיום העונה הסדירה בליגת העל והמאבק על הפלייאוף העליון בעיצומו. אור שקדי עושה לכם סדר

שני מחזורים נותרו לסיום העונה הסדירה בליגת העל בכדורסל, ולא פחות משבע קבוצות נאבקות על שלושה מקומות שטרם הובטחו בפלייאוף העליון. הקבוצות שייכנסו לשש הראשונות יבטיחו לעצמם מקום ברבע גמר הפלייאוף יותר מאוחר העונה, ואלו שלא, יצטרכו להילחם על אחד משני המקומות הראשונים בפלייאוף התחתון כדי להיכנס לרבע גמר הפלייאוף. רגע לפני המחזורים האחרונים, החלטנו להציג לכם מה צריכה לעשות כל קבוצה, כדי להיכנס לפלייאוף העליון.

מאמן מכבי ראשון לציון רוני בוסאני. מגד גוזני
מוליך את ראשון לפלייאוף העליון. רוני בוסאני/מגד גוזני

רגל וחצי בפלייאוף העליון

מכבי ראשון לציון - מקום רביעי, מאזן 9:11.
מה נותר לה? חולון (בית), חיפה (חוץ)


הקבוצה של רוני בוסאני צריכה ניצחון אחד כדי להיכנס לפלייאוף, לא משנה איפה יושג. במידה ותפסיד את שני המשחקים היא תבטיח את העלייה אם הפועל תל אביב ומכבי אשדוד יפסידו לפחות משחק אחד, או שלחילופין, ברק נתניה תנצח את שני המשחקים שנותרו לה עד לסוף העונה.

הפועל ירושלים - מקום חמישי, מאזן 9:11.
מה נותר לה? גלבוע/גליל (בית), אילת (חוץ).


הפועל ירושלים נמצאת במצב הטוב ביותר, בזכות ההפרשים שלה במשחקים מול יריבותיה. כמו הכתומים, גם ירושלים צריכה ניצחון אחד בשני המחזורים הקרובים, והיא בשישייה הראשונה. במידה והאדומים יפסידו את שני המשחקים שנותרו להם, הם יקוו לאיבוד משחק אחד מצד נתניה או אשדוד, או שראשון לציון תנצח משחק אחד לפחות.

יוגב אוחיון שחקן מכבי תל אביב מול אייל שולמן שחקן ברק נתניה. נמרוד סונדרס
הניצחון על מכבי עשה לו טוב. אייל שולמן מול יוגב אוחיון/נמרוד סונדרס

מתחיל להסתבך

ברק נתניה - מקום שישי, מאזן 10:10
מה נותר לה? הפועל תל אביב (בית), חולון (חוץ).



נתניה יודעת שניצחון במחזור הקרוב על הפועל תל אביב, והיא בתוך השישייה הראשונה. במידה ותפסיד, היא תצטרך לעשות זאת בהפרש שקטן מ-7 נקודות, בו ניצחה את האדומים בסיבוב הראשון, ואז בניצחון על הפועל חולון היא תוכל להבטיח את מקומה בפלייאוף העליון. אם תפסיד ביותר מ-7 נקודות, ותפסיד גם לחולון, היא תמצא עצמה מחוץ לפלייאוף.

מכבי אשדוד - מקום שביעי, מאזן 11:9
מה נותר לה? מכבי תל אביב (בית), הפועל תל אביב (חוץ)


לוח המשחקים לא מאיר פנים לקבוצה מהדרום. שתי סיטואציות יעלו את אשדוד לפלייאוף. הראשונה כוללת שני ניצחונות, וניצחון של הפועל תל אביב על נתניה, או לחילופין ניצחון של נתניה על האדומים, הפסד של הקבוצה של דני פרנקו לחולון, ושני הפסדים למכבי ראשון לציון. הסיטואציה השנייה מסובכת פחות, ניצחון במחזור האחרון על הפועל תל אביב, ושני הפסדים לברק נתניה, שיעלו את אשדוד בזכות יתרון בבית משולש.


הפועל תל אביב - מקום שמיני, מאזן 11:9
מה נותר לה? ברק נתניה (חוץ), מכבי אשדוד (בית)


האדומים לא תלויים רק בעצמם. גם אם ינצחו את נתניה מעל 7 הפרש, ובשבוע לאחר מכן את אשדוד, תצטרך הפועל תל אביב שהפועל ירושלים תנצח את אחד משני המשחקים שנותרו לה, כדי למנוע מצב של בית משולש. במצב כזה, תצטרך הפועל תל אביב לנצח את נתניה מעל 11 נקודות הפרש, כדי להדיח את נתניה. אם הפועל תנצח את נתניה בפחות מ-7 הפרש, היא תצטרך שנתניה תפסיד את המחזור האחרון לחולון, ובמקביל האדומים ינצחו את אשדוד. פחות משני ניצחונות ישאירו את הפועל בחוץ.

אריאל בית הלחמי, מאמן בני הרצליה. קובי אליהו
זקוק לנס. אריאל בית הלחמי/קובי אליהו

בני הרצליה - מקום תשיעי, מאזן 12:8
מה נותר לה? אילת (בית), מכבי תל אביב (בית)


תרחיש אחד בלבד מעלה את הרצליה בסיום עונה גדול לפלייאוף העליון. הקבוצה של אריאל בית הלחמי תצטרך לנצח את שני המשחקים שנותרו לה, במקביל שהפועל תל אביב תנצח את נתניה ותפסיד למכבי אשדוד במחזור האחרון. כמו כן צריכה הרצליה שאשדוד תפסיד למכבי תל אביב במחזור הקרוב, שגלבוע/גליל תאבד משחק אחד, וכי נתניה תצא מנוצחת באולם הפחים במחזור האחרון. בסיטואציה זו עולה הרצליה בזכות בית מרובע, או אפילו מחומש, אם גלבוע/גליל תנצח את שני המשחקים שנותרו לה.

הפועל גלבוע/גליל - מקום עשירי, מאזן 12:8
מה נותר לה? הפועל ירושלים (חוץ), אליצור אשקלון (בית)


כמו במקרה הרצליה, גם גלבוע/גליל צריכה סוג של נס כדי לעלות. הקבוצה של ליאור ליובין צריכה לנצח את שני המשחקים שנותרו לה, שהפועל תל אביב תנצח בנתניה, ותפסיד לאשדוד בבית. כמו כן, צריכה הקבוצה מגן נר כי אשדוד תפסיד בבית למכבי תל אביב, שנתניה תפסיד בחוץ להפועל חולון, וכי בני הרצליה תאבד משחק אחד. במצב כזה נוצר בית מרובע, בין גלבוע/גליל, הפועל תל אביב, נתניה ואשדוד, שבו כל הקבוצות עם מאזן 3:3, והפרש הסלים הטוב ביותר יהיה של גלבוע/גליל, שתעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully