וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת המחזור: מעצר על תנאי

11.3.2013 / 14:00

טבס השתחרר ממעצר, התפוצץ עם שלושער ומוביל את נבחרת המחזור, לצד האומן של צ'לסי והאקס המתעורר של יובנטוס

ספורט 2

מריו באלוטלי הותיר חלל עצום בלב הצהובונים רודפי הסקנדלים העסיסיים באנגליה כשעזב את מנצ'סטר סיטי וחזר לאיטליה. אך אל דאגה - יש מי שימלא את מקומו. קרלוס טבס סיפק את הסחורה הצהובה עם מעצרו ביום שישי, ויום לאחר מכן הראה עד כמה הוא לא מתרגש מזה ונתן תמורה מלאה גם על המגרש. הארגנטינאי כבש שלושער ותפס את כסא הנהג בנבחרת המחזור, למרות היעדר הרישיון. מלווים אותו האומן של צ'לסי, האקס המתעורר של יובנטוס, הקשר המשתקם של הופנהיים והמפסיד הכי מוצלח של סוף השבוע. בפינת הכוכב האורח: זיכרונות מיורו 2004.

מריו באלוטלי שחקן מילאן. Antonio Calanni, AP
תפסו את מקומו במנצ'סטר סיטי. באלוטלי/AP, Antonio Calanni

שוער

כריסטיאן פוג'וני - קייבו

שום דבר לא הולך לאדינסון קבאני. החלוץ האורוגוואי של נאפולי, עדיין מלך שערי הליגה האיטלקית עם 18 כיבושים, שובת מהבקעה כבר שמונה משחקים בכל המסגרות. המשבר האישי רק התעצם בוורונה, שם קבאני נתקל בתצוגה מופלאה של כריסטיאן פוג'וני בין הקורות. השוער בן ה-32 של קייבו, שתפס את המקום בהרכב רק לאחר פגרת החורף, עצר את קבאני שלוש פעמים, לפני שתסכל אותו לחלוטין עם הדיפת הפנדל בדקה ה-59. חלוץ נאפולי ניסה עוד פעם אחת מהאוויר, אבל הרפלקסים של פוג'וני עבדו שעות נוספות והדו קרב הזה הסתיים בנוקאאוט. גם החברים של קבאני לא הכניעו את פוג'וני, שסייע לקבוצתו להשיג 0:2 מרשים על המדורגת שנייה ולהתרחק מהקו האדום. בסיום, הוא לקח לקבאני גם את החולצה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
איניגו מרטינס, מגן ריאל סוסיאדד. AP
עצר את סימאונה. מרטינס/AP

הגנה

מגן ימני: אטסוטו אוצ'ידה - שאלקה

עדיין שיכורים מחגיגות העלייה לרבע גמר ליגת האלופות, שחקני דורטמונד הגיעו לדרבי מול שאלקה ושוב הפסידו בקרב היוקרתי. כמו בסיבוב הראשון, גם הפעם זה נגמר ב-1:2 לרויאל בלוז, שנהנו מעוד הופעה מרשימה של יוליאן דראקסלר במשחקו ה-100 ובעיקר מהכספית אטסוטו אוצ'ידה. המגן הימני חזר לשחק אחרי היעדרות בת חודש בגלל פציעה בירך, ומיד הזכיר עד כמה הוא משמעותי למערך של שאלקה, רגע לפני הגומלין מול גלאטסראיי. אוצ'ידה לא הסתפק בסגירות בהגנה, דהר על הקו והעביר שני כדורי רוחב מצוינים שהניבו שערים. תחילה היה זה דראקסלר שהמשיך בבעיטה, ולאחר מכן קלאס יאן הונטלאר אמר תודה ונגח באין מפריע לרשת. האיש שהגיע לאימון הראשון בשאלקה עם נעליים צהובות-שחורות, בעט הפעם בצבע הנכון.

בלם: איניגו מרטינס - ריאל סוסיאדד

14 ניצחונות רצופים היו לאתלטיקו מדריד באצטדיונה הביתי, מתוכם 13 העונה, עד שריאל סוסיאדד קפצה לביקור בוויסנטה קלדרון וקטעה את הרצף. הבאסקים הפסידו רק פעם אחת בארבעה חודשים (לריאל מדריד) ובשקט בשקט השתחלו למקום הרביעי המוליך למוקדמות ליגת האלופות. זה קרה בזכות ניצחון 0:1 על אתלטיקו, כשצ'אבי פרייטו הכניע את טיבו קורטואה שעצר את שיא הדקות ללא ספיגה בבית על 820 דקות. הגנת סוסיאדד עשתה את ההבדל במשחק, ובעיקר איניגו מרטינס. בלם הנבחרת הצעירה של ספרד זכה להכרה בעונה שעברה לאחר שכבש פעמיים מחצי מגרש. מול רדאמל פלקאו ודייגו קוסטה, הוא הזכיר שהוא קודם כל בלם. ובלם מצוין. גם דייגו סימאונה שיבח בסיום את השחקן הצעיר. אחד הכישרונות המבטיחים בליגה הספרדית.

שחקן טוטנהאם, יאן ורטונגן. GettyImages
אחד משחקני ההגנה הטובים באירופה. ורטונגן/GettyImages

בלם: יאן ורטונגן - טוטנהאם

הוא אמנם מגיע מהקבוצה המפסידה, אבל באמת שקשה להתעלם ממנו. יאן ורטונגן, שהיה כאן גם בשבוע שעבר אחרי הצטיינותו מול ארסנל, כבש בניצחון המשכנע של טוטנהאם על אינטר בליגה האירופית ועשה זאת גם מול ליברפול. פעמיים. הבלם הבלגי ביצע מהפך עם נגיחה לרשת אחרי הגבהה של גארת' בייל ועוד סיומת של חלוץ ברגל שמאל, אך לצערו חבריו להגנה לא התעלו כמוהו וטוטנהאם נענשה בהפסד 3:2 בליברפול. ורטונגן היה בכל מקום, חילץ כדורים וגם יצא קדימה עם הכדור כדי לבנות לא פחות מארבע התקפות של קבוצתו. אלא שהוא היה גם על קו השער כשהכדור של סטיוארט דאונינג חדר בין רגליו, אחרי הטעות האיומה של קייל ווקר והוגו לוריס. ורטונגן ממשיך למצב עצמו כאחד משחקני ההגנה הטובים באירופה.

מגן שמאלי: ארקימדה מורלאו - בולוניה

לפני כחודש התראיין ארקימדה מורלאו וסיפר על החלום הגדול שלו לייצג את נבחרת איטליה. הוא לא השתייך לאף אחת מהנבחרות הצעירות בעבר וכיום הוא כבר בן 29. סיכוייו לקבל את הקריאה מצ'זארה פראנדלי די קלושים, אך מורלאו לא מתכוון להרפות. אולי היכולת שלו בסן סירו, שם בולוניה הפתיעה זו שנה שנייה ברציפות עם ניצחון 0:1 על אינטר, יקדם אותו לעבר הגשמת החלום. המגן השמאלי הצליח לעצור את פרדי גוארין באגף, בזכות שמירה קרובה, תיקולים אגרסיביים וגם קצת מכות שנעלמו מעינו של השופט. הוא חילץ מהקולומביאני כדור בגלישה מתוזמנת היטב בדקה ה-66, וגם בתוספת הזמן היה במקום כדי להרחיק לקרן ולמנוע מגוארין לכבוש. למרות ההפסד, גוארין מרוצה. הוא לא יפגוש את מורלאו פעם נוספת העונה.

שחקן צ'לסי, חואן מאטה. רויטרס
ניהול משחק מבריק. מאטה/רויטרס

קישור

טוביאס וייס - הופנהיים

בעונת 2008/9, כשהופנהיים פרצה כמטאור בשמי הכדורגל הגרמני, טוביאס וייס היה אחד הברגים החשובים של הקבוצה ואף זומן לנבחרת גרמניה. לאחר מכן הגיעו עונות דשדוש ועימות אחד מתוקשר עם מרכוס באבל, ששלח אותו לקבוצת המילואים. נקודת השפל הייתה בחודש שעבר, אז וייס נעצר יחד עם טים ויזה בשירותי הגברים במהלך מסיבה. השניים השתכרו וגרמו למבוכה גדולה למועדון, אבל וייס כיפר על כך בשבת עם יכולת נפלאה בניצחון 0:3 על גרויטר פירת האחרונה. הקשר האחורי הוביל את הופנהיים לניצחון ראשון אחרי ארבעה הפסדים רצופים, כשבישל לרוברטו פירמינו והבקיע לאחר מכן את שער הבכורה שלו בבונדסליגה. הופנהיים עדיין יכולה להינצל. גם הקריירה של וייס.

סדריק ברבוסה - אוויאן

שלושה ימים לאחר יום הולדתו ה-37, חגג סדריק ברבוסה את המאורע בסטייל. הקשר הוותיק הוביל את אוויאן לניצחון הגדול ביותר שלה בליגה הבכירה, 1:5 בקרב התחתית מול סושו. הניצחון המוחץ גרם לכך ששתי הקבוצות החליפו מקומות, כשאוויאן עלתה מעל הקו האדום בזכות עצירת רצף של 10 משחקים ללא ניצחון, מאז ה-0:2 על טרואה. גם אז, ב-12.12.12, ברבוסה היה חתום על צמד. אלא שמאותו רגע הוא לא מצא את הרשת, עד הבעיטה החופשית לרשת של סושו בסיום המחצית הראשונה. זקן שחקני אוויאן המשיך לייצר מצבים במחצית השנייה, היה חלק מהבליץ של קבוצתו עם שער נוסף והשווה את מאזנו מהעונה שעברה (שמונה שערי ליגה) כדי להפוך למלך שערי המועדון בליגה הבכירה.

חואן מאטה - צ'לסי

זה אמור היה להיות הרגע שלו. בדקה האחרונה יצר לעצמו חואן מאטה את ההזדמנות המושלמת להכריע את קרב האיתנים מול מנצ'סטר יונייטד ולשים חותמת על בחירתו לאיש המשחק ברבע גמר הגביע, אך דויד דה חאה שם את הסוליה של הנעל וזכה לתשואות על הצלה נדירה. מאטה נותר עם המחמאות ועם המקום בנבחרת המחזור. "דה חאה עצר אותי, אבל זה יום בו אני גאה בקבוצה", סיכם מאטה אחרי הקאמבק של צ'לסי באולד טראפורד. אלופת אירופה היוצאת פיגרה 2:0 ונראה היה כי היא בדרך למפלה, אבל חילופים טובים של רפא בניטס וניהול משחק מבריק של מאטה הובילו לשינוי מהותי במחצית השנייה, בסיומה דווקא צ'לסי יצאה מאוכזבת. מאטה סידר מצבים לפרנק למפארד ו-ויקטור מוזס, היה אמון על היצירתיות במשחק של הכחולים והיה ראוי לשער. אולי במשחק החוזר. צ'לסי עדיין לא מוותרת על האפשרות לזכות בתואר העונה.

קרלוס טבס מנצ'סטר סיטי חוגג שער. רויטרס
רק שתמשיך להיעצר. טבס/רויטרס

התקפה

קרלוס טבס - מנצ'סטר סיטי

"אם כך זה משפיע עליו, אני מקווה שהמשטרה תעצור אותו כל יום". התגובה הזו שייכת לרוברטו מאנצ'יני, שהציב את קרלוס טבס בהרכב למשחק רבע גמר הגביע האנגלי מול בארנסלי וקיבל ממנו הצגה גדולה, למרות שיום קודם לכן נעצר בגין נהיגה ללא רישיון. הארגנטינאי בן ה-29 עלול להישלח לכלא לחצי שנה, אבל לאיום הזה לא נראה כל סימן על המגרש. טבס המשיך את היכולת מהתקופה האחרונה, כבש משחק רביעי ברציפות והצעיד את מנצ'סטר סיטי לוומבלי עם 0:5 קל על נציגת ליגת המשנה. החלוץ החם היה מעורב בכל השערים. הוא דחק את הראשון, בישל לאלכסנדר קולארוב את השני, כבש בסיבוב את השלישי, הרשית בשמאל את הרביעי וחתם עם מסירת הרוחב ממנה עשה דויד סילבה את החמישי. שלושער ראשון העונה לטבס וחמישי במדי מנצ'סטר סיטי. לפחות בשבת לא היו חסרים מתנדבים שיקפיצו אותו הביתה.

איביצה אוליץ' - וולפסבורג

בשבוע שעבר קטע איביצה אוליץ' בצורת של יותר מארבעה חודשים ללא שער בליגה. וולפסבורג אמנם הובסה 4:1 בידי שאלקה, אבל התקווה הייתה שהחלוץ הקרואטי התעורר, לאחר שכבש גם בגביע מול קיקרס אופנבך. אז אוליץ' אכן התעורר, לצערה של פרייבורג. המארחת הנלחמת על כרטיס לאירופה דווקא הובילה בפתיחה, אך בדקה ה-22 כבר מצאה עצמה בפיגור 3:1, אחרי מספרת מרהיבה של אוליץ', שסוף כל סוף הוצב בחוד ולא בכנף השמאלית. חלוץ באיירן מינכן לשעבר השלים צמד בתחילת המחצית השנייה למרות שהיה בספק להמשך בגלל פציעה לפני הירידה להפסקה, וחתם את משחקו הטוב ביותר במדי הזאבים עם בישול לדייגו בתוספת הזמן. 2:5 גדול לוולפסבורג, שפעם בחודש לערך מביאה לידי ביטוי את הכישרון הרב שיש לה בסגל.

אמאורי - פארמה

גם ויקטור איברבו הקולומביאני כבש שלושער עבור קליארי במחזור הנוכחי, אבל השערים של אמאורי היו יפים יותר ודרמטיים יותר. לכן הוא זוכה לעדיפות בנבחרת המחזור. פארמה פיגרה במגרשה מול טורינו ונראתה בדרך למשחק תשיעי ללא ניצחון, עד שהחלוץ הברזילאי המתזארח החליט לקחת את העניינים לידיים ושינה לחלוטין את המשחק. תחילה אמאורי השווה בבעיטה מהאוויר בדקה ה-77, לאחר מכן הוא דהר בין שלושה שחקנים וירה פנימה, ובתוספת הזמן השלים שלושער ראשון בסרייה A בעזרת בישול של ניקולה סנסונה. פארמה ניצחה 1:4 וקיבלה מהסקורר שלה משחק גדול לראשונה זה זמן רב. תשעה שערים כבש העונה אמאורי בליגה, מתוכם ארבעה לרשת טורינו. לפחות חלק מהמסרים מהתקופה ביובנטוס חדרו לראשו.

אמאורי שחקן פארמה. AP
משחק גדול לראשונה זה זמן רב. אמאורי/AP

שווים אזכור

כריסטיאן וטקלו (מיינץ) - עצר את קיסלינג

אנדרוס טאונסנד (ק.פ.ר) - מסע ההיחלצות בעיצומו

קורנטן ז'אן (טרואה) - עוד לא בן 18

כריסטיאנו רונאלדו (ריאל מדריד) - היסטוריה מדי שבוע

אדם ליאיץ' (פיורנטינה) - בלי מכות

לואיס סוארס (ליברפול) - ניצח את בייל

ויקטור איברבו (קליארי) - שלושער ראשון בקריירה

מילאן בארוש במדי נבחרת צ'כיה. AP
פרץ את הסכר. בארוש/AP

כוכב אורח

מילאן בארוש - באניק אוסטרבה

רגע אחרי שהחתימה את דידייה דרוגבה, גלאטסראיי הודיעה על שחרורו של מילאן בארוש, שבגיל 31 מצא עצמו לפתע בסוף ינואר ללא קבוצה. מלך שערי יורו 2004, שזכה עם ליברפול בליגת האלופות ושיחק גם באסטון וילה וליון, החליט לחזור לבסוף לקבוצת נעוריו באניק אוסטרבה ובשבת הראה שכוחו עדיין במותניו. בארוש לא כבש בשני משחקיו הראשונים, אבל מול ראדץ קראלובה התפוצץ עם שלושער נהדר, שהיה הראשון שלו בקריירה בליגה הצ'כית, אותה עזב לפני יותר מעשור. "הסטטיסטיקות לא מעניינות אותי, אני פשוט אסיר תודה", אמר לאחר שכ-10,000 צופים הריעו לו בעקבות החלפתו בדקה ה-78. מאז חודש אפריל בארוש לא כבש, פרט לאותו שער במשחק הידידות של צ'כיה מול ישראל לפני היורו האחרון. המבצע האישי המבריק בשער הראשון פרץ את הסכר. באוסטרבה מצפים לעוד הרבה חגיגות דומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully