וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיבורים הנסתרים של מכבי תל אביב: שלום תקווה מנתח

10.3.2013 / 23:15

קצב עולה ויורד, לחץ בלתי פוסק, עונה שלמה כמעט ללא פציעות. לצד המאמנים והשחקנים שמובילים את מכבי תל אביב לאליפות, שלום תקווה מזכיר: כל זה לא היה קורה בלי מאמני הכושר. וגם: מה הגדולה האמיתית של פריצה, והתרומה של דור מיכה?

one

כבר מהרגע הראשון ניתן היה לראות קבוצה אחת שמסתערת על הדשא וחייבת ניצחון, כשמולה ניצבת קבוצה שהראש שלה במקום אחר. מכבי תל אביב הגיעה למשחק מוכנה ונחושה, התנפלה על בית"ר ירושלים מהפתיחה, השתלטה על המשחק, שלטה במרכז השדה, הכתיבה את הקצב, ולא אפשרה לבית"ר ירושלים להביע את עצמה.

לקח למכבי תל אביב עשר דקות כדי לעלות ליתרון מוקדם, בשער יפה שבו היו מעורבים ראדה פריצה וערן זהבי, אבל חשוב לציין שבשער הזה מגיעות מילות הערכה גם לדור מיכה, שלדעתי היה שותף חשוב במהלך המבריק הזה. בעצם הישארותו בקו ובמשיכת המגן שי חדד אליו, הוא איפשר לקו השני, במקרה הזה לזהבי, לחדור פנימה ולמצוא את המרחב בין הבלם למגן, ומשם מול השוער. כשזהבי קיבל את הכדור, זה כבר היה מאוחר די בשביל שחקני ההגנה לעצור אותו. זה היה מהלך קלאסי, שער של קבוצה מאומנת ומיומנת, שער של קבוצה שפרוסה נכון, נעה בצורה הנכונה, ובעיקר מתואמת.

מהראן ראדי, מונס דאבור שחקני מכבי תל אביב חוגגים. ברני ארדוב
בחיפה כבר מתייאשים. צהוב עולה/ברני ארדוב

מכבי ירדה להפסקה עם יתרון של 0:1, אבל בהחלט הייתה ראויה לעוד שער אחד לפחות. בפתיחת המחצית השנייה היא המשיכה לשלוט, הניעה כדור ולחצה, רק שהפעם היא גם ידעה לתרגם את המצבים לחגיגת שערים. מה שמרשים השנה במכבי תל אביב, ומקשה מאוד על היריבות שלה, זה היכולת שלה לשנות את הקצב. מכבי תל אביב יודע להחזיק נכון בכדור בחלק האחורי, להניע אותו בצורה מסודרת וסבלנית, אבל כשהיא יוצאת קדימה בפס חכם, היא לוחצת על הדוושה, ויודעת להפעיל את המהירות והתנועה שיש לה בחלק הקדמי. לבית"ר לא היה שום מענה לקצב הזה, למהירות הזאת, לתנועה הזאת.

לצד הסופרלטיבים שמגיעים לשחקנים ולצוות המקצועי, חשוב לציין את התרומה של מאמני הכושר. מדהים לראות לא רק את הקצב שמכבי תל אביב מצליחה לשמור לאורך 90 הדקות, לא רק את התרומה של כל השחקנים הן בהגנה והן בהתקפה - הדבר החשוב ביותר בתרומה של מאמני הכושר הוא היכולת שלהם להכין את סגל השחקנים לרשותו של אוסקר כמעט ללא פציעות מתחילת העונה. העובדה שאוסקר משחק כמעט כל שבוע עם אותו הרכב, היא בעיקר בזכות אלה שמאפשרים לו את זה. הוא לא יכול היה לעשות את זה לולא התרומה המשמעותית של מאמני הכושר. זה לא מובן מאליו שלרשות המאמן עומד סגל מלא בכל שבת, וזה לוקסוס גדול, שמשדרג את הקבוצה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אוסקר גרסיה מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
יודע למי הוא צריך להודות. גרסיה/ברני ארדוב

כמו כן, ערן זהבי קיבל הרבה מחמאות על המשחק הכי טוב שלו מאז שהגיע למכבי תל אביב, אבל חייבים שוב לשבח את ראדה פריצה. מאז שהשחקן הזה הגיע לקבוצה מדברים בעיקר על החוזק הפיסי שלו ועל המשחק עם הגב לשער, אבל אפשר גם לראות את הנגיעה הרכה והנכונה, שמשחררת את ההתקפה, איך בנגיעות חכמות וחשובות הוא מוציא את קו הקישור להתקפות מתפרצות, בעזרת תנועה נכונה. כל היכולת ההתקפית של מכבי תל אביב השתנתה מאז שהוא הגיע.

בסופו של דבר, הניצחון היום, ה-0:5 המרשים הזה, לא רק החזיר את יתרון 10 הנקודות בפסגת הטבלה, אלא גם שלח מסר לירוקים בחיפה: לא כדאי לכם לפתח יותר מדי ציפיות, התל אביבים בדרך לצלחת האליפות.

שלטים של אוהדי בית"ר ירושלים במשחק נגד מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הקבוצה לא מתעסקת בדברים הנכונים. בית"ר ירושלים/ברני ארדוב

בית"ר ירושלים: השפלה מיותרת

לגבי בית"ר, אפשר היה להרגיש שהמשחק עבורם היה רק בשביל הפרוטוקול. אפשר היה לזהות את זה במסר של הצוות המקצועי לגבי חשיבות משחק הליגה, לעומת משחק הגביע ביום רביעי. זה התבטא גם בשבוע האימונים שהיה, בהרכב שהוצב, בכל ההתייחסות למשחק. נכון שגם אם בית"ר הייתה מכינה את עצמה בצורה אופטימלית, היא עדיין פגשה יריבה מצוינת בכושר נהדר, אבל מועדון כמו בית"ר ירושלים לא יכול להתבזות בצורה הזאת.

גם הסגנון היה שונה מהסגנון הרגיל. בית"ר בדרך כלל יודעת ללחוץ את היריב גבוה, אבל היום היא שיחקה מאחור, הסתגרה, וביקשה רק שהזמן יחלוף. זה לא ראוי, לא הולם ולא מכבד. כשאתה משחק במועדון כזה, בליגה הבכירה, אסור להוריד חשיבות, אסור לזלזל – לא באימון, ובטח לא במשחק כזה. בית"ר נענשה על זה קשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully