וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: ריאל מדריד ניצחה 1:2 את סלטה מצמד של רונאלדו

הפורטוגלי עם 26 שערי ליגה במדי הבלאנקוס, שטיפסו למקום השני על חשבון אתלטיקו מדריד, שנוצחה 1:0 על ידי סוסיאדד

ריאל מדריד ממשיכה בשלה. הסיכוי לאליפות אולי אבד, אבל החבורה של ז'וזה מוריניו אוספת נקודות והערב (ראשון) ניצחה 1:2 בחוץ את סלטה ויגו מצמד של כריסטיאנו רונאלדו, שהגיע ל-26 שערי ליגה (בדיוק כמו סלטה כולה). ריאל טיפסה למקום השני, לראשונה העונה, ונשארה שם לאחר שאתלטיקו מדריד איבדה נקודות, לראשונה בבית, מול ריאל סוסיאדד שגברה עליה 0:1. אתלטיק בילבאו ברחה מהתחתית עם 0:1 על ולנסיה, בעוד לבנטה וחטאפה סיימו ב-0:0.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד. רויטרס
הראשון בתולדות הלה ליגה שכבש יותר מ-25 שערים בארבע עונותיו הראשונות. כריסטיאנו רונאלדו/רויטרס

סלטה ויגו - ריאל מדריד 2:1

אחרי השבוע החלומי, בו ניצחה את ברצלונה בגביע ובליגה והדיחה את מנצ'סטר יונייטד מליגת האלופות, ריאל מדריד הגיעה עייפה ומרוצה לבלאידוס, אבל המשיכה את המומנטום וניצחה גם את סלטה ויגו. המדורגת לפני אחרונה לא ניצחה את ריאל בבית מאז ה-0:3 במאי 2001, ובהחלט הרגישה כי היא מסוגלת לעשות זאת מול ההרכב החסר ונטול הדרייב של ריאל. רק שלבלאנקוס, ששיחקו הפעם בשחור, יש את כריסטיאנו רונאלדו. אחרי שהוא וקארים בנזמה החמיצו ללא הפסקה, הפורטוגלי רשם צמד מספר 53 בקריירה במדי ריאל מדריד, כשכבש מקרוב בדקה ה-61 והכריע את המשחק מהנקודה הלבנה בדקה ה-72, אחרי שקאקה המחליף סחט פנדל. רונאלדו הפך לראשון בהיסטוריה של הליגה הספרדית, שכובש 25 שערים ומעלה בכל אחת מארבע עונותיו הראשונות. יאגו אספס השווה זמנית בדקה ה-63, אך סלטה עדיין עמוק מתחת לקו האדום למרות משחק טוב. ריאל זמנית במקום השני.

בדקה ה-10 אספס הגיע למצב ראשון, אבל דייגו לופס הדף את הבעיטה שלו לקרן ועצר גם את בעיטת היעף של אלכס לופס. רונאלדו רשם ניסיון ראשון בדקה ה-22, כשהגיח מצד ימין ובעט בשמאל לידיו של חאבי וראס. השוער היה במקום גם כדי להשתלט על נגיחה של בנזמה בדקה ה-32, אחרי כדור חופשי שהגביה אוזיל. שתי דקות לאחר מכן נוצרה ערבוביה ברחבת סלטה, אבל בסופו של דבר אנדרס טונייס הרחיק את הניסיון של חדירה. ההתעוררות של ריאל כמעט סידרה שער בדקה ה-40, עם החטאה של קאייחון באחד על אחד מול וראס, ודקה לאחר מכן רונאלדו נגח משני מטרים למשקוף תחת לחץ של שני שחקנים. וראס והמזל שמרו על תיקו מאופס במחצית הראשונה.

חדירה פינה את מקומו לאלונסו בפתיחת המחצית השנייה, והלחץ של ריאל נמשך. בנזמה שוב נעצר אצל וראס המצוין בדקה ה-54, ומיד לאחר מכן עוד נגיחה החטיאה את המסגרת. עד שהצרפתי כבר מצא את הרשת, השער שלו נפסל בצדק בגלל נבדל בדקה ה-59. בדקה ה-61 איש כבר לא לקח לריאל את השער. וראס יצא לא טוב לקרן, הכדור נהדף לעבר אלונסו שבעט ורונאלדו השתלט בתיבת החמש וירה פנימה בסיבוב. שער 25 העונה לפורטוגלי בליגה ו-32 ב-32 משחקי חוץ. 0:1 לריאל. אולם היתרון החזיק רק שתי דקות. אספס קיבל מסירה טובה מאוגוסטו פרננדס ובעט כדור שפגע בפפה והתגלגל פנימה. 1:1 בדקה ה-63. סלטה כמעט השלימה מהפך, אך אלביול חילץ מהקו אחרי שהשוער שלו שמט כדור. העונש הגיע בדקה ה-72. קאקה המחליף הוכשל ברחבה על ידי וראס, ורונאלדו השלים צמד מהנקודה הלבנה. ריאל כמעט איבדה את הניצחון בדקה ה-89, אך למזלו של לופס הנגיחה של צ'ו יונג פארק פגעה במשקוף וחמקה החוצה.

סמי חדירה שחקן ריאל מדריד מול אנריקה דה לוקאס שחקן סלטה ויגו. GettyImages
הוחלף לאחר ההפסקה על ידי צ'אבי אלונסו. סמי חדירה מול קיקה דה לוקאס/GettyImages

אתלטיקו מדריד - ריאל סוסיאדד 1:0

הקולצ'ונרוס, שחגגו עד היום 13 ניצחונות מ-13 משחקי בית, ידעו שכדי לשמור על המקום השני הם חייבים לנצח את היריבה שנאבקת על מקום באירופה. אתלטיקו אמנם הייתה יותר מסוכנת במהלך 90 הדקות, אבל סוסיאדד היא זו שכבשה בדקה ה-53 אחרי שאנטואן גריזמן שלח כדור עומק לעבר צ'אבי פרייטו, שהיה ספק בנבדל. הקוון לא הניף את הדגל והקשר הבאסקי דהר ומזווית אלכסונית בצד ימין ירה פנימה בין רגליו של טיבו קורטואה.

שוער אתלטיקו, שעד הערב לא ספג בבית מאז ה-28 באוקטובר, שבר את שיא הדקות ללא ספיגה בוויסנטה קלדרון של אבל רסינו, ששמר על שער נקי במשך 800 דקות רצופות ב-1990/1, אבל נעצר על 820 כשנכנע כאמור לפרייטו. עבור אתלטיקו עצמה כאמור רצף הניצחונות הביתיים (13 העונה ו-14 בסך הכל) נעצר כעת.

דייגו קוסטה שחקן אתלטיקו מדריד (מימין) מול קרלוס מרטינס שחקן ריאל סוסיאדד. רויטרס
לראשונה הם מאבדים נקודות בבית העונה. דייגו קוסטה/רויטרס

אתלטיק בילבאו - ולנסיה 0:1

הבאסקים לא ניצחו את העטלפים בכל שמונה הפעמים האחרונות בהן הקבוצות נפגשו, רצף אומלל שכלל שבעה הפסדים ומתוכם, גם שלושה הפסדי בית. איקר מוניאין הצעיר והנהדר עשה לזה סוף עם שער ניצחון, 11 דקות לסיום. מוניאין הגיע ראשון לכדור רוחב ומכ-12 מטרים שלח בעיטה אדירה, היישר לחיבורים של גויאטה שלא יכול היה להושיע. בעקבות הניצחון, בילבאו פותחת פער של שמונה נקודות ממאיורקה, אשר נמצאת מתחת לקו האדום וזה עשוי להספיק לה. ולנסיה איבדה הזדמנות לטפס למקום הרביעי, שמוביל למוקדמות ליגת האלופות.

לבנטה - חטאפה 0:0

איקר מוניאין שחקן אתלטיק בילבאו. AP
ישר לחיבורים. איקר מוניאין/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully