וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי בכלל צריך אירופה? תמונת המצב העגומה בהפועל תל אביב

הדבר היחיד שבטוח בהפועל ת"א הוא המטרה להגיע לאירופה. אלא שמקצועית, לאור השינויים הצפויים בקיץ, זה עלול לפגוע, וכלכלית, לאור ההתחייבויות הגדלות של רמון, המועדון יהיה תלוי בכסף מהמפעל. עמית גולדשטיין עושה סדר ומסביר למה סלים טועמה לעולם לא יהיה שלום תקווה

1. סלים טועמה לא ממש אהב את פיטורי יוסי אבוקסיס מהפועל תל אביב. עד כדי כך לא אהב עד שהשתלח באריק דג'מבה דג'מבה כשזה שיבח את פרדי דוד לאחר המשחק באר שבע (1:2). "פרדי הוא כמו אבא של כולנו", אמר הקמרוני, ורמז לדברים לא טובים שהיו אצל אבוקסיס. בתגובה לדברים הללו, טועמה צעק לעבר חברו: "אין לך כבוד". רק שבוע עבר וטועמה שוב נקלע לעימות עם חבר לקבוצה, הפעם טל בן חיים. למרות שעל פניו נראה כי טועמה הוא אחד השחקנים האהובים בהפועל, מתברר כי העימות עם החלוץ בחדר ההלבשה ביום שבת לא ממש הפתיע אף אחד במועדון ושפך אור על התנהגות הקשר הוותיק העונה.

משחקן במעמדו של טועמה ציפו בהפועל תל אביב להנהיג או לכל הפחות להיות דמות חיובית בחדר ההלבשה. בפועל קורה בדיוק ההיפך. משהו לא טוב עובר עליו ולא ברור מה הוא מנסה להשיג דרך אותם עימותים, שאגב לא היו היחידים שלו העונה. "הוא מנצל את המעמד שלו לרעה", אמר אחד השחקנים השבוע. "הוא תפס תחת ותמיד מעיר לכולם בצורה מזלזלת. יש לו טענות לכולם והוא תמיד בסדר. הכי עצוב שכשיוסי היה במועדון, הוא כל הזמן היה מלכלך איתו על שחקנים". הדברים הללו מלמדים גם על היחסים הטעונים בין השחקנים.

גם מבחינה מקצועית תמונת המצב די עגומה. טועמה, 33, מחזיק חוזה גם לעונה הבאה. בכושר של הקשר בשלב הזה של הקריירה והעובדה שהוא לא ממש יכול לסחוב 90 דקות, הוא יכול להיות שלום תקווה החדש של הפועל. אס שעולה מהספסל ועושה שינוי. אולם בשביל להגיע למעמד הזה, הוא צריך לקבל את הכבוד מחבריו לקבוצה ולא לנסות לקחת אותו בכוח. זו לא הדרך שלו לסמן את עצמו כמחליף לקפטן וואליד באדיר. כרגע, טועמה עושה נזק לעצמו וגם לקבוצה.

סלים טועמה שחקן הפועל תל אביב. קובי אליהו
"הוא תפס תחת ותמיד מעיר לכולם בצורה מזלזלת. יש לו טענות לכולם והוא תמיד בסדר". טועמה/קובי אליהו

2. קשה כרגע לדעת האם ההתנהלות השקטה והנחמדה של דוד היא באמת הפתרון הטוב ביותר לקבוצה. אז נכון, לאחר הניצחונות הלא משכנעים על באר שבע וכפר סבא בגביע, השקט חזר לחדר ההלבשה האדום, ששוב הוצת מחדש אחרי התיקו הביתי עם אשדוד. יש הטוענים שדוד לא יוכל להתמודד עם מסת האגו בסגל ולכן הוא חייב להיות הרבה יותר קשוח במקרים כמו בשבת. השקט, כאמור, יחסי ומתוח והחשש הוא שהפסד אחד, הסתבכות בקרב על המקום השלישי או הדחה מהגביע, יביאו לכך שגם דוד יאבד שליטה על נעשה בקבוצה. בינתיים דוד שומר על תדמית הנחמד ויזם מהלך לפיוס בין טועמה לבן חיים. אלא שגם הוא יודע שהטיפול בתקריות עתידיות מסוג זה, יהיה המבחן האמיתי שלו וייתן לבוסים שלו אינדיקציה האם הוא יכול וצריך להיות המאמן לעונה הבאה או שימתין עד הקיץ ויגיד גם הוא שלום.

פרדי דוד מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
מתי הוא יפסיק להיות נחמד? פרדי דוד/ברני ארדוב

3. טועמה ודוד הם לא הבעיה היחידה של הפועל לקראת העונה הבאה. מקצועית וניהולית, נדמה שכרגע יש עננה של חוסר וודאות בעל הקשור להכנות, במיוחד לאחר שבמועדון כבר הבינו כי חיים רמון לא רוצה להישאר כבעלים גם בעונה הבאה. בשל כך, המאמן ולמעשה כל המערכת נמצאים בסיטואציה די הזויה. מצד אחד, במועדון הגדירו מטרה ברורה והיא הכרטיס לאירופה, אולם אם הקבוצה אכן תשיג את הכרטיס המיוחל, היא תיאלץ לשחק כבר בראשית יולי ולהקדים את ההכנות. לא מעט שחקנים מסיימים חוזים בקיץ ולחלקם יש אופציות להאריך את חוזיהם, כשגם לדוד עצמו חוזה עד תום העונה. אז מי אמור לקבוע את הדרך?

הבעיה היא שכרגע אין במועדון שום גורם שיקבע מדיניות או הסתכלות לטווח הרחוק, ויבוא עם רעיון כללי לגבי מי נשאר ומי לא. בשלב כזה של העונה, כבר צריך להיות קו מנחה, תכנית עבודה שעל פיה גם שחקנים מקבלים את הבמה. אצל האדומים, כאמור, עתיד המאמן עומד בסימן שאלה וכך גם העתיד הניהולי. נוצר מצב שהמועדון הגדול הזה שוב מסתכל בטווח של מטר ואין איש היום שיכתיב דרך כלשהי. כשזו המשוואה הנתונה, לא מובן מה תפקידו של דוד חוץ מלסתום חורים עד הקיץ. כמו שזה נראה כרגע, בתחילת יוני שוב יתחילו לבנות קבוצה חדשה. אז מי בכלל צריך אירופה?

אריק דג'מבה דג'מבה, אלמוג כהן שחקני הפועל תל אביב. ברני ארדוב
שניים מרבים שלא ילבשו אדום בעונה הבאה. דג'מבה דג'מבה וכהן/ברני ארדוב

4. אפולה אדל, וואליד באדיר, טוטו תמוז, אלמוג כהן, יגאל אנטבי, מור שושן ואלירן דנין מסיימים חוזה בקיץ. לחנן ממן, סאבו פאביצ'ביץ', טיאגו קוסטה ודויד רוצ'לה יש אופציה לעונה הבאה שלא בטוח שתמומש, כל אחד מהסיבות שלו. נעאל חוטבא, אלרואי כהן ואריק דג'מבה דג'מבה עם רגל וחצי מחוץ לקבוצה לקראת העונה הבאה. לא משנה איך תיגמר העונה, אפשר לומר שהפועל תל אביב כשלה בכל הקשור לבניית הקבוצה העונה. לא משנה מה התכניות לעתיד, במועדון יהיו חייבים להבין שאי אפשר בכל קיץ לבנות קבוצה חדשה לגמרי.

הדברים הללו אפיינו במשך שנים את היריבה השנואה מכבי תל אביב, זו שהעונה ככל הנראה תשבור 10 שנים של בצורת ללא אליפות רק בזכות התנהלות מקצועית נכונה עם יד מכוונת ובנייה לטווח הקרוב והרחוק. בעוד לצהובים יש את ג'ורדי קרויף והגב הכלכלי של מיטש גולדהאר, לאדומים אין כאמור מי שייקח את המושכות ויתווה דרך. הבעיה היא שהפועל תל אביב תלויה כלכלית באוהדיה והמשמעות היא שבקיץ - גם אם היא תרצה להמר ולתת לשחקנים צעירים מהנוער את הבמה ולבנות קבוצה צעירה סביבם - היא מסתכנת בכך שההכנסות ממכירת מנויים יירדו. אם זה יקרה, תקציב הקבוצה יפגע קשות ושוב ינסו להביא שמות נוצצים בכדי להגדיל את התקציב. מדובר בפלונטר מסובך שמחייב פתרון, אולי מציאת בעלים מבוסס שיקנה את כל המועדון או את 50 האחוזים הנוספים ויספק גב כלכלי לאדומים.

בקיצור, האדומים צפויים לעבור עוד קיץ קשה והעתיד הניהולי לא ברור. קשה כרגע לראות איך רמון מתכוון להעביר לאלי טביב עוד שישה מיליון שקל עד הקיץ כמתחייב. נכון לעכשיו, ההתחייבויות של הבעלים עומדות על כ-14 מיליון שקל, מהם שמונה מיליון לבקרת התקציבים והשאר לטביב. רמון טען במסיבת העיתונאים האחרונה שהוא לא איש עשיר ואם נאמין לו, מצבה הכלכלי של הפועל, ללא משקיע פוטנציאלי או השקעה נוספת של אנשי עסקים, מדאיג מאוד. אז מי צריך אירופה? מקצועית זה יהיה קשה. כלכלית, ללא הכסף של שלב הבתים בליגה האירופית, עננת פשיטת הרגל שוב תרחף מעל המועדון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
14 מיליון שקל התחייבויות. רמון/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully