וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים בכדורסל נקנסה באלף שקלים

7.3.2013 / 19:10

הקבוצה מליגה ב' עמדה לדין בעקבות אירועי המשחק מול מכבי טבריה. נענשה גם בשני משחקים ללא קהל והפחתת נקודות ע"ת

בית"ר ירושלים בכדורסל עמדה היום (חמישי) לדין משמעתי באיגוד הכדורסל בעקבות המשחק הראשון בגמר גביע האיגוד נגד מכבי טבריה שנערך ביום ראשון השבוע. בית הדין החליט להרשיע את הקבוצה בגין ההאשמות שיוחסו לה וגזר על הקבוצה מליגה ב' קנס של אלף שקלים. בנוסף, נגזרו על הקבוצה שני משחקים ללא קהל על תנאי לשנה והפחתת שתי נקודות על תנאי לשנה. בית הדין הקל בעונשים בעקבות העובדה שמדובר בעונה הראשונה של בית"ר ירושלים והארוע התרחש במשחק חוץ.

בקבוצה קיוו לביטול האשמות נגדם, ואמש שלח מנכ"ל הקבוצה יעקב כהן מכתב לאיגוד הכדורסל בו הם פירטו את עמדתם לגבי כל אחד מסעיפי האישום. בית הדין קיבל את הטענות, אך החליט בכל זאת להרשיע את הקבוצה.

מהנהלת בית"ר ירושלים נמסר בתגובה לעונש: "את המנכ"ל ייצג יעקב כהן, הדיינים הודו במהלך הדיון כי אין ראיות כנגד בית"ר ירושלים, ולאחר שהקבוצה סירבה לשלם עבור הוצאות חקירת המשקיף, ואחד הדיינים הודה כי אין ברירה אלא לתת עונש גם אם אין ראיות. לכן נקבע העונש. לא הוצגו ראיות כנגד הקבוצה, ובמועדון שוקלים לערער כנגד האיגוד בגין ההחלטה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בבית"ר מקווים לביטול ההאשמות נגדם. אוהדי בית"ר ירושלים במשחק נגד טבריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סעיף האישום הראשון שבגינו עמדה הקבוצה לדין קבע כי "עשר דקות לפני שריקת הפתיחה הייתה תגרה בקהל הירושלמי. שני אוהדים מירושלים הכו אחד את השני עד זוב דם. כוחות האבטחה טיפלו והרגיעו, גם מאמן ירושלים גבי גפן עזר בהרגעת הרוחות. "בבית"ר הגיבו: "אין כל סעיף בתקנון המורה על הענשת קבוצה בגין מריבה פלילית של שני אינדיבידואלים בגירים, אין כל הוכחה שהם אכן אוהדי בית"ר, אין כל קשר בין המריבה למשחק וכן המריבה החלה והסתיימה דקות ארוכות לפני המשחק ובלי שום קשר אליו".

בסעיף השני טען הילמן: "בסיום המשחק דיווח לי שאדי מחברת מטאור שאיבטחה את המשחק, שהאוהדים שקיבלו הרחקה מטדי בכדורגל עברו להיות אוהדי הכדורסל של בית"ר, והם גם קיללו לאחר השער של סדאייב". תגובת בית"ר: "האשמה זו היא 100% "עדות שמועתי", האם מר "שאדי מחברת מטאור" הינו שופט או מוסמך מטעם האיגוד להעביר ביקורת ו/או חוו"ד על המשחק? הוא אינו ראוי לאזכור ו/או להתייחסות כלל".

בסעיף האחרון לכתב האישום נכתב ש"קבוצה בודדת של כשישה עד שבעה צעירים מירושלים לבושים בצבעי האגודה עם חולצות מעולם הכדורגל (עם הכיתוב) איציק תתפטר" שרו ואנשי האבטחה מטבריה דאגו להרגיע את הרוחות. בבית"ר שלחו תצהיר של יו"ר טבריה על כך שהוא לא שמע את השיר והוסיפו: "למעט המשקיף, אף אחד לא שמע את אותה השירה-לכאורה של אותם בודדים, לא שופטי המשחק, לא סגל בית"ר ולא סגל טבריה, ולכן אנו בשלנו – שירה זו לא התקיימה ולכן אינה ראויה להתייחסות כלל, ובוודאי שלא במסגרת ועדת משמעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully