וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת האלופות: דורטמונד ברבע הגמר אחרי 0:3 על שחטאר

אלופת גרמניה הביסה את יריבתה מאוקראינה, אחרי 2:2 במשחק הראשון. גצה, סנטנה ובלאשצ'יקובסקי השתתפו בחגיגה

15 שנה אחרי רבע גמר ליגת האלופות האחרון שלה, דורטמונד השלימה הערב (שלישי) העפלה לשלב שמונה האחרונות במפעל המרכזי של היבשת. הדאבליסטית הגרמנית (היוצאת) שחילצה 2:2 דרמטי באוקראינה במשחק הראשון, הביסה 0:3 את שחטאר דונייצק לעיני יותר מ-80 אלף אוהדיה ותמשיך את המסע האירופי. מריו גצה כיכב במחצית הראשונה עם בישול לפליפה סנטנה (31) ושער אישי (37) כשיקוב בלאשצ'יקובסקי הפולני השלים (59). דורטמונד נותרה בלתי מנוצחת בליגת האלופות, כמו שאלקה ויובנטוס, והשוותה את הניצחון הגבוה ביותר שלה במפעל.

מריו גצה שחקן דורטמונד חוגג עם רוברט לבנדובסקי. רויטרס
בישול, שער - מה צריך יותר? מריו גצה/רויטרס

האוקראינים זכו להערכה רבה בגרמניה, זכר לניצחון על שאלקה בביקור הקודם שלה במדינה ולתואר האירופי הראשון שלה - גביע אופ"א 2009 - בו זכתה אחרי ניצחון בגמר על ורדר ברמן. אלא שהחבורה של יורגן קלופ פשוט הייתה גדולה על שחטאר. רוברט לבנדובסקי החמיץ בפתיחה והמגמה הייתה ברורה. בדקה ה-31 גם אנדריי פיאטוב לא יכול היה להושיע, כשסנטנה הברזילאי, שלא היה משחק אם מאטס הומלס היה כשיר, נגח בעוצמה לרשת את הקרן של גצה. הגרמני התזזיתי המשיך לחגוג מול הגנת שחטאר הכבדה, ובדקה ה-37 נהנה מבישול של לבנדובסקי וכבש מקרוב.

רק קבוצה אחת הצליחה לחזור מפיגור 2:0 מול דורטמונד ב-17 משחקי צ'מפיונס ליג. זו הייתה מארסיי בדצמבר 2011. שחטאר לא הלכה בדרכה. דוגלאס קוסטה החליף את טייסון האנמי והעיר את המשחק של האורחים, אבל השער השלישי במשחק היה גם הוא צהוב-שחור. פיאטוב שגה קשות ובלאשצ'יקובסקי הפולני קבע 0:3 שרק העצים את החגיגות הגדולות ביציעים. רומן ויידנפלר, במחצית שנייה מצוינת אחרי 45 דקות ראשונות ללא עבודה, דאג לשמור על השער שלו נקי. שחטאר שוב לא מצליחה לשרוד בליגת האלופות אחרי פגרת החורף, דורטמונד עוד תעשה צרות בשלבים המכריעים.

נבן סובוטיץ' שחקן דורטמונד גולש לרגלי לואיז אדריאנו שחקן שחטאר דונייצק. GettyImages
הברזילאים של שחטאר לא מצאו תשובה. לואיז אדריאנו נבלם אצל נבן סובוטיץ'/GettyImages

מהלך המשחק

דקה 12: הפתיחה הטובה של דורטמונד כמעט הניבה שער. גצה הכניס כדור עומק נהדר ללבנדובסקי, שבימין בעט משמונה מטרים ונבלם אצל השוער פיאטוב שיצא מצוין.

דקה 17: בנדר ניסה את כוחו בבעיטה ממרחק, אבל פספס את המסגרת בגדול.

דקה 31: גול! גצה הגביה כדור קרן חד לרחבה, סנטנה הברזילאי התרומם מעל ראקיצקי ונגח בעוצמה לרשת של פיאטוב. מול כל הברזילאים של שחטאר, דווקא היחיד של דורטמונד כבש. 0:1 לדורטמונד, האוקראינים זקוקים כעת לשני שערים.

* הברזילאי האחרון שכבש עבור דורטמונד באלופות היה מרסיו אמרוסו, בדיוק לפני עשור, במרץ 2003.

* בישול רביעי של גצה העונה בליגת האלופות. רק לאיברהימוביץ' יש יותר.

דקה 37: גול! המבשל הפך לכובש. לבנדובסקי דהר בקו ימין והעביר כדור רוחב שחלף על פני ראקיצקי והגיע לגצה שהרשית מקרוב, עם נגיעה קלה בסרנה. 0:2 מהיר לדורטמונד, שחטאר צריכה כעת שלושה שערים.

דקה 45: הזדמנות ראשונה לשחטאר. ספק הגבהה-ספק בעיטה של פרננדיניו עשתה דרכה למסגרת, ויידנפלר הגיב בזמן והדף לקרן.

יקוב בלאשצ'יקובסקי שחקן דורטמונד מול טייסון שחקן שחטאר דונייצק. רויטרס
ההשקעה השתלמה בשער השלישי. יקוב בלאשצ'יקובסקי מול טייסון/רויטרס

* דורטמונד הובילה בשני שערים ומעלה ב-17 מקרים בליגת האלופות. 15 פעמים היא ניצחה, ורק פעם אחת הפסידה - 3:2 למארסיי ב-6 בדצמבר 2011. שחטאר מסוגלת לחקות את הצרפתים?

דקה 48: דוגלאס קוסטה, המחליף הראשון של שחטאר, נעצר פעם אחת אצל ויידנפלר ומיד סיכן שוב את השער, הפעם עם כדור חד שהחטיא את המסגרת.

דקה 49: שחטאר התעוררה במחצית השנייה. אלכס טשיירה נכנס לרחבה, אבל התמהמה ונעצר אצל ויידנפלר שיצא לעברו.

דקה 59: גול! טוב, הסיפור גמור. בלאשצ'יקובסקי השאיר לגונדואן שבעט מרחוק למרכז השער. פיאטוב שמט ברשלנות ובלאשצ'יקובסקי עט על הריבאונד, עבר את השוער וכבש. 0:3 גדול לדורטמונד.

דקה 63: שחטאר ממשיכה לנסות. ראקיצקי עלה לעזרת ההתקפה ונגח לידיו של ויידנפלר.

דקה 74: גצה שוב עשה מה שהוא רוצה מול הגנת שחטאר והשאיר לגרוסקרויץ' שבעט טוב לפינה מ-16 מטרים, אבל פיאטוב הדף לקרן.

דקה 77: הבלם ראקיצקי שוב הגיע להזדמנות טובה, אבל ויידנפלר לא מוכן לספוג והדף מקרוב פעם נוספת.

דקה 83: ויידנפלר לא עושה הנחות. אדריאנו נותר לבד מולו, אבל השוער הגרמני שם רגל ועצר.

שחקני דורטמונד חוגגים עם פליפה סנטנה (שני משמאל). GettyImages
רבע גמר ראשון מאז 1998. שחקני דורטמונד חוגגים עם פליפה סנטנה/GettyImages

דורטמונד: רומן ויידנפלר, לוקאש פישצ'ק, פליפה סנטנה, נבן סובוטיץ', מרסל שמלצר, סוון בנדר (סבסטיאן קל, 46), אילקאי גונדואן (נורי שאהין, 82), יקוב בלאשצ'יקובסקי (קווין גרוסקרויץ, 69), מריו גצה, מרקו רויס, רוברט לבנדובסקי.

שחטאר דונייצק: אנדריי פיאטוב, דריו סרנה, אלכסנדר קוצ'ר, ירוסלב ראקיצקי, רזבאן ראץ, תומאש הובשמן (טראס סטפננקו, 82), פרננדיניו, אלכס טשיירה, טייסון (דוגלאס קוסטה, 46), הנריק מחטריאן, לואיז אדריאנו.

פליפה סנטנה שחקן דורטמונד מקבל נשיקה מחברו לאונרדו. GettyImages
גם לדורטמונד יש ברזילאים. לאונרדו מנשק את הקרחת של פליפה סנטנה, יורגן קלופ מבסוט/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully