וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגוש החוסם של השמאל: שלום תקווה על הדרבי החיפאי

5.3.2013 / 0:15

התפקוד של עמאשה מצד שמאל סגר את האופציות של מכבי חיפה, מנע מטואטחה להביע את יכולתו ההתקפית והירוקים איבדו שתי נקודות יקרות שקירבו את מכבי תל אביב אל התואר. קלינגר עלה במטרה לנצח וקיבל נקודה חשובה. שלום תקווה מסכם את הדרבי

one

לא היה לנו ביום שני משחק גדול בקרית אליעזר, אבל בדרבי החיפאי ראינו שתי קבוצות שעושות הכל כדי לנצח. הן הגיעו למצבים רבים והניעו כדור, כשפערי המיקום כמעט לא באו לידי ביטוי על המגרש. לכל קבוצה הייתה הזדמנות לרדת כמנצחת, אבל בסופו של דבר הן נאלצו לחלוק את הנקודות.

מילות ההערכה מגיעות להפועל חיפה, שנאבקת על מקומה בליגה מול יריבותיה לתחתית ומנסה בכל כוחה לשרוד. לעימות הזה הגיע ניר קלינגר מוכן, כשהוא דורש ומקבל משחקניו לחימה. יכולנו לראות מתחילת המשחק את הרצון ואת החשיבה של האדומים לעמוד מול מכבי חיפה כקבוצה שווה ולנסות להכריע לטובתם את ההתמודדות. לאורך כל 90 הדקות לא הייתה הפועל חיפה מוכנה לשחק בסגנון סגור, הססני ופחדני. גם אם הייתה חשופה מדי פעם, היא לא ויתרה על השאיפה לצבור את שלוש הנקודות. על כך היא ראויה להערכה, כשהנקודה שצברה בדרבי הקשה מול קבוצה שעדיין נמצאת בתמונת האליפות היא גמול ראוי למאמץ.

גם אם בתחילת המשחק ניסתה הפועל חיפה ללחוץ, מהר מאוד הירוקים השתלטו על מרכז השדה ויצאו להתקפות מתפרצות שהביאו אותם להזדמנויות קורצות. עם זאת, מכבי חיפה לא שיחקה נכון. היא אמנם הגיעה למצבים כתוצאה מטעויות של שחקני ההגנה של הפועל, אבל לא בזכות הברקות, אלא בעיקר בשל העובדה שהפועל אמנם לחצה מקדימה את שחקני ההגנה הירוקים, אבל לא הייתה מספיק אגרסיבית במרכז השדה. כך, דרך חטיפות הצליח הקישור הירוק להגיע מהר מאוד לאזורים המסוכנים, לתפוס את הפועל חיפה לא מוכנה ולעלות ליתרון.

למרות זאת, הפועל חיפה לא ויתרה, כשהיא מנצלת טעויות של הגנת מכבי חיפה בכיסוי על ולדימיר גלושצ'ביץ', שהביך שוב ושוב את הירוקים. ניר קלינגר שם את גלושצ'ביץ' על דקל קינן, שלא הצליח להסתדר עם החלוץ הטמיר. במקום קינן היה צריך בנאדו להחליף את השמירה ולהציב עליו את אנדריי פיליאבסקי. הכדורים שהסרבי הגיע אליהם היו מסוכנים ויכלו להכריע את המשחק, וגם אם השערים שכבש לא נחשבו, הוא עדיין ערער את הביטחון של הגנת מכבי חיפה וסלל את הדרך של הפועל לשער השוויון.

מאמן מכבי חיפה אריק בנאדו עם מאמן הפועל חיפה ניר קלינגר. ברני ארדוב
הגיב טוב יותר מבנאדו. ניר קלינגר/ברני ארדוב

בהתקפה, הסיבה העיקרית לחולשה של מכבי חיפה היא שאריק בנאדו הציב את וויאם עמאשה בכנף שמאל. כשמכבי חיפה יצאה להתקפות שלה, עמאשה התבקש לרווח את המשחק באגף, אבל נכנס שוב ושוב מוקדם מדי למרכז המגרש בשל אופיו כחלוץ ובכך פגם בהנעת הכדור. הכניסות המוקדמות הללו מנעו את פינוי השטח לטאלב טואטחה והוציאו את העוקץ ממשחק האגף. אנחנו רגילים לראות את מכבי חיפה מאיימת ומשפיעה מצד שמאל, אבל ההתניידות המוטעית של עמאשה יצרה מצב שבו אחד הבלמים נצמד אליו, וכך הוא לא הצליח לסחוב עמו את המגן הימני של הפועל חיפה. כתוצאה מהצפיפות הזו, טואטחה לא קיבל את החופש ולא יכול היה לתמרן כראוי.

בגלל המגבלות שלה משמאל, יכולנו לראות את מכבי חיפה מאיימת כמעט לכל אורך המשחק מצד ימין, ממנו הגיע גם הפנדל. גם בפתיחת המחצית השנייה, כשהירוקים המשיכו לאיים מימין, הם לא ממש לחצו, התגוננו במרכז המגרש וניסו לתפוס את היריבה לא מוכנה ולהפתיע אותה. זה לא הספיק. מכבי חיפה, שמביאה המון כוח במשחקים מן האגפים, הייתה חסרה מאוד את העזרה, במיוחד לאחר שקלינגר סגר את צד ימין כשהעביר את פינאס לעמדת המגן השמאלי, חיזק את העמדה והוציא את העוקץ מהתקיפות של הירוקים.

בסופו של דבר, מכבי חיפה התקשתה מול קבוצה שלא הכבידה עליה מדי ולא ידעה לנצל את ההזדמנויות שהיו לה כדי להכריע את המשחק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ויאם עמאשה שחקן מכבי חיפה מול טובארנו פינאס שחקן הפועל חיפה. ברני ארדוב
פינאס עבר לעמדת המגן, סגר הרמטית את הפינה ולעמאשה וחבריו לא הייתה תשובה/ברני ארדוב

יכול להיות שהתיקו הזה הכתיר את האלופה. השער של רן אבוקרט חשוב להפועל חיפה, אבל לא פחות חשוב למכבי תל אביב. כשהצהובים רק צוברים עוד ועוד ניצחונות, נראה שעם כל הסופרלטיבים שמגיעים למכבי חיפה, כמעט בלתי אפשרי להחזיק בקצב הזה ולהתמודד מול קבוצה כל כך יציבה שמסרבת למעוד ולאבד נקודות.

רק 1:1 בדרבי החיפאי, הפער של מכבי חיפה מהפסגה: עשר נקודות

יניב קטן מאוכזב: "משלמים על הטעויות מפתיחת העונה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully