וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי כהן: "אנחנו מדפיסים חולצת משימות חדשה"

5.3.2013 / 6:36

עם הניצחון בדרבי הגשימה הפועל תל אביב את כל המטרות שנרשמו על חולצות שנמכרו לאוהדים כשהוקמה הקבוצה, היו"ר רמי כהן כבר מתכנן את השלב הבא: "מותר לפנטז על עונה יפה"

צילום ועריכה: דרור פיקלני

המחזור ה-19 בליגת העל ייזכר בעיקר בזכות הניצחון הגדול של הפועל תל אביב בדרבי על מכבי תל אביב, ניצחון ראשון לאדומים ביריבות העירונית אחרי תשע שנים, שנרשם כבר בעונת החזרה שלהם לליגה הבכירה. יו"ר הקבוצה רמי כהן התרגש שלשום (ראשון) על הפרקט ב"בית מכבי" בראשון לציון, אך אמש הוא כבר היה נשמע רגוע מאוד בראיון המחזור. "לשמחתי, או לצערי, יש לי מערכת עיכול מאוד מהירה, לבשורות רעות וטובות כאחד. אני מסתגל בצורה מחרידה. בתוך תוכי באמת חשבתי שיש לנו סיכוי, שמח שיצא ככה".

באימון שלכם בשבת אף אחד לא היה מוכן לומר שתנצחו, אנשים מסביב לא האמינו שיש לכם סיכוי.

"מי שלא מאמין שלא יתעסק בספורט. האמנו, ברור שיחסי הכוחות לא לטובתנו, אבל ראינו שיש אימונים טובים בשבועיים האחרונים, ידענו שהם שיחקו ביום חמישי ורצינו לתת לקבוצה שקט. אם היינו עושים רעש סביב השחקנים זה היה פוגע בהם, רצינו שהם יבואו מוכנים למשחק. לארז היה שקט להכין את הקבוצה בדרך הטובה כמו שהוא רק יודע ורואים את התוצאות".

כהן סימן וי אחרון על חולצת המטרות של הקבוצה, שכללה את עליית כל הליגות וניצחון בדרבי. בראיון תחילת העונה בוואלה! ספורט הוא כינה את החולצה "גימיק ללא חשיבות היסטורית". וכעת? "חודש אחרי, הייתה מסיבת עיתונאים של תחילת העונה ושאלו אותי 'מה יקרה קודם, תקחו אליפות או תנצחו דרבי?' אמרתי שברור שננצח דרבי, כי כדי לקחת אליפות צריך לנצח יותר מדרבי אחד. לא צריך לייחס לכל גימיק משמעות היסטורית, למרות שהשבוע יודפסו חולצת משימות חדשות ואני מקווה שיהיה לזה פרומו חזק עכשיו, כי אני בונה על מכירה של 1,000 לפחות במשחק הבית הבא".

מאמן הפועל תל אביב ארז אדלשטיין יחד עם בריאן רנדל. ברני ארדוב
אפשר לסמן וי אחרון. הפועל תל אביב חוגגת/ברני ארדוב

הפועל תל אביב פתחה את העונה בצורה טובה מאוד, אבל שבוע לפני הדרבי הובסה על ידי הפועל אילת, ובמאזנה נרשמו ארבעה ניצחונות בלבד ב-12 משחקים. הפוטנציאל הגדול פשוט לא בא לידי ביטוי. "היינו רזים מדי", מודה כהן, "אני יותר משמח שנתנו המון במה לישראלים, ואנחנו מקבלים מהם בחזרה בריבית, אבל הם עדיין לא יכולים לסחוב עונה שלמה. גם בר טימור, שהוא אחד הילדים הכי מוכשרים שיש, לא יכול לשאת עם האחרים את המעמסה על הכתפיים כל הזמן. פתחנו טוב והיינו עם שלושה זרים. קיבלנו הרבה מהישראלים וגם מהזרים. ירדנו לשני זרים וזה היה יותר מדי, וברגע שייצבנו את ההרכב מחדש רואים את זה על המגרש".

בר טימור נתן הצגה מדהימה בדרבי. אפשר להמר שלא נראה אותו יותר מדי זמן בארץ?

"אני מפרגן לו מאוד. ילד מקסים. ברגע שהוא יגיע לרמות הגבוהות וימצא את עצמו שם, אז על הכיפאק, אני משוחד בעניין. אני רוצה שאנחנו נשתדרג משנה לשנה, נדע להעמיד תקציבים גדולים יותר ונוכל להחזיק שחקן כמו בר להרבה שנים. לשנה הבאה יש לו חוזה, בוא נראה מה יהיה אחרי כן. אם יגיע לרמות הגבוהות והוא ירצה ללכת, אני הראשון שילווה אותו לשדה ואאחל לו בהצלחה. אם הוא ירצה להישאר וזה יהיה טוב לשני הצדדים, תמיד יש לו פה בית חם".

החתמתם את הזר האחרון שלכם בסוף פברואר, קצת הזוי. מה השתבש בדרך?

"שום דבר לא השתבש. יש משהו יותר הזוי מבחינתי: לעשות את כל הדרך הזאת, לשחק עונה אחת בליגת העל, לגמור במקום השישי, שמיני או שלישי ובסוף השנה להיות עם גירעון שלא מתמודדים אתו. ונגיד שנפתח את העונה ונעשה את זה שוב, אז מה יקרה בעוד שנתיים? הפועל תל אביב במתכונת הנוכחית לא תיכנס להרפתקאות שהיא לא תוכל לעמוד בהן. ברגע שלא היה תקציב להביא שחקנים, אמרנו שלא נביא או שנביא שחקנים בתקציב הקיים. בתקציב הזה היה לארז מאוד קשה, אני חושב שהוא לא עבד כל כך קשה מימיו. חיפשנו שחקנים טובים בתקציבים נמוכים, וכשהמציאות השתנתה הצלחנו להביא. עם ארבעה זרים היינו עם עוד שניים או שלושה ניצחונות ובחלק העליון של הטבלה, אין לי ספק".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
חברי עמותת הפועל תל אביב נמרוד בוכמן, רמי כהן, עופר פרעם. ברני ארדוב
שומרים על שפיות. רמי כהן/ברני ארדוב

כשמדברים עם היו"ר האדום על הקהל שלו, אפשר להרגיש את המטען שיש בנושא, לאחר שהדרבי עבר בצורה חלקה. "גם הקהל של הפועל לא היה הרבה שנים בליגת העל. בהפועל קהל זה כמו שחקן, חלק מאיתנו, חלק בלתי נפרד. הקמנו את הקבוצה רק בשביל הקהל, וגם הם היו צריכים לעשות את ההתאמות לליגת העל. זה קהל חכם שהבין מה קרה, שאפו ענק על איך שהם התנהגו בדרבי".

מה באמת עשיתם כדי לגרום לקהל להבין שההתנהגות שלו פוגעת בקבוצה?

"זה קהל חכם שאוהב את הקבוצה אהבת אמת כמו שאוהבים ילד. מכאן והלאה הדרך פשוטה והפעילות הן הידברות. מי שחושב שכל הפלאיירים המצ'וקמקים וכל הגינויים הפופוליסטים כדי שהתקשורת תירגע עושים עבודה, טועה בגדול. אך ורק שיחות אישיות, לשבת עם אנשים צעירים. גם אני הייתי ככה לפני 15 או 20 שנה. בתוך המשחק עושים שטויות, והרעיון הוא לשבת ולהסביר שיש להם אחריות. עובדה שזה עובד. כל משחק טעון ואנחנו עוברים את זה, וזה תעודת בגרות לקבוצה ולקהל".

אתה מרגיש שבית הדין התעלל בכם?

"התעלל זה מילה קשה. בית הדין לא היה מספיק הוגן איתנו, ואני לא מאשים אותו. הדיינים מקבלים דוח שופט או משקיף באירוע שהם לא היו חלק ממנו. אם אני נותן לאמא שלי לקרוא אותו, גם היא מתחלחלת. הידיים שלהם מוגבלות. ברגע שזה מגיע לידיים של הדיינים, יש חוק יבש ואתה יכול לדבר לקיר. הבעיה הראשונה היא באלה שממהרים לכתוב דברים שבמשחקים אחרים לא כותבים אותם. אם קיבלנו דוח על זה שבמשחק הקהל צעק 'השופט בן זונה', אני לא צריך להוסיף אף מילה. אין לי מחלת רדיפה ואני לא חושב שכולם שונאים את הפועל ועושים לנו דווקא, אבל יש אווירה לפני הדיונים והאווירה הזאת לא לטובת הפועל. גם כשמגיעים לדיונים היחס כלפינו הוא לא סלחני".

כהן ממשיך ונותן דוגמה לאי הצדק כלפי הפועל. "שאלו אותנו למה אנחנו לא מלשינים על אחרים. כי אנחנו לא מלשינים, נקודה. חוץ ממקרים חמורים. לאליצור אשקלון יש הורדת נקודות על תנאי בשל אי הגנה על ידי בעלי תפקיד על קבוצה אורחת ולא יצאתי עם זה. במשחק האחרון השחקן שלהם תקף בעל תפקיד. מישהו דיבר או התלהם? מישהו דיבר על להוריד נקודה? הם יצאו זכאים. להם אין אחריות שילוחית על שחקן שמקבל שכר ולי יש אחריות על כל ילד בן 17 שבעט ביציע. אם דבר כזה קורה אצלנו, ויש לנו נקודה על תנאי, מורידים שתיים, לא אחת".

רמי כהן יו"ר הפועל תל אביב (ימין) משוחח עם שופט הכדורסל יערי רייניש. מגד גוזני
"הדיינים מקבלים דוח שופט או משקיף באירוע שהם לא היו חלק ממנו. אם אני נותן לאמא שלי לקרוא אותו, גם היא מתחלחלת". רמי כהן מתעמת עם השופטים/מגד גוזני

החלום של האולם החדש של הפועל תל אביב באזור הדרייב אין ממשיך לרקום עור וגידים כפי שמפרט היו"ר: "כמו שזה נראה כרגע, זה יהיה קיים. קשה לנבא את העתיד, אבל הפעם כל שלב עובד לפי הלוח הזמנים. השלב הבא הוא תחילת עבודות תוך חודש מהיום. אני מקווה שבספטמבר 2014 יהיה לנו אולם. זה עצוב שלא שיחקנו את הדרבי בתל אביב, לא יודע איפה נשחק בשנה הבאה, יכול להיות שבראשון, יכול להיות שלא ירצו אותנו שם. אולי ננדוד לאולם קטן בתל אביב. לא יודע בשלב הזה".

תוכלו לעשות איזשהו הישג העונה או שעשיתם את שלכם בניצחון בדרבי?

"לא עשינו את שלנו בזה שניצחנו את הדרבי. זה משחק שחשוב לנצח מבחינה סמלית, אבל אלה רק שתי נקודות בטבלה. באופי העקום שלי, גם כשאני במקום ה-12 אני מסתכל על המקום הראשון, תמיד רוצה עוד, אבל אני חושב שעוד לא הבטחנו את המקום. עשינו צעד גדול ומותר לפנטז על עונה יפה. חשוב מה שיקרה בשלושת המחזורים הקרובים, אם זאת הייתה הבלחה חד פעמית, וזה לא יחזור, לא עשינו כלום. אם נחזור ליכולת של תחילת העונה נוכל לחלום יותר. אני סומך על ארז שיעשה את העבודה ויוציא את המקסימום מהקבוצה".

שחקן הפועל תל אביב מתן נאור חוגג. ברני ארדוב
"לא עשינו את שלנו בזה שניצחנו בדרבי". מתן נאור חוגג/ברני ארדוב

מספרי המחזור

2 – זריקות עונשין שהחטיא עודד שעשוע, שעשו בסופו של דבר את ההבדל בין ניצחון של אליצור אשקלון על הפועל חולון. שעשוע רשם דקות אחרונות גדולות, אבל דווקא במאני טיים הוא פישל, כפי שכבר קרה לו בעבר נגד חולון, כשהחטיא ארבע זריקות עונשין בהארכה במדי ראשון לציון בעונת 2008/9. באשקלון יכולים להתחיל לבכות על ההפסד הזה, שקירב אותם מאוד אל הליגה הלאומית.

3 – נקודות בלבד קלע בר טימור במחצית הראשונה בניצחון הענק של הפועל תל אביב בדרבי על מכבי. טימור היה קצת אנמי, קיבל רק 7 דקות מארז אדלשטיין וענה עם 1 מ-2 מהשדה. המחצית השנייה שלו תיכנס כנראה לפנתיאון, עם 7 מ-10 מהשדה, כולל 3 מ-4 מחוץ לקשת, אסיסט גדול לקרטיס קלי בדקה האחרונה ו-17 נקודות שהובילו את הפועל תל אביב, בעיקר ברבע האחרון, לניצחון הגדול ביותר שלה מאז שקמה מחדש בליגה ב'.

7 – שחקנים בלבד שיחקו בגלבוע/גליל בהפסד ביום שבת למכבי אשדוד. הקבוצה של ליאור ליובין הלכה בקיץ על החוק הרוסי, כדי לתת את ההזדמנות לשחקנים ישראלים, אלא שבמשחק מול אשדוד שותפו רק שלושה כאלה מהסגל של גלבוע/גליל, גם בשל פציעות. בפועל, השחקנים של ליובין הגיעו לרבע האחרון עייפים מאוד, ורק קאמבק שלהם בשניות האחרונות מנע הפסד גדול יותר. חוק רוסי בסגל קצר יוביל להפסדים.

13 – נקודות ו-7 ריבאונדים תרם ריימר מורגן בהפסדה של ברק נתניה להפועל אילת. למי שלא זוכר, מורגן כבר קיבל בשבוע שעבר הודעה מראשי הקבוצה כי הוא רשאי לעזוב, ובנתניה סיכמו את תנאיו של ברנדון באומן שהחל להתאמן. אלא שאיגוד הכדורסל פסל את הגעתו של באומן בשל סעיף בתקנון, מורגן התבקש להישאר ורשם משחק לא רע. במצב של שוק השחקנים כיום, זה יהיה לא אחראי מצד נתניה לשחרר שחקן עם יכולות כמו מורגן, למרות רצף ההפסדים הנוכחי.

35 – דקות שיחק רומל ברק בהפסד בני הרצליה למכבי חיפה ורשם משחק בינוני עם 6 מ-16 מהשדה, 8 נקודות מדד ו-18 נקודות אישיות. המספרים הללו לא מספרים את האמת על משחקו של בק, כי בדקות שהיה על המגרש פיגרה קבוצתו ב-18 נקודות, ואילו בחמש הדקות שלא שיחק הובילה הרצליה ב-11 נקודות. מנגד, ב-35 הדקות ששיחק בן רייס הוליכה הרצליה בשלוש נקודות, אך בלעדיו פיגרה ב-10 נקודות.

46 - נקודות ו-25 ריבאונדים, אלה המספרים המרשימים של שלושת שחקני הפנים של מכבי ראשון לציון - ג'וליאן רייט, אדריאן יוטר וניר כהן, בניצחון על הפועל ירושלים. השלישייה שמנגד, אלישי כדיר, ג'וש דאנקן וקרייג סמית' תרמה 24 נקודות ו-17 ריבאונדים, כשכדיר ודאנקן לוקחים שלוש זריקות בלבד מהשדה. הבעיה הירושלמית מתחת לסל נחשפת ובגדול.

שחקן ברק נתניה ריימר מורגן. ניב אהרונסון
החליטו בשביל נתניה על הצעד הנכון. ריימר מורגן נשאר/ניב אהרונסון
  • עוד באותו נושא:
  • רמי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully