וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרגוסון: "כשאתה משחק נגד רונאלדו, אתה מצפה לבעיות"

פרגוסון ומנצ'סטר יונייטד מתכוננים לריאל (ג', 21:45, ספורט 5), המאמן משווה את כריסטיאנו לרונאלדו האגדי: "השמן היה בשיאו לפני עשר שנים, רונאלדו הנוכחי אתלט מדהים", אבל מסייג: "אם נהיה מודאגים רק ממנו, נשכח מה אנחנו מסוגלים לעשות". גיגס ירשום הופעה 1,000

ליגת האלופות מחממת מנועים וביום שלישי בלילה נדע מי הן שתי הקבוצות הראשונות שעלו לשלב רבע הגמר של עונת 2012/13. במוקד יעמוד משחק הגומלין בין מנצ'סטר יונייטד לריאל מדריד, כשהכל נראה פתוח אחרי 1:1 במשחק הראשון. באותה שעה תארח בורוסיה דורטמונד את שחטאר דונייצק אחרי 2:2 מרתק באוקראינה.

ריאן גיגס, שחקן מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
,בדיוק מסוג המשחקים שאתגעגע אליהם אחרי שאפרוש". גיגס/רויטרס

מנצ'סטר יונייטד - ריאל מדריד (21:45, ספורט 5)

אחרי 1:1 במשחק הראשון ושהכל עוד פתוח, תעלנה מנצ'סטר יונייטד וריאל מדריד לכר הדשא באולד טראפורד למשחק שבקלות יכול היה לשמש גם כגמר. שתי הקבוצות נמצאות בפורמה נהדרת ותגענה כשהן שופעות ביטחון. השדים האדומים לא הפסידו מאז המשחק חסר החשיבות נגד קלוז' בתחילת דצמבר ואילו הבלאנקוס מגיעים כמובן אחרי שני ניצחונות מזהירים על ברצלונה.

ריאן גיגס שהאריך את חוזהו בשנה נוספת בסוף השבוע, יערוך את ההופעה ה-1,000 שלו בקריירה (כולל משחקי נבחרות) אם ישותף. הוולשי האגדי, שהפך לשחקן המבוגר ביותר בליגת האלופות כבר בספטמבר 2011, אמר: "זה בדיוק מסוג המשחקים שאני אתגעגע אליהם אחרי שאפרוש". שחקן וותיק אחר של יונייטד, פול סקולס, ייעדר בגלל פציעה וכך גם פיל ג'ונס.

בפעם האחרונה בה ריאל מדריד ביקרה באולד טראפורד - באפריל 2003 - היא הפסידה 4:3 במשחק זכור ומפורסם, אבל עלתה שלב אחרי ניצחון 1:3 במשחק הראשון. באותו משחק רונאלדו הברזילאי כבש שלושער עבור הבלאנקוס וזכה למחיאות כפיים גם מהאוהדים המקומיים. אגב, שתי הקבוצות נפגשו גם בשלבי ההכרעה באפריל 2000 ואז הספרדים ניצחו באנגליה 2:3 והמשיכו הלאה. האם גם הפעם מצפה לנו לילה גדול במנצ'סטר?

אלכס פרגוסון נשאל היום במסיבת העיתונאים האם הוא חושש מערב דומה לזה מלפני 10 שנים, צחק והשיב: "החשש שלי נוגע לכריסטיאנו ולהופעה שלו. למה אתה צריך לצפות כשאתה משחק נגד הקבוצה של רונאלדו? לבעיות. רונאלדו המבוגר יותר, השמן, היה בשיאו לפני 10 שנים, אבל הם שחקנים מסוג שונה. רונאלדו הנוכחי הוא אתלט מדהים, הוא אף לא מחמיץ משחקים, הוא בועט מעולה בשתי הרגליים, הוא מהיר, טוב באוויר. אבל יחד עם זאת, אם נהיה מודאגים רק מרונאלדו, נשכח מה אנחנו מסוגלים לעשות בעצמנו".

בריאל יודעים שהם יהיו חייבים להבקיע מחר והם מקווים לשמור על המאזן תחת ז'וזה מוריניו: 15 משחקי חוץ בליגת האלופות בהם הבלאנקוס תמיד כבשו. איקר קסיאס יכלל בסגל אחרי שהחלים מפציעה.

ז'וזה מוריניו החמיא לידיו פרגוסון: "אני מאוד מקווה שעדיין אאמן בגיל 71. סר אלכס הוא חד ייחודי ואין לי מילים להוסיף לגבי מה שהאחרים כבר אומרים עליו. הוא ראוי לכבוד של כולם. היו לי ניצחונות, תוצאות תיקו והפסדים מולו. אני חושב שקבוצות שלי שיחקו באולד טראפורד כבר 10-12 פעמים. אני מכיר את הכדורגל מספיק טוב כדי לדעת שהכל יכול לקרות".

מאמן ריאל מדריד, ז'וזה מוריניו. רויטרס
מחמאות לפרגוסון. מוריניו/רויטרס

בורוסיה דורטמונד - שחטאר דונייצק (21:45, ספורט 5+)

גם המשחק השני של יום שלישי בערב פתוח למדי. הקבוצה הביתית אמנם חזרה מאוקראינה עם 2:2, אבל שחטאר הוכיחה לא פעם בשנים האחרונות כמה היא חזקה והיא בהחלט מסוגלת לאיים על היריבה שלה.

דורטמונד איבדה סיכוי מעשי לזכות בתואר מקומי העונה, אבל ממשיכה לחלום על התקדמות באירופה, אולי אפילו על הפתעה גדולה. הקבוצה של יורגן קלופ ניצחה בכל משחקי הבית שלה בליגת האלופות העונה והיא אחת משלוש קבוצות שלא הפסידו במפעל. מאטס הומלס אמנם בספק, אבל הצהובים-שחורים יעלו לכר הדשא כפייבוריטים. לוקאש פישצ'ק ומריו גצה, שקיבלו מנוחה ב-1:3 על האנובר בסוף השבוע, יחזור להרכב.

קלופ אמר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: "לשתי הקבוצות מצפה משחק קשה. שתי הקבוצות הראו במשחק הראשון למה הן נמצאות בשלב הזה. ההרגשה שלי היא שיש לנו יתרון קל לקראת הגומלין". גצה הוסיף: "יש לנו יתרון קל ואנחנו רוצים לנצל אותו. כילד חלמתי להגיע לשלבים כאלו בליגת האלופות".

האוקראינים כאמור יגיעו כאנדרדוג, אבל באירופה כבר למדו שאסור לזלזל במכונה המשומנת של מירצ'ה לוצ'סקו. גם בגרמניה ישנה הערכה גדולה לכורים. בפעם האחרונה ששחטאר שיחקה בגרמניה היא ניצחה את שאלקה 0:1 והתואר האירופאי הראשון שלה - גביע אופ"א ב-2009 - הגיע אחרי ניצחון על ורדר ברמן בגמר. תוסיפו לכל אלו 22 שערים ב-11 משחקי החוץ האחרונים של הקבוצה הכתומה בליגת האלופות ותקבלו התמודדות שלפחות על הנייר נראית רחוקה מלהיות גמורה.

"דורטמונד היא קבוצה חזקה ויורגן קלופ הוא מאמן ברמה עולמית", אמר לוצ'סקו, "אנחנו מצפים למשחק תחת לחץ, משחק שבשום פנים ואופן לא יהיה קל. אני חוזה שהקבוצה שתנצח במפגש הזה תגיע לגמר ליגת האלופות".

שחקני בורוסיה דורטמונד. AP
אחד משלוש קבוצות שלא הפסידו העונה בליגת האלופות. דורטמונד/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully