וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ובאני רוסו מת מצחוק

4.3.2013 / 14:30

ולדימיר גלושצ'ביץ' התגלה כליצן ומנהיג קהילה כמו הקרואטי האגדי, אך בכל הקשור ליכולת, יש לו עוד דרך ארוכה כדי להשאיר את הפועל חיפה בליגה

19 בינואר. שחקני הפועל חיפה הגיעו לאצטדיון בקרית אליעזר בסביבות השעה ארבע כדי להתכונן למשחק קריטי עבורם מול עירוני רמת השרון. האדומים, שהיו אז במקום האחרון ידעו שניצחון יוכל להוציא אותם לדרך חדשה אחרי תקופה ארוכה ולתת אוויר במאבקי התחתית. אלא שמנגד ניצבה מי שנחשבה להפתעה הגדולה של הליגה והלחץ בחיפה שבר שיאים. בזמן שהשחקנים נכנסו לחדר ההלבשה, נראה המנכ"ל אפרים גבאי מסתודד בצד עם החלוץ ולדימיר גלושצ'ביץ'. ממבט ראשון אפשר היה לחשוב שמדובר בשיחה על מעמדו של החלוץ בן ה-33, כשהדיבורים סביב עזיבה אפשרית שלו ריחפו באוויר, אך גבאי כלל לא דיבר עם גלושצ'ביץ' על אפשרות כזו. "היום אתה מבקיע", אמר המנכ"ל למונטנגרי. "תשחק כמו שאתה יודע ואני בטוח שאתה זה שתוביל אותנו לניצחון". 11 דקות מפתיחת המשחק הנבואה של גבאי התגשמה. גלושצ'ביץ', בקור רוח אופייני לו, קבע 0:1 ורץ מהר לעבר היציע לחבק את המנכ"ל. החלוץ נראה נהדר גם בהמשך ויחד עם מהראן לאלה הוביל את קבוצתו ל-0:3 ענק.

מאז המשחק ההוא הפועל חיפה נראית אחרת. היא אמנם עלתה רק מקום אחד בטבלה, אבל בהחלט יש תחושה שמדובר בתחילתו של מסע הישארות מופלא. מאז אותו משחק, גלושצ'ביץ' הוסיף עוד שלושה שערים והכפיל את מאזנו לאחר פתיחת עונה חלשה. הערב (שני, 20:50, ערוץ 1) האדומים ייפגשו את היריבה העירונית למשחק - שלאור התוצאות במחזור הנוכחי - יכול להעלות את הקבוצה מעל הקו האדום לראשונה מאז פתיחת העונה. הקהל האדום מפנטז על עוד שער של "האנטנה האדומה", מי שצריך להיות המוציא לפועל בהתקפה של ניר קלינגר. גם בעונה שעברה סבל המונטנגרי מבצורת ארוכה והתעורר כדי לכבוש את שני שערי ההישארות. העונה, האדומים שוב מקווים שקור הרוח שליווה את גלושצ'ביץ' לאורך כל הקריירה, יעזור להם לשרוד.

גוסטבו בוקולי שחקן מכבי חיפה לפני ולדימיר גלושצ'ביץ' שחקן הפועל חיפה. קובי אליהו
הדרבי ימשיך את מסע ההישרדות? גלושצ'ביץ' מול בוקולי/קובי אליהו

הדרך של גלושצ'ביץ', סקורר מוכח ומוכר בסרביה ומונטנגרו, להפועל חיפה החלה דווקא בלונדון. אחיו של החלוץ משמש כסקאוט בכיר בארסנל ועובד בסוכנות שחקנים סרבית אליה שייכת גם ויקי וקנין הישראלית. באחת השיחות בין השניים, המליץ גלושצ'ביץ' הבכור על אחיו ולדימיר ואמר לסוכנת כי זה יכול להיות חלוץ מוביל בישראל. וקנין, שצפתה במספר ביצועים, נשבתה בקסמו של השחקן והחלה לעשות הכל כדי להנחיתו בארץ. בעוד בצוות המקצועי של הפועל חיפה לא היו בטוחים שגלושצ'ביץ' הוא מה שחסר לקבוצה, דווקא גבאי האמין מהרגע הראשון והפעיל לחץ מסיבי לסגירת העסקה. "מגיע הרבה קרדיט לאפרים", הסבירה וקנין. "הוא ממש התעקש עליו, הבין שמדובר בשחקן מצוין וברגע האחרון של מועד ההעברות, החתמנו את ולדימיר בחיפה". גורם במועדון נזכר: "משה ביטון וערן לוי היו החלוצים היחידים שלנו", נזכר גורם במועדון. "משה התברר מהר מאוד כפלופ, ערן הסתכסך עם ניצן שירזי והיה ברור שאנחנו חייבים חלוץ. ויקי ואפרים באמת התעקשו מאוד על ולדימיר וכנראה שהם צדקו".

גלושצ'ביץ' נאלץ להיכנס במהרה לעניינים. הוא נחת בישראל, התאמן חצי שעה ונסע מהר לעבוד את הבדיקות הרפואיות, כשלמחרת כבר פתח בהרכב במשחק הביתי נגד הפועל עכו (4:2). למרות ההפסד, בקבוצה דווקא התלהבו. "מהנגיעה הראשונה ברור היה שכדורגל יש לו", מסביר אחד השחקנים. "הוא מאוד טכני והגובה שלו מרתיע שחקני הגנה. קשה מאוד להוציא לו כדור, הוא פיזי ובתור חלוץ מרכזי הוא מצוין וראו את זה מהרגע הראשון".

אלא שהבעיה של גלושצ'ביץ' היא חוסר היציבות. לצד האיכויות, הוא נקלע שוב ושוב לתקופות ארוכות בהן הוא לא מוצא את הרשת. במשחקים הראשונים בישראל, התקשה להתאקלם. חודש הוא לא מצא את הרשת, עד הגיע המפנה. באימון המסכם שלפני המשחק מול הפועל פתח תקוה, גלושצ'ביץ' פשוט בער כשבמשחקון פנימי הוא כבש שני שערים והיה מצוין. "יש לו הרבה אימונים כאלה, זה לא משהו נדיר", טוען גורם בצוות המקצועי. "הוא בהחלט שחקן שנותן את כל כולו באימונים והוא מקצוען, במשחקים לפעמים זה הולך ולפעמים לא, אבל מי שיסתכל עליו יראה שגם אם הוא לא מבקיע הוא תורם הרבה".

גולשצ'ביץ' גם כבש בסופו של דבר את שער הניצחון באותו משחק והעניק לאדומים את הניצחון הראשון שלהם בעונה שעברה. בשמונת המחזורים הבאים הוסיף שישה שערים, כולל צמד ב-0:2 על מכבי תל אביב, ואז שוב נעלם. חמישה חודשים המונטנגרי לא הצליח למצוא את הרשת במשחק ליגה. הרצף האומלל נשבר במחזור הנעילה, כאשר שוב היריבה הייתה הפועל פתח תקוה. גלושצ'ביץ' כבש פעמיים (1:2), סיים את העונה עם תשעה שערי ליגה והבטיח להפועל חיפה את ההישארות.

אפרים גבאי מנכ"ל הפועל חיפה. קובי אליהו
שושבין העסקה. גבאי/קובי אליהו

העונה המעורבת של גלושצ'ביץ' העלתה בקיץ את השאלה האם הוא נחוץ לקבוצה. "לא היו בטוחים שהוא החלוץ שצריך להגיע, אך בסופו של דבר ניר החליט שיחד עם מהראן לאלה ויובל אבידור, השלושה יוכלו להרכיב חוליית חוד קטלנית שתטריד את כל הליגה. על הנייר זה נראה טוב, אך בפועל ההתקפה של חיפה הציגה יכולת אנמית וכבשה שבעה שערים בסיבוב הראשון. גלושצ'ביץ' הוזכר כמי שמועמד לשלם את המחיר בחלון ההעברות בינואר. "הוא היה מודע לדיבורים הללו", מסבירה וקנין, "אבל אנחנו חשבנו שנכון שהוא יישאר בחיפה וגם הצוות רצה להשאיר אותו. הרבה מאוד מאמנים וקבוצות בליגת העל לחצו כדי שהוא יגיע אליהם, אבל ידענו שהוא יצליח בחיפה". גלושצ'ביץ' נשאר, התגבר על בצורת של חודשיים ושב לכבוש.

"יכול להיות שהשינויים הגדולים שהפועל חיפה עוברת גורמים לעליות והירידות אצלו", מנסה מקורב לשחקן להסביר את ההבדלים ביכולת. "בהתחלה הוא שיחק אצל ניצן שירזי ואז התחלף מאמן, בתחילת העונה שוב התחלף מאמן, השיטה התחלפה כמה פעמים והשחקנים השתנו. כל זה מפריע לו לשמור על יציבות, אבל עכשיו כשיש קצת יציבות, רואים את היכולת האמיתית שלו". גם בקבוצה מפרגנים: "ולאדי הוא סקורר אמיתי. ברגע שייתנו לו לשחק כל הזמן, הוא ייתן את המספרים שלו ללא ספק. הוא חלוץ ששווה בליגה הישראלית 12-13 שערים בעונה בשקט".

אם על המגרש גלושצ'ביץ' החל רק בחודשים האחרונים להראות מה הוא שווה, הרי שבכל הנוגע לפן החברתי, החלוץ בלט כבר בשנייה הראשונה. המונטנגרי, מעידים כולם, הוא בחור מצחיק מאין כמוהו. "הוא פשוט מעלף והצחיק אותנו כל פעם מחדש", מספר פביאן סטולר שהחל את העונה בהפועל חיפה. "הוא אמנם מבוגר מהשאר, אבל מחובר ובחור מאוד חיובי. אני אישית מתגעגע אליו מאוד".

הצחוקים של גלוש'צביץ' מתבטאים בעיקר באימונים. למשל, באחד המשחקונים הפנימיים הקבוצה של החלוץ ניצחה. בעוד השאר ירדו לחדר הלבשה, המונטנגרי ועוד כמה שחקנים מהקבוצה המנצחת החלו להצטלם בפוזות של ניצחון כשהצחוק המתגלגל עבר אפילו לחברים העצבניים שניצחו. גם במשחק האימון של חיפה מול הפועל יקנעם לפני מספר חודשים, גלושצ'ביץ' הצליח לעלף את החברים. אחד הצלמים ביקש לצלם את כל הזרים יושבים ביחד, החלוץ התיישב ואז שחרר: "זה לא כל הזרים, אלא כל המאכזבים ואלה שיושבים ביציע. תצלם את אלה שמשחקים אנחנו כבר לא מעניינים", כשהוא מוסיף קריצה ומעלה חיוכים אפילו אצל חלק מאנשי המועדון. "הוא בחור שקט ומקצוען, אבל יודע גם לזרוק הערות מצחיקות ולשדר תמיד אווירה חיובית", מסביר גורם במועדון. "הוא ג'ובאני רוסו בקטן".

ג'ובאני רוסו שחקן הפועל חיפה לשעבר. AP
"הוא בחור שקט ומקצוען, אבל יודע גם לזרוק הערות מצחיקות ולשדר תמיד אווירה חיובית", מסביר גורם במועדון. "הוא ג'ובאני רוסו בקטן"/AP

כמו רוסו, גם גלושצ'ביץ' הוא לא רק צחוקים וליצנות, אלא סוג של מנהיג. אמנם לא כזה שיצעק בחדר ההלבשה וייכנס אספות, אך בהחלט כזה שמתחבר לכולם ודואג מאוד. באחת האספות שכינסו השחקנים השנה ישבו הזרים ולא דיברו. גלושצ'ביץ' בניגוד אליהם דווקא קם והחל להסביר מה הוא חושב. "אולי בהתחלה לא התחברנו לדרישות", אמר לחבריו. "אבל עם נחישות ועם רצון יש פה קבוצה טובה שיכולה לצאת מהמצב בו היא נמצאת. אני מאמין בכם". גם בקרב הקהילה הזרים הסרבים בארץ, גלושצ'ביץ' הוא המנהיג שדואג לדבר עם שאר השחקנים ולא משנה מאיזה קבוצה הם, מייעץ ועוזר. הזר הכי ישראלי שתמצאו. "הוא בחור מאוד חיובי שתמיד רוצה לעזור", מסביר אלכסנדר דוידוב מבני סכנין שמתאושש מפציעה. "הוא התקשר, ייעץ ודאג, אנחנו חברים מאוד טובים ובכלל ייסדנו לנו קהילה כזו קטנה שהוא אחד מהבולטים בה".

אלא שעם כל הכבוד, כדי להותיר חותם ולהיזכר באמת בנשימה אחת עם הזרים הגדולים של המועדון, גלושצ'ביץ' צריך לעזור להפועל חיפה להישאר שוב בליגה. בעונה שעברה הוא כבש בניצחון הראשון של האדומים בדרבי אחרי למעלה מעשור. הערב הוא ינסה לעשות זאת שוב. להשתיק את הספקות, להוכיח סופית שלמרות הגיל, העליות והירידות, הוא מסוגל להתעלות. בצוות המקצועי משוכנעים: "דווקא במאני טיים ולדימיר מתעלה על עצמו. השופטים הרבה פעמים לא שורקים עליו עבירות שעושים עליו, אבל הוא לא מתרגש מתעלם וממשיך. בדרבי הוא בהחלט יכול להוכיח שוב שהוא האיש הנכון במקום הנכון".

ולדימיר גלושצ'ביץ' שחקן הפועל חיפה. אדריאן הרבשטיין
האיש הנכון במקום הנכון? גלושצ'ביץ'/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully