וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה-הפועל חיפה: "בואו לנצח, שלא נבכה אחרי זה"

אריק בנאדו ערך הכנות אחרונות לדרבי (20:50, ערוץ 1). תמיר כהן לא יהיה בסגל. מהראן לאלה חוזר לסגל של קלינגר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* הדרבי החיפאי נערך עד כה 88 פעמים בליגה. מכבי ניצחה 40 פעמים, הפועל 24 ועוד 24 משחקים נגמרו בתיקו. שערים: 94:133 למכבי.

* כשמכבי מארחת וכשהפועל מארחת המאזן זהה: 20 ניצחונות למכבי, 12 תיקו ו-12 ניצחונות להפועל.

* הפועל כבשה 47 שערים כמארחת וגם כאורחת, אבל אצל מכבי זה שונה: 78 שערים כמארחת, 55 כאורחת.

* בעונה שעברה הפועל ניצחה את הדרבי שמכבי אירחה.

* ניר קלינגר אימן 13 פעמים בליגה נגד מכבי חיפה. הוא ניצח חמישה, הפסיד שישה וסיים עוד שני משחקים בתיקו.

נתונים: אתר דריבליסט

ניר קלינגר מאמן הפועל חיפה. אדריאן הרבשטיין
ניצח את מכבי חיפה חמש פעמים כמאמן. ניר קלינגר/אדריאן הרבשטיין

משחק מהעבר

מכבי חיפה – הפועל חיפה 4:2, מחזור 13, עונת 1997/98, 6.12.1997

* זה היה הדרבי ה-65 של העיר חיפה. עד אז מכבי הובילה עם 27 ניצחונות לעומת 19 של הפועל (ועוד 18 משחקים שנגמרו בתיקו).

* הפועל של אלי גוטמן הגיעה לדרבי הזה עם שלושה הפסדים רצופים לירוקים של גיורא שפיגל.

* הפועל חיפה הגיעה למשחק מהמקום השלישי, עם 22 נקודות, לעומת 20 נקודות של מכבי חיפה במקום הרביעי.

* בדקה החמישית ברח דימיטרי אוליאנוב עם הכדור לתוך הרחבה של מכבי חיפה ואבישי ז'אנו הכשיל אותו. דני קורן שרק לפנדל וג'ובאני רוסו בעט פנימה, 0:1 להפועל חיפה. זה היה שערו העשירי של הכוכב הקרואטי בישראל (והרביעי באותה עונה).

* בדקה ה-18 היתרון של האדומים הוכפל: סרג'ן צ'ולקוביץ', שהגיע מבית שאן, דחק כדור רוחב של נג'ואן גרייב פנימה, 0:2 גדול. זה היה שערו ה-11 של צ'ולקוביץ' בארץ והשלישי (והאחרון. אחר כך הוא שוחרר בחזרה לבית שאן) בהפועל חיפה.

* שפיגל הכניס את מרקו בלבול במקום ז'אנו בדקה ה-32, אבל אחרי שלוש דקות הגיע לירון בסיס למצב נהדר וגלגל פנימה, 0:3 מדהים להפועל. זה היה שערו ה-18 של בסיס בקריירה (שישי בהפועל חיפה).

* במחצית שפיגל הכניס את ראג'יד בראנסי במקום חיים סילבס, ואחרי שמונה דקות הוציא אותו (בראנסי סובב את הברך) והכניס במקומו את חזי שירזי. אבל המשחק הזה עדיין היה אדום.

* בדקה ה-66 השחיל בסיס את הרביעי של הפועל חיפה ואת השני שלו במשחק. האדומים נכנסו לגארבג' טיים ומכבי ניצלה את זה כדי להימנע מתבוסה מביכה.

* בדקה ה-75 נגח אלון מזרחי פנימה וצימק את התוצאה ל-1:4. שערו ה-127 של האווירון בקריירה (וה-36 במדי מכבי חיפה בשתי הקדנציות).

* בדקה ה-82 שוב נגיחה של שחקן ירוק ממחלקת הנוער של בני יהודה, הפעם חזי שירזי, שקבע 2:4 להפועל חיפה. זה היה שערו ה-83 של שירזי בקריירה מתוך 104.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ג'ובאני רוסו שחקן הפועל חיפה לשעבר. AP
כבש את הראשון בפנדל. ג'ובאני רוסו/AP

מפתחות והכנות

מכבי חיפה:

המאמן אריק בנאדו שוחח הבוקר עם השחקנים לקראת הדרבי. את האסיפה הוא פתח בברכות לדקל קינן, אייל משומר, טאלב טואטחה, חן עזרא, אייל גולסה וויאם עמאשה שזומנו לנבחרת. "למכבי חיפה היו תמיד נציגים בנבחרת. חשוב שתשמרו על זה". המאמן המשיך ואמר: "תבואו מוכנים, אל תסתכלו על מה שקורה מסביב, תבואו לנצח בשביל שלא נבכה אחרי זה ונגיד שחבל, כי יכולנו. יהיה קשה יותר מיום רביעי".

נושא השיחה העיקרי באימון אתמול (ראשון) היה הפגישה שנערכה בארבע עיניים בין הקשר תמיר כהן למנכ"ל, איתמר צ'יזיק, עליה פורסם בוואלה! ספורט מוקדם יותר. רק ביום שישי האחרון התבטאו שחקנים בקבוצה כי כהן מתאמן ברצינות ולא מבקר את ההחלטה שלא להכלילו בסגל, אך נראה כי מעמדו של השחקן יגרום כנראה לשחרורו בקיץ. הבעיה העיקרית של חיפה היא חוזהו של השחקן, הנאמד ב-300 אלף יורו בעונה הבאה וסביר להניח שאף קבוצה לא תשלם לו שכר כזה.

כהן הגיע לאימון היום באיחור באישור צ'יזיק ואחד השחקנים העיד בסיום: "הוא ממשיך להתאמן ברצינות. הוא מתקל ולא מוותר לעצמו. יש לו רצון להוכיח שמקומו בסגל". כהן לא יהיה בסגל למשחק, כמו גם דניאל הייבר, עודד אלקיים ודלה ימפולסקי. המאמן אריק בנאדו לא תרגל הרכב, אבל ערך אסיפה בה הקרין קלטת של המשחק האחרון מול הפועל חיפה בגביע. "הפועל חיפה תבוא להצטופף, אנחנו צריכים להיות מוכנים להכל. היו הרבה דברים טובים בהגנה ובהתקפה ויש עוד מה לשפר", הייתה רוח האסיפה.

אנדריי פיליאבסקי, יניב קטן וטאלב טואטחה שערכו אתמול אימון קל שבו להתאמן ואמורים לפתוח בהרכב. נראה כי בנאדו לא יערוך שינויים רבים בהרכב לעומת זה שניצח בגביע המדינה. מי שאמור לפתוח בהרכב פעם נוספת הוא החלוץ אלון תורג'מן, אם כי גם דינו אנדלובו נמצא בתמונה. לירוי צעירי, אוראל דגני וג'אבר עטאא יישבו על הספסל.

"זה משחק שאנחנו חייבים לנצח, אחרת לא ניתן יהיה לערער על המיקום של מכבי תל אביב. אנחנו קבוצה טובה יותר. אם נשחק את המשחק הרגיל שלנו, אין לי ספק שננצח", אמר שחקן בקבוצה בסיום באימון.

תמיר כהן שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
ממשיך לעמוד במרכז הסערה. כהן/אדריאן הרבשטיין

הפועל חיפה:

אחרי כמה ימים סוערים מאז דרבי הגביע בהפועל חיפה ניסו להנמיך פרופיל ביומיים האחרונים ובצוות המקצועי ביקשו מהשחקנים לחזור ולהיות מאוחדים. מי שיחזור לסגל אחרי פציעה ארוכה הוא החלוץ מהראן לאלה. החלוץ שהיה בכושר מצויין לפני שנפצע צפוי לפתוח על הספסל אך במקרה הצורך ישולב בהמשך. גם גיא צרפתי שלא שיחק בגביע בגלל צבירת כרטיסים צהובים צפוי לחזור להרכב.

"משחק הגביע אחרינו וכל כולנו מרוכזים בליגה שזה העניין העיקרי עבורנו", אמר החלוץ יובל אבידור. "נבוא במטרה לנצח כמו שאנחנו באים בכל משחק ומול כל יריבה. מכבי חיפה יריבה קשה מאוד וחזקה ויהיה משחק צמוד. מקווים שהפעם ניקח את הנקודות. הראש שלנו בהכנות למשחק ואנו מודעים לחשיבותו עבור המועדון. אני קורא לקהל שלנו לבוא ולדחוף אותנו קדימה כפי שעשה בכל התקופה האחרונה".

יעמדו למבחן

מכבי חיפה: אלון תורג'מן

עם ארבעה שערים בחמשת המשחקים האחרונים, וכמות השערים שכבש מאז הגיע למכבי חיפה, משהו באלון תורג'מן מזכיר את התהליך שעבר שלומי ארבייטמן.21 שערים בכל המסגרות בשנתיים וחצי בהם לא שיחק תמיד בהרכב הפותח זה לא רע לחלוץ שרק שוחרר מצה"ל, ורוצה להתקדם. אם הוא יעבור למספר דו ספרתי בשתי העונות הקרובות, הוא יוכל להגיע לאירופה מהמקפצה הכי טובה בישראל.

הפועל חיפה: קאלה דרשלר

השוער שספג ביקורות קשות היה במשך משחקים רבים העוגן של הקבוצה. מחר הוא יצטרך להתאושש מהר ולהוכיח שגם בדרבי הוא יכול להביא נקודות יקרות לקבוצתו.

קאלה דרשלר שוער הפועל חיפה. אדריאן הרבשטיין
צריך להתאושש ומהר. דרשלר/אדריאן הרבשטיין

הרכבים משוערים

מכבי חיפה: בויאן שראנוב; אייל משומר, דקל קינן, אנדריי פיליאבסקי, טאלב טואטחה, גוסטבו בוקולי, אייל גולסה, יניב קטן, חן עזרא, אלון תורג'מן (דינו אנדלובו), ויאם עמאשה.

הפועל חיפה: קאלה דרשלר, טובארנו פינאס, דושאן ברקוביץ', אושרי רואש, דנילו ניקוליץ', עאהד עזאם, גל אראל (יוסי דורה), גיא צרפתי, רן אבוקרט, יובל אבידור (יוסי דורה), ולדימיר גלושצ'ביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully