וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל' אירופה: רנו לאבילני פספס היסטוריה בתקרית מוזרה

3.3.2013 / 20:47

הקופץ במוט הצרפתי עבר את הרף בגובה של 6.07 מטר, אבל השופטים פסלו אותו. נאימובה מבלארוס האשה המהירה ביבשת

אליפות אירופה באתלטיקה קלה באולם ננעלה הערב (ראשון) בגטבורג שבשבדיה עם תחרות קפיצה במוט שכמעט ונכנסה לספרי ההיסטוריה של מלכת הספורט. רנו לאבילני הצרפתי, האלוף האולימפי וקופץ המוט הטוב בעולם כיום, הבטיח את ניצחונו בשלב מוקדם מהצפוי, והקרב היחידי שנותר לו היה בינו לבין שיאו.

אחרי שהצרפתי עבר גובה מדהים של 6.01 מטרים בניסיון הראשון וקבע את תוצאת השנה בעולם, הוא ביקש להעלות את הרף לגובה של 6.07 מטרים, במטרה להפוך לקופץ המוט השני בהיסטוריה באולם אחרי שיאן העולם סרגיי בובקה. אחרי שפסל פעמיים, לאבילני הצליח לעבור את הרף בניסיון השלישי, אבל במקביל לחגיגות שלו, השופטים החליטו לפסול את הניסיון שלו בטענה שהרף שהוזז על ידי חזהו של לאבילני לא חזר למקום (לתושבות שלו) כראוי, ונותר מתנדנד במצב שבו אי אפשר לאשר באופן חוקי ניסיון מוצלח.

הקופץ במוט הצרפתי רנו לאבילני. רויטרס
התקשה להאמין. לאבילני/רויטרס

וכך, במקום לחגוג את תואר אליפות אירופה, לאבילני ישב על הקרקע ובכה, מאוחר יותר התגבר על הכאב וחייך לעבר הקהל. ביורן אוטו הגרמני זכה במדליית הכסף עם 5.76 מטרים, תוצאה שקבע גם בן ארצו מאלטה מור שסיים במקום השלישי.

הקופץ במוט הצרפתי רנו לאבילני. רויטרס
ניסה להתווכח, לשווא. לאבילני/רויטרס

גמר ריצת ה-60 מטרים לנשים הוכרע בפוטו-פיניש, לטובתה של טסדז'אן נאימובה הבלארוסית, שגברה על מריה ריימיין האוקראינית. שתי הספרינטריות קבעו שיא אישי של 7.10 שניות, ומי שזכתה במדליית הארד הייתה מרים סומארה הצרפתיה, שקבעה 7.11 שניות. מאהדין מקיסי הצרפתי ניצח בריצת ה-1,500 מטרים לגברים בזמן של 3:37.17 דקות והקדים בחמש מאיות את אילהאן אוזביליי הטורקי. בגמר ה-3,000 מטרים לנשים ניצחה שרה מוריירה הפורטוגלית, שקבעה 8:58.50 דקות והקדימה בשתי שניות בדיוק את קורינה הארר הגרמניה.

פאבל מסלאק הצ'כי, אלוף אירופה ב-400 מטרים באצטדיון פתוח, עמד בציפיות ממנו וקטף את התואר גם באלם, אחרי שניצח עם שיא אישי מרשים של 45.66 שניות והקדים באופן משמעותי את נייג'ל לוין הבריטי (46.21 שניות). בריצה המקבילה לנשים ניצחה פרי שייקס-דרייטון הבריטית, שגם לה לא היו ממש מתחרות והיא חצתה את קו הסיום בזמן של 50.85 שניות.

הקופצת הספרדייה רות בייתיה. רויטרס
1.99 מטר הספיקו לה. בייתיה/רויטרס

בחזרה לשדה, רות בייתיה הספרדיה ניצלה את חסרונן של הקופצות לגובה הבכירות ביבשת וזכתה בתואר עם קפיצה של 1.99 מטר. היא הקדימה את שתי השבדיות, אבה יונגמארק ואמה גרין, שניתרו ל-1.96. בתחרות הקפיצה לרוחק לגברים, אלכסנדר מנקוב הרוסי חגג תואר יבשתי אחרי שזכה במדליית הארד באליפות העולם באולם לפני שנה. הפעם מנקוב ניתר למרחק של 8.31 מטרים, והקדים בשני סנטימטרים בלבד את השבדי מייקל טורנויס, שקבע שיא אישי של 8.29 מטרים בניסיונו השישי והאחרון.

הרץ הצ'כי פאבל מסלאק. רויטרס
עמד בציפיות ממנו וקטף את התואר. מסלאק/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully