וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אירופה: ג'ימי ויקו ניצח ב-60 מטרים

2.3.2013 / 20:17

הספרינטר הצרפתי קבע 6.48 שניות בגטבורג וגבר בפוטו-פיניש על דסאולו. ניצחון מדהים לדניאלה גרקו במשולשת עם 17.70 מ'

היום השני מבין שלושה באליפות אירופה באתלטיקה באולם הסתיים הערב (שבת) עם הכתרת האיש המהיר ביבשת לחורף הנוכחי ועוד תוצאה איכותית מאוד בשדה. הספרינטר הצרפתי ג'ימי ויקו הצליח לשבור את ההגמוניה הבריטית בריצת ה-60 מטרים ולנצח בזמן של 6.48 שניות. ויקו בן ה-22 הצליח לקצץ בסך הכל חמש מאיות משיאו האישי ב-60 מטרים באליפות הזאת, כאשר בגמר הוא נזקק לפוטו-פיניש כדי לגבור על ג'יימס דסאולו הבריטי, ששיפר את שיאו האישי בלא פחות מעשר מאיות במהלך האליפות. אגב, שני הספרינטרים אחראים גם על תוצאת השנה בעולם בריצה הזאת. מי שסיים במקום השלישי היה מיכאל טומי האיטלקי, שקבע 6.52 שניות.

האצן הצרפתי ג'ימי ויקו, אליפות אירופה באתלטיקה. רויטרס
בפוטו פיניש. ויקו/רויטרס
האצן הצרפתי ג'ימי ויקו, אליפות אירופה באתלטיקה. רויטרס
יום גדול. ויקו חוגג/רויטרס

מי שהשיג את התוצאה האיכותית ביותר באליפות עד עכשיו היה דניאלה גרקו האיטלקי, שקבע 17.70 מטרים בקפיצה משולשת בדרך אל מדליית הזהב. גרקו, שסיים במקום הרביעי במשחקים האולימפיים בלונדון, הוביל את התחרות גם אחרי שלושה סיבובים עם 17.15 מטרים, אלא שבסיבוב הרביעי הוא הצליח להוציא מעצמו קפיצה מדהימה, שלא הותירה סיכוי לאף אחד ממתחריו. מדובר בתוצאת השנה בעולם, וגם בשיא האישי מדהים לגרקו, שהתוצאה הטובה ביותר שלו עד עכשיו הייתה 17.47 מטרים. רוסלאן סמיטוב הרוסי סיים שני עם שיא אישי של 17.30 מטרים. רוסי נוסף, אלכסיי פידורוב, סיים שלישי עם שיא אישי של 17.12 מטרים.

המשלחת הרוסית השיגה את מדליית הזהב השניה שלה באליפות בתחרות הקפיצה לרוחק לנשים. הקופצת-דוגמנית היפהפיה, דריה קלישינה, שמרה למעשה על התואר בו זכתה לפני שנתיים ועברה לראשונה בקריירה שלה את מחסום 7 המטרים באולם סגור, כשקבעה 7.01 מטרים כבר בניסיונה הראשון. היא הקדימה את אלואיז לסואר הצרפתיה (6.90) ואת אריקה יארדר השבדית, שבניסיונה השישי הצליחה לקבוע שיא אישי של 6.71 מטרים ועברה בשני סנטימטרים את שרה פרוקטור הבריטית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דניאלה גרקו האיטלקי, קפיצה משולשת, אליפות אירופה באתלטיקה. רויטרס
איזו תוצאה נפלאה. גרקו המום/רויטרס

אתלטית שלא הצליחה לשמור על התואר מלפני שנתיים בפריז הייתה אנה רוגובסקה הפולניה, לשעבר אלופת העולם בקפיצה במוט באצטדיון פתוח. רוגובסקה לא הגיעה לתחרות הזאת בכושר הכי אידיאלי, אבל קפיצה של 4.67 מטרים בניסיון שני כמעט והספיקה לה כדי לזכות בתואר. רוגובסקה קבעה תוצאה זהה לזו של הבריטית הולי בליזדייל, אלא שהשתיים כשלו בגובה של 4.72 מטרים במצב זהה לחלוטין, ואי אפשר היה להכריע מי אלופת אירופה. במצב הזה הכריזו השופטים על קפיצה רביעית לאותו הגובה, שגם בה פסלו השתיים. לאחר מכן, הרף הורד בחזרה לגובה של 4.67 מטרים, רוגובסקה כשלה, בליזדייל עברה וקטפה את תואר אלופת אירופה בפעם הראשונה בקריירה שלה.

בתחרות הקפיצה לגובה לגברים, הרוסים שמרו על השליטה שלהם ביבשת כשסרגיי מודרוב שיפר משמעותית את שיאו האישי וקבע 2.35 מטרים בניסיון הראשון שלו כדי לזכות בתואר. לאחר מכן כשל הרוסי שלוש פעמים בניסיון לעבור 2.37. בן ארצו, סגן אלוף העולם באצטדיון פתוח אלכסיי דימיטריק, סיים שני עם 2.33 מטרים. הצ'כי הוותיק ירוסלב באבה סיים במקום השלישי עם 2.31 מטרים.

הקופצת לרוחק הרוסייה דריה קלישינה, אליפות אירופה באתלטיקה. רויטרס
הרשימה ברגע האמת. קלישינה/רויטרס

גם הקהל המקומי בגטבורג קיבל "מתנה" בצורת מדליית זהב של המתאזרחת אבבה ארגאווי, אתיופית לשעבר ושבדית בהווה, שניצחה בקלילות בריצת ה-1,500 מטרים. ארגאווי, שכמעט ושברה את שיא העולם בריצה הזאת לפני כשבוע, הייתה רחוקה ממנו הפעם בשש שניות והסתפקה בזמן של 4:04.47 דקות. היא הקדימה בכמעט עשר שניות את איזבל מאסיאס הספרדיה (4:14.19 דקות) כשקתרינה ברוניאטובסקה הפולניה סיימה שלישית (4:14.30 דקות).

בריצה הארוכה ביותר באליפות, ה-3,000 מטרים לגברים, בלט בהיעדרו מו פראח שויתר על התחרות הזאת. מי :שניצל את זה היה היילה איברהימוב מאזרבייג'אן, שניצח בזמן של 7:49.34 דקות וזכה לראשונה בקריירה במדליית זהב באליפות אירופה. הוא הקדים את חואן קרלוס היגוורו הספרדי (7:50.26 דקות) ואת קיארן אוליוניירד האירי (7:50.40).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully