וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "הפועל ת"א מסוגלת לנצח כל קבוצה"

מאמן מכבי ת"א דרוך לקראת הדרבי (א', 21:00, ספורט 5): "הניסיון יעזור". אדלשטיין: "מקווה למשחק ספורטיבי ויפה"

בעבר, דרבי בין מכבי והפועל תל אביב בכדורסל היה משהו שהאוהדים היו חולמים עליו זמן רב. נראה שהעונה, המצב כבר אינו כזה, משני הצדדים. במכבי תל אביב ממשיכים להתרכז בעיקר בחזרה הגדולה שלהם לחיים במסגרת היורוליג, וכבר חושבים על המשחק הקרוב ביום חמישי, מול פנרבחצ'ה/אולקר בחוץ. עם זאת, גם מאמן הקבוצה, דיוויד בלאט יודע היטב כי ניצחון על האדומים מחר (ראשון, 21:00, 5+ לייב) יספק לקהל הצהוב לא מעט סיבה למסיבה, ויסייע לקבוצה להמשיך במומנטום הנהדר בו היא נמצאת.

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. קובי אליהו
העסק הולך טוב. בלאט/קובי אליהו

שון ג'יימס, שחש ברע לאחר המשחק מול קאחה לבוראל, השתתף היום באימון ויהיה כשיר לקראת מחר, אולם במכבי אין כוונה לאמצו מעבר לנדרש. "ניפחו את הכל מעבר למה שצריך בעניין עם שון", אמר בלאט על הסנטר. "הוא בסדר גמור ויהיה בסדר גמור". עשרות אוהדים הגיעו היום לאימון האלופה בכדי לעודד את השחקנים, ולהדגיש בפניהם את הודגש היוקרה והחשיבות שבהשגת ניצחון מחר. בקבוצה ערכה שיחה עם השחקנים, שם ביקשו מהם להתרכז בכדורסל בלבד, ולא לחרוג מהספורטיביות, גם אם ינסו לגרור אותם למקומות שכאלו.

המאמן דיוויד בלאט אמר באימון הערב: "הניצחון מול קאחה כבר היסטוריה, אנו מסתכלים קדימה. עוד משחק חשוב מצפה לנו מחר. אני מאמין שמחר הניסיון שלנו במשחקים מהסוג הזה יעזור לנו להתרכז אך ורק במשחק ולא במה שמסביב". בלאט התייחס ליכולת המקצועית של הפועל בתקופה האחרונה ואמר: "הפועל מבחינת התוצאות מאוד לא יציבה, אבל מבחינת הכדורסל שהיא משחקת, היכולת והפוטנציאל שיש לה, היא מסוגלת לנצח כל קבוצה. אנו מכבדים אותה". בלאט המשיך ואמר: "הדיבורים על היורוליג צריכים לחכות קצת. זה טוב שכל משחק הוא חשוב לנו כי זה אומר שהעסק הולך טוב".

לעומת בלאט, ליאור אליהו נשמע דרוך לקראת הדרבי: "כבר אחרי הניצחון בוויטוריה דיברנו על המשחק מחר מול הפועל תל אביב. מדובר במשחק מאוד חשוב לאוהדים ולמועדון. בפעם האחרונה ניצחנו, אך זה יהיה הרבה יותר קשה במגרש שלהם. אני מקווה שהכל יהיה בסדר". על האווירה הוסיף אליהו: "לא שיחקתי עדיין בדרבי באולם של הפועל אך אנו רגילים לאולמות עם קהל טוב של הקבוצה היריבה ואנו מוכנים על זה". הקפטן מקווה שלא יהיו אירועים החורגים מגבול הספורטיביות: "כמובן אני מקווה שהכל יסתיים טוב ושלא ניכנס לדברים כאלו ואחרים".

על מצבה של מכבי תל אביב ביורוליג הוסיף אליהו: "אחד הדברים היפים בכדורסל ובשיטה של הירוליג השנה זה שאפשר למעוד אך לתקן. בשנים קודמות הסיפור היה נגמר, אבל עתה יש לנו סיכוי וזמן לשנות את המצב. אמרתי לפני המשחק לפני המשחק בוויטוריה שאם ננצח זה יהיה מאוד מתוק, אז המשפט הזה תקף גם לקראת המשחק הבאים ביורוליג. אך זה יהיה קשה והדרך היא ארוכה".

ליאור אליהו שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לא מתרגש מהאולם של הפועל. אליהו/ברני ארדוב

גם הפועל תל אביב ערכה הערב את האימון המסכם שלה, באווירה רגועה מאוד בבית מכבי בראשון לציון, כשבניגוד לדרבי הקודם, אף אוהד לא הגיע להטריף את השחקנים בשל משחק הכדורגל שנערך באותו הזמן. בהפועל קיבלו בחזרה את בריאן רנדל, שהחמיץ שלושה ימי אימונים בשל קלקול קיבה, ומחר לראשונה מזה זמן רב יעמוד לרשותו של המאמן ארז אדלשטיין סגל מלא שכולל ארבעה זרים.

"גם אם יש תוכנית משחק לנצח את מכבי, לא התעסקנו עם זה, כי הגיע לנו זר חדש ביום רביעי, ולצערי יותר מדי פעמים במהלך העונה התעסקנו בלהכניס מישהו לדרך ולשיטה וללמד אותו את המינימום", אמר ארז אדלשטיין בסיום האימון, "להגיד שהתכוננו ספציפית למכבי תל אביב? לצערי לא. גודס הגיע ביום רביעי, הוא בא בכושר משחק כי הוא שיחק מעל 30 דקות למשחק בבי סי קייב. זה שחקן שבתחילת העונה בדקנו אותו, אבל הוא לא היה בתקציב שלנו, נוצרה סיטואציה שמה, הציעו לנו אותו ביום ראשון ב-12 בלילה, וביום שלישי הוא כבר היה חתום".

המאמן האדום המשיך ואמר: "שמעתי וקראתי את אנשי מכבי תל אביב שאומרים שביורוליג ברצלונה וצסק"א הם פי 2 בתקציב מהם, ככה הם אומרים. התקציב שלנו מול מכבי הוא בין פי 15 ל-18 מהם אז בואו נכנס לפרופורציות. אנחנו לא מורידים מהיכולות שלהם, הם ניצחו ביום חמישי במקום קשה, יש פערים גדולים, והם באים עם ביטחון, אבל בשבילנו זה משחק חשוב כדי לכפר על הרבה משחקים שאיבדנו העונה. אנחנו שמחים לחזור הביתה, זה המשחק הראשון שלנו בבית בסיבוב הזה. יש לי הרבה מה להגיד בסוף העונה, אבל בואו נגיע לסוף העונה קודם".

על היכולת הלא טובה של מתן נאור בתקופה האחרונה אמר אדלשטיין: "לאורך כל הדרך אף אחד לא שמע ממני שמתן נאור פצוע ובגלל זה אנחנו פחות טובים. אני לא מדבר על שחקנים בתקשורת, לא תשמע ממני שום מילה על מתן, אנחנו צריכים לשחק כמו קבוצה, שחיסרון של שחקן לא ישפיע. יש לנו יותר מדי עליות וירידות בין רבע לרבע והתקפה להתקפה, אנחנו קבוצה שנותנת ולוקחת.

ולסיום סיכם אלדשטיין את האווירה: "אני מקווה שיהיה משחק ספורטיבי ויפה, שיתן בסיס לעתיד, כי אני משוכנע שאם היה באולם מקום ל-15 אלף אוהדים, אז היו 15 אלף אוהדים. אני לא מכיר יריבות ספורטיבית כזאת, רק בין פרטיזן לכוכב האדום, ואולימפיאקוס ופנאתנייקוס. אני אפילו חושב שזה יותר עם אמוציות מברצלונה נגד ריאל מדריד, בייחוד שהפועל לא היו בליגה 7 שנים ולא היה דרבי. אנחנו שמחים לארח את המשחק, מקווה שיהיה אווירה ספורטיבית וכיפית".

מאמן הפועל תל אביב ארז אדלשטיין. קובי אליהו
התעסקו בעיקר בהכנסת הזר החדש למערכת. אדלשטיין/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully