וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון שחקני הכדורסל הכריז על סכסוך עבודה

28.2.2013 / 15:46

אלון הכריז על סכסוך עבודה בעקבות החלטת המנהלת לגרוע את זכות השביתה. תגובת המנהלת: "הארגון מנסה לפגוע"

ארגון שחקני הכדורסל בישראל הכריז היום (חמישי) באמצעות ההסתדרות על סכסוך עבודה מול מנהלת ליגת העל בכדורסל ומול ראשי הקבוצות. ביום שני נערכה פגישה בין ראשי המנהלת לנציגי השחקנים ובראשם יושב ראש הארגון ניר אלון, ובהמשך לפגישה שלח אלון לראשי המנהלת פרוטוקול של הדיון.

בפגישה שנערכה ביום שני ביקשו ראשי המנהלת שהארגון ימנע מהכרזת סכסוך עבודה והסכימו כי אם בהמשך למשא ומתן תיווצר אי הסכמה, זכות השביתה לא תיגרע מהשחקנים והם יוכלו לעשות זאת מבלי להמתין תקופה של שבועיים, כפי שקובע החוק. באותה פגישה הציגו נציגי השחקנים בפני המנהלת את דרישתם להעניק רוב לשחקנים הישראלים בחמישייה ולבטל את המצב הנהוג כיום.

ניר אלון יושב ראש ארגון השחקנים. קובי אליהו
יבוטלו המשחקים בשבוע הבא? ניר אלון/קובי אליהו

על פי הודעת ארגון השחקנים, ביום שלישי הופתע אלון לקבל הודעה ממנכ"ל המנהלת, עדלי מרכוס, לפיה המנהלת אינה מאשרת וחוזרת בה מהכתוב בפרוטוקול. בעקבות הודעת המנהלת וההחלטה לחזור בה מהסיכומים שהושגו בפגישה, החליטו בארגון השחקנים להכריז על סכסוך עבודה. ניר אלון פנה היום ליו"ר המנהלת, שמואל פרנקל, והציע לו להמשיך ולקיים משא ומתן כפי שנקבע בפגישה.

במהלך הדיון ביום שני טען שמעון מזרחי, מנציגי המנהלת, כי בעצם פניית ארגון השחקנים למשרד הפנים הם מפרים את ההסכם שנחתם איתם לפני שנתיים. בפגישה הציעו במנהלת להישאר במתכונת הקיימת של חוק רוסי או ארבעה זרים בסגל גם בשנים הקרובות, אך בארגון השחקנים סרבו והציגו טיעונים משלהם ודרישה לשלושה ישראלים על הפרקט. הישיבה הבאה תוכננה ל-10 למרץ, בתקווה ששני הצדדים יתקרבו בעמדותיהם.

תגובת מנהלת הליגה

"ביום שני האחרון התקיימה ישיבה בין ארגון השחקנים ונציגי המנהלת אשר בסופה היה סיכום להמשך המשא ומתן ב-10 במרץ, אי לכך תמוה שאחרי פגישה אחת כאשר נקבעה פגישת המשך, ארגון השחקנים הכריז על סכסוך עבודה והשבתה בעקבות טענת שווא אשר מופיעה בהודעתם 'סירוב המעסיקים והמנהלת לנהל מו"מ לחתום על הסכם חדש'.

"ברור לכל כי כוונת ארגון השחקנים היא לפגוע במהלך התקין של הליגה ומשחק האולסטאר וזאת ללא כל סיבה ובתוך תקופת הסכם שמסתיימת בסוף העונה, דבר המצביע כי ארגון השחקנים לא מקיים את ההסכמים שלו עם המנהלת.

"אנו רואים בחומרה רבה את הצעד החד צדדי של ארגון השחקנים וקוראים לארגון לקחת חזרה מיד את הכרזת הסכסוך ולהמשיך להיפגש לשיחות כפי שנקבע בין הצדדים בפגישה השבוע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully