וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלאסיקו הגדול: המספרים והתגובות

המאזן בין מסי לרונאלדו והנתון המשוגע של וראן. רונאלדו: "היה לנו משחק גדול". ראמוס התמוגג: "כריסטיאנו הוא הטוב בעולם"

היא אולי בפיגור של 16 נקודות בליגה, היא אולי מוצאת את עצמה ככינור שני בכל הדיבורים לאורך העונה, אבל הערב (שלישי) שלחה ריאל מדריד מסר מהדהד ליריבתה השנואה, ברצלונה, כשהשפילה אותה עם 1:3 ענק בקאמפ נואו, ועלתה לגמר הגביע הספרדי (עם ניצחון 2:4 בסיכום שני המשחקים). ז'וז'ה מוריניו לא רק התקרב לתואר ראשון לעונה, אלא הותיר את עשרות האלפים באיצטדיון בהלם מוחלט, ועם הדחה אפשרית של בארסה בליגת האלופות, העונה החלומית של מסי וחבריו פתאום נראית בסכנה ממשית.

כריסטיאנו רונאלדו חוגג שער עם שחקני ריאל מדריד. AP
ה-ש-פ-ל-ה. רונאלדו וריאל מדריד חוגגת/AP

כוכב הערב ללא ספק היה כריסטיאנו רונאלדו, שהכריז: "היה לנו משחק גדול. שיחקנו נהדר מהדקה הראשונה עד לאחרונה, היינו רציניים מאוד ושיחקנו בגישה נהדרת. שיחקנו טוב יותר מבארסה, ולהבקיע שלושה שערים בקאמפ נואו זו משימה קשה מאוד. בזמן האחרון כשאנחנו משחקים כאן, אנחנו משחקים טוב. עכשיו אנחנו צריכים להמשיך עם הביטחון העצמי הזה". על הקאלסיקו הקרוב, בשבת אמר הפורטוגלי: "לנצח את בארסה זה תמיד מקור למוטיבציה אדירה. הליגה פחות חשובה לנו. אנחנו צריכים לזכות בגביע ובליגת האלופות, אבל אין ספק שנעשה את המיטב לנצח גם שם".

סרחיו ראמוס חגג עם חבריו בסיום והכריז: "כריסטיאנו רונאלדו הוא הטוב ביותר בעולם, והוא תמיד עונה על הדשא. אנחנו עוזבים עם תחושה נפלאה על העבודה הטובה שעשינו. שיחקנו בגישה פשוט מושלמת. נגד ברצלונה קשה למצוא שטח פנוי, אבל עבדנו קשה מאוד ועשינו עבודה טובה". על וראן אמר ראמוס: "תמיד טוב לתת לחבר'ה הצעירים את הצ'אנס והוא לקח אותו בשתי ידיים".

איקר קאסיאס, שראה את ההצגה של קבוצתו מהספסל אמר: "אני לא מסתכל על בארסה, אני מסתכל רק על החברים שלי לקבוצה, כי הם היו מבריקים. ההגנה תריכה להיות גאה בעצמה, כריסטיאנו היה פנמונלי, וכל מי ששיחק צריך לקבל ציון 10. עכשיו אנחנו צריכים לעשות עבודה נהדרת גם בליגת האלופות".

רפאל וראן, ריאל מדריד, כובש מול ברצלונה. רויטרס
לקח את ההזדמנות בשתי ידיים. וראן/רויטרס

פפה הוסיף: "שיחקנו משחק מושלם. כשאנחנו משחקים כמו קבוצה, קשה מאוד לנצח אותנו. עכשיו אנחנו צריכים להתמקד בשבת, כי אנחנו חייבים לנצח גם שם. למדנו מהמשחקים הקודמים וידענו שאנחנו צריכים לעבוד קשה. עכשיו אנחנו נרגשים מאוד לעלות לגמר, וגם האוהדים שלנו נרגשים".

אמיליו בוטרגניו, המנהל הטכני של ריאל לא ידע נפשו מרוב אושר, וגם הוא החמיא לכוכב הפורטוגלי: "כריסטיאנו הוא ענק. הוא עקבי, הוא האיש שלנו בכל משחק והוא תמיד מראה כמה הוא חשוב". על המשחק עצמו אמר בוטרגניו: "זוהי תוצאה מדהימה, ומוצדקת לחלוטין לדעתי. היינו טובים יותר, ואני מקווה שזה יהווה קו התחלה לריצה שלנו עכשיו. היה מאוד חשוב לעצור את מסי כי הם מסתמכים עליו מאוד, וההגנה שלנו עשתה עבודה גדולה". לקראת ליגת האלופות אמר בוטרגניו: "זה צריך להעניק לנו לא מעט למוראל. המשחק באולד טראפוד יהיה החשוב ביותר של העונה".

נשיא ברצלונה, סנדרו רוסל הודה הסיום: "ספגנו תבוסה כואבת שלא ציפינו לה. אני רוצה לברך את ריאל מדריד שעלו לשלב הבא. עכשיו יש לנו דברים חשובים יותר לחשוב עליהם, כמו הליגה וליגת האלופות. אני לא חושב שההפסד הזה ישפיע על המשחק שלנו מול מילאן. השחקנים האלה הם הגדולים ביותר בעולם. היו לנו שני משחקים רעים, אבל השחקנים מקצועיים והם רגילים לנצח". על ההמשך אמר רוסל: "אם נזכה רק באליפות, זו תהיה עונה טובה מאוד עבורינו. זה התואר שכולנו רוצים, וזה מראה מי הכי טוב".

ליאונל מסי, ברצלונה, על רקע כריסטיאנו רונאלדו, ריאל מדריד. רויטרס
תבוסה כואבת. מסי/רויטרס

ורק כדי לחדד, הנה כמה נתונים מהערב הנפלא של ריאל:

* לכריסטיאנו רונאלדו, עם הצמד שכבש, יש 12 שערים בקלאסיקו, והוא במקום השביעי בכל הזמנים בקטגוריה זו. מסי במקום השני, עם 17 כיבושים. אלפרדו די סטפנו ראשון (18).

* רונאלדו כבש צמד שני רצוף בקלאסיקו בקמפ נואו.

* במפגשים הישירים בין מסי ורונאלדו, הפורטוגלי השווה את מאזן ההרשתות ל-13:13.

* ריו פרדיננד צייץ אחרי השער השני: "וואו... די מריה פשוט פתח את קמפ נואו. התקפה מתפרצת במיטבה. כריסטיאנו במצב רוח קליני".

* זהו משחק חמישי מתוך שישה בפברואר הנוכחי שברצלונה סופגת את השער הראשון.

* פפה שיחק ב-15 קלאסיקוס. ב-12 מתוכם הוא קיבל כרטיס כלשהו.

שחקן ברצלונה ליאונל מסי. GettyImages
לא הצליח בכלל למצוא את המסגרת. מסי/GettyImages

* בשבעה משחקים בגביע העונה, רפאל וראן נגח רק פעמיים. את אחוזי ההצלחה שלו אתם יכולים לנחש.

* עברו שש שנים מאז הפעם האחרונה שריאל כבשה שלושה שערים בקמפ נואו. אז זה נגמר עם 3:3.

* זהו הפסד הליגה הכי גדול של ברצלונה בקמפ נואו מאז ה-2:0 מול הרקלוס בספטמבר 2010.

* שלושת הבישולים האחרונים של ריאל מדריד בקלאסיקו הגיעו ממסוט אוזיל, שניים לווראן.

* ריאל מדריד תרשום הופעה מספר 38 בגמר גביע המלך - שיא ספרדי. עד כה הם זכו ב-18 גביעים והפסידו ב-19 גמרים.

* ריאל מדריד מנצחת בשני שערים ומעלה בקמפ נואו, לראשונה מ-2002, אז, בליגת האלופות, זידאן ומקמנמן הכניעו את ברצלונה.

מאמן ריאל מדריד ז'וזה מוריניו מתחבק עם רפאל וראן. AP
לא הפעם הראשונה שהוא מנצח בקאמפ נואו. מוריניו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully