וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריאל גברה על ברצלונה 1:3 ועלתה לגמר גביע המלך

חגיגה של הבלאנקוס בקמפ נואו: רונאלדו חגג צמד (12, פנדל, 57), וראן נגח את השלישי (68), אלבה צימק (89). ריאל בגמר

ברצלונה בהלם: ערב משחק הגומלין בחצי גמר גביע המלך, הקטלאנים שמילאו את הקמפ נואו מפה לפה הריחו דם. הכל היה מוכן לתצוגה של ברצלונה, שמוליכה בבטחה את הליגה הספרדית ונהנית מעונה חלשה ורווית סכסוכים של הבלאנקוס. אך הערב (שלישי), הכל נעלם כלא היה: ריאל מדריד רקדה מול היריבה המושבעת בדרך ל-1:3 ענק, באחד הניצחונות הגדולים ביותר שלה על אדמת קטאלוניה בשנים האחרונות. עוד לפני המשחק ז'וזה מוריניו הלהיט את ברצלונה כהרגלו עם הערות סרקסטיות במסיבת העיתונאים, והערב הוא סוף סוף חזה בריאל מדריד שהזכירה, ולו לרגע, את הקבוצה המצוינת שזכתה באליפות בעונה שעברה. על הדרך, הוא חגג ניצחון שני בקמפ נואו. רונאלדו כבש צמד (12 ו-57), וראן כבש את השלישי (68), אלבה רק צימק (89) ומנע השפלה.

שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו חוגג. AP
הצגה שתיזכר לדורות. רונאלדו חוגג/AP

ה-1:1 שברצלונה השיגה במשחק הראשון בסנטיאגו ברנבאו נתן לה רוח גבית, כמו גם הקרב ברבע הגמר אשתקד בו ניצחה 3:4 בסיכום כל הדרך לזכייה בגביע. אלא שהפעם, ריאל תפסה את הגנת ברצלונה במערומיה וחגגה עם מתפרצות קטלניות. הבלם הצעיר רפאל וראן, שכבש גם את שער השוויון במשחק הראשון, שוב התעלה וכבש את השלישי בדקה ה-68, אך מעל כולם היה כריסטיאנו רונאלדו. הפורטוגלי ענה לכל המבקרים עם צמד עצום בדקות 12 (בפנדל) ו-57, שהעלה את מאזנו ל-16 שערים מאז החלה שנת 2013 - שער אחד יותר מליאונל מסי.

והפרעוש? בדיוק כמו מול מילאן, הארגנטינאי שוב הציג משחק חלש מאוד, מיעט לסכן את השער ובעט פעם אחת בלבד לשער. למזלו, תהיה לו הזדמנות לתקן במעט את הרושם מהמשחק הערב כבר בשבת הקרובה, אז שתי הקבוצות ייפגשו בשנית במסגרת הליגה.

ריאל תפגוש בגמר את המנצחת מבין אתלטיקו מדריד וסביליה שייערך מחר. בעיצומה של עונה לא קלה, הבלאנקוס נותנים לאוהדים שלה סוף סוף סיבה לשמחה. עכשיו כל שנותר הוא להשלים את העבודה בגמר.

שחקן ברצלונה ליאונל מסי. GettyImages
לא הורגש. מסי/GettyImages

נישאת על גלי האוהדים שמילאו את הקאמפ נואו מפה לפה ויצרו אווירה נהדרת, ברצלונה פתחה בסערה והגיעה לשני מצבי הבקעה של אינייסטה ומסי כבר ב-5 הדקות הראשונות. אלא שאז ריאל מדריד עקצה, ואיזו עקיצה זו הייתה: הבלאנקוס טסו למתפרצת קטלנית, כריסטיאנו רונאלדו קיבל כדור באגף ימין ושעט לרחבה, חלף על פני ג'רארד פיקה והוכשל. השופט הצביע על הנקודה הלבנה, והפורטוגלי עצמו לקח את הבעיטה ולא התבלבל עם בעיטה מדויקת לרשת. מסי? נסו את רונאלדו. הפורטוגלי כובש זה קלאסיקו שביעי מתוך שמונת המפגשים בהן נטל חלק בין שתי היריבות המושבעות. ברצלונה ניסתה ללחוץ, אך ריאל סגרה היטב את הרחבה ולא אפשרה לה להגיע למצבי הבקעה ממשיים.

במחצית השנייה ברצלונה שוב שילמה במזומן על ניסיונותיה לתקוף בכל הכוח. בדקה ה-57 אנחל די מריה נשלח עם כדור עומק מצוין של חדירה, חלף על פני פויול בקלילות מפתיעה ובעט כדור מסוכן. פינטו הדף, אך הכדור הגיע הישר לרגליו של כריסטיאנו רונאלדו, שגלגל פנימה וסגר צמד ענק. בדקה ה-68 זו כבר הייתה השפלה: הבלם הצעיר והכשרוני רפאל וראן עלה גבוה לכדור קרן ונגח נהדר למשקוף ופנימה.

אלברו ארבלואה, כריסטיאנו רונאלדו, סרחיו ראמוס, ריאל מדריד. GettyImages
אין כמו להביס את ברצלונה בקאמפ נואו. רונאלדו חוגג/GettyImages
ליאונל מסי (מימין), ססק פברגאס, ברצלונה. GettyImages
יום קשה. בארסה/GettyImages

מחצית ראשונה

דקה 1: המשחק נפתח באווירה נהדרת בקמפ נואו. אנדרס אינייסטה ניסה את מזלו עם בעיטה מ-30 מטרים, שיצאה החוצה.

דקה 2: ברצלונה פותחת בטירוף. אינייסטה, שוב הוא, השתלט על כדור בפינה הימנית של הרחבה והעביר כדור למסי, שבעט כדור מסוכן ברגל ימין שחלף ליד הקורה.

דקה 7: ססק פברגאס גם כן ניסה בעיטה מטווח רחוק, ובעט כדור חלש למרכז השער. דייגו לופס קלט.

דקה 12: גול! מצב ראשון של ריאל מדריד וכבר היא זוכה לפנדל. כריסטיאנו רונאלדו פרץ באגף ימין וחלף על פני פיקה ברחבה. הבלם הכשיל אותו, השופט סימן על הנקודה הלבנה ופיקה ספג צהוב. הפורטוגלי לא התבלבל עם בעיטה חזקה לפינה. 0:1 לריאל, שכמובן עולה בתוצאה הזו. שער שביעי לפורטוגלי בשמונה ממשחקי הקלאסיקו בהם הוא נטל חלק.

דקה 25: ססק פברגאס קיבל כדור עומק עם הגב לשער ברחבה, ניסה להעביר כדור רוחב, אך הגנת ריאל הרחיקה.

דקה 27: ברצלונה ממשיכה ללחוץ, והיא זקוקה כעת לשני שערים בזמן החוקי על מנת להעפיל. אנדרס אינייסטה פרץ למרכז ושחרר בעיטה לא מדויקת מקצה הרחבה, שלא פגעה במסגרת.

דקה 34: פדרו במבצע אישי חדר לרחבה של הבלאנקוס ונפל, אך השופט התעלם.

דקה 39: איזו הזדמנות לברצלונה, שסחטה בעיטה חופשית במרכז ממש בסמוך לרחבה. מסי ניגש לבעוט את הבעיטה, והכדור שרק משמ סנטימטרים מהעמוד.

דקה 45: ג'ורדי אלבה מופל לדשא לאחר היתקלות עם אלברו ארבלואה. המחצית הראשונה מסתיימת.

שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו מול שחקן ברצלונה פדרו. AP
שער מוקדם שהדהים את קמפ נואו. רונאלדו/AP
שחקן ברצלונה אנדרס אינייסטה מול שחקן ריאל מדריד אלברו ארבלואה. רויטרס
ברצלונה חייבת להבקיע, ומהר. אינייסטה מול ארבלואה/רויטרס

מחצית שנייה

דקה 50: איזו החמצה של פביו קונטראו. המגן הפורטוגלי נותר לבד מול פינטו ברחבה, אך בעט כדור חלש ברגל שמאל.

דקה 55: ברצלונה חוזרת לשלוט. צ'אבי ואינייסטה ניסו לבעוט ברחבה ונתקלו בהגנה של ריאל, בוסקטס ניסה בפעם השלישית אך לופס הדף היטב.

דקה 57: גול! ברצלונה שוב מפקירה את ההגנה, ושוב נענשת במתפרצת. די מריה נשלח עם כדור עומק ובעט כדור חזק, פינטו הדף אך הכדור הגיע הישר לרגליו של כריסטיאנו רונאלדו, שגלגל פנימה. 0:2 לריאל, שקרובה מאוד לגמר. ברצלונה זקוקה לשלושה שערים כדי להעפיל.

דקה 62: ברצלונה הנואשת מנסה להשיג פנדל בכל דרך. פדרו שוב נכנס לרחבה ושוב נפל, השופט התעלם בשנית.

דקה 68: גול! לא יאומן כי יסופר. רפאל וראן, שנגח את השוויון במשחק הראשון ביניהן, עלה לנגיחה מצוינת לאחר הגבהת קרן של אוזיל והכדור פגע במשקוף ונכנס פנימה. ריאל בדרכה הבטוחה לגמר, ועוד דרך השפלה על חשבון היריבה המושבעת.

דקה 83: כריסטיאנו רונאלדו היה קרוב לשלושער. הפורטוגלי שוב נשלח בכדור עומק במתפרצת, ובעט תחת לחץ ברגל ימין. פינטו הדף.

דקה 89: גול! הנה מגיע שער הניחומים של ברצלונה. מהלך קבוצתי מצוין הסתיים בהגבהה מדודה של אינייסטה לאלבה, שסיים היטב מהאוויר לפינה הרחוקה של לופס. 1:3 לריאל מדריד.

רפאל וראן, ריאל מדריד, כובש מול ברצלונה. רויטרס
איפה אתה פיקה? וראן עולה וכובש/רויטרס

הרכבים

ברצלונה: פינטו, דני אלבס, קרלס פויול, ג'רארד פיקה, ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס, צ'אבי, ססק פברגאס, אנדרס אינייסטה, פדרו, ליאונל מסי.

ריאל מדריד: דייגו לופס, אלברו ארבלואה, סרחיו ראמוס, רפאל וראן, פאביו קואנטראו, סמי חדירה, צ'אבי אלונסו, מסוט אוזיל, אנחל די מריה, כריסטיאנו רונאלדו, גונסאלו היגואין.

כריסטיאנו רונאלדו, ריאל מדריד, חוגג מול ברצלונה. רויטרס
אוי, כמה זה מתוק. רונאלדו חוגג בקאמפ נואו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully