וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי ת"א ניצחה את הפועל חולון 66:73

24.2.2013 / 19:00

הקבוצה של דן שמיר הובילה כבר ב-16 הפרש ברבע הראשון, אך קאמבק של מכבי ורבע רביעי מצוין הוליך אותה לניצחון

מגד גוזני

המחזור ה-18 בליגת העל, שעומד בסימן חג הפורים, נפתח היום (ראשון) מוקדם מהרגיל, כאשר במשחק המוקדם שפתח את המחזור, ניצחה מכבי תל אביב האלופה את הפועל חולון, 66:73, רגע לפני שהיא תתארח אצל קאחה לבוראל ביום חמישי בשלב הטופ 16 של היורוליג. המשחק הזה היה צמוד במשך שלושה רבעים וחולון אף הוליכה ב-16 הפרש ברבע הראשון, אך מכבי חזרה למשחק והבטיחה את הניצחון בזכות רבע רביעי מוחץ, בו היא עצרה את חולון על תשע נקודות בלבד.

אם דיוויד בלאט מחפש סיבה לאופטימיות לקראת המשחק מול קאחה ביורוליג, הוא יכול למצוא אותה ביכולת של גיא פניני, הקפטן לשעבר שהמשיך את היכולת הנהדרת שלו מול סיינה ותרם תשע נקודות נקודות בניצחון הזה, כולל שתי שלשות קריטיות ברבע הרביעי, שבו ברחה מכבי. דווין סמית' היה איש המשחק הזה עם 18 נקודות ותשעה ריבאונדים עבור מכבי. פרנק האסל הוליך את חולוניה עם 25 נקודות, אך הפציעה של דומיניק ווטרס, רכזה של חולון בפתיחת הרבע הרביעי טרפה את הקלפים והשאירה את הקבוצה של דן שמיר רק עם המחמאות.

דומיניק ווטרס, שחקן הפועל חולון מול יוגב אוחיון, שחקן מכבי תל אביב. מגד גוזני
נפצע ברבע הרביעי. דומיניק ווטרס מול יוגב אוחיון/מגד גוזני

מכבי תל אביב - הפועל חולון 66:73

באווירה פורימית ובשעה מוקדמת במיוחד, חזרו הצהובים לליגה אחרי התצוגה הגדולה שלהם מול סיינה, ועברו את המשוכה של דן שמיר עם לא מעט דפיקות לב. שלושה רבעים הצליחה חולון להישאר במשחק הזה ואף להוביל, אך גיא פניני ודווין סמית', שהצטיינו גם במשחק היורוליג מול סיינה, הוליכו את מכבי לניצחון בסופו של דבר. סך הכל דיוויד בלאט יכול להיות מרוצה לא מהיכולת והתוצאה, אלא בעיקר מהעובדה שליאור אליהו חזר לראשונה אחרי הפציעה ושיחק שמונה דקות. הפורוורד צפוי לקבל דקות משמעותיות יותר מול קאחה לבוראל האקסית שלו ביום חמישי.

בצד השני, חולון יכולה להיות מעודדת מהעובדה שהצליחה לתת פייט לאלופה ולהציג יכולת טובה, אך הפציעה של דומיניק ווטרס בפתיחת הרבע הרביעי והשמיכה הקצרה של דן שמיר, הכריעה בסופו של דבר את המשחק לרעתה של חולון, שתחפש את הניצחונות מול יריבות בליגה שלה.

מהלך המשחק:

חולון פתחה את המשחק בהתלהבות כשלורנס היל מכניס אותה לעניינים עם שלשה מהירה, שלשה מהצד השני של דווין סמית' ונקודות של היקמן ופלאניניץ', קבעו שיוויון 7:7, חמש דקות בתוך הרבע. חולון לא נבהלה ממכבי וארבע נקודות רצופות של פרנק האסל ולורנס היל, העלו אותה ליתרון מפתיע של 12:15, 7 דקות בתוך הרבע. בשלב זה נכנס למשחק ליאור אליהו, שקיבל דקות ראשונות מאז הפציעה מול אותה חולון במשחק הגביע. 15 שניות לסיום קלע אליהו את הסל הראשון שלו, אבל האסל הנהדר קלע את הנקודה השמינית שלו והוריד את הקבוצות להפסקת הרבע ביתרון מפתיע של החולונים, 14:19.

חולוניה פתחה גם את הרבע השני בהתלהבות גדולה עם ריצה של 0:6, כשפרנק האסל מוליך אותה עם 12 נקודות ומשחק נהדר בצבע. סילבן לנסברג ניסה לשמור את מכבי במשחק, אך סל נוסף של לורנס היל, העלה את חולון ליתרון שיא של 16:30, חמש דקות בתוך הרבע השני. סל נוסף של פרנק האסל השלים פתיחת רבע מדהימה של 2:13 רק העלתה את היתרון של חולון, כשדרקו פלאניניץ' קולע סלע שני בלבד אחרי שש דקות ברבע ומנסה להחזיר את הצהובים למשחק. שלוש דקות לתום המחצית, מכבי פתחה מבערים וריצת 2:9 בזכות נקודות של יוגב אוחיון ודווין סמית' המצוין, החזירה אותה לתמונת המשחק הזה ולפיגור של 35:30 בלבד. לורנס היל עוד העלה את ההפרש של חולון, אך קליעות עונשין של דייויד לוגן וסל של שון ג'יימס, קבעו 34:37 בלבד לחולון. עוד סל של האסל ונקודת עונשין של יוגב אוחיון קבעה את תוצאת המחצית: 35:39 לחולון.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ריקי היקמן, מכבי תל אביב, מול ג'רום דייסון, הפועל חולון. מגד גוזני
הצטיין עם 16 נקודות. ריקי היקמן/מגד גוזני

מכבי פתחה את המחצית השנייה בטירוף ואחרי סל של דייסון, האלופה הגיבה עם ריצה של 0:11 ועלתה ליתרון 41:46, ארבע דקות בתוך הרבע השלישי. ג'רום דייסון, שהיה חלש במחצית הראשונה, השאיר את חולון בתמונה עם שלשה שהחזירה את קבוצתו לפיגור נקודה בלבד, 47:48. הרבע השלישי המשיך להיות צמוד מאוד וחולון לא וויתרה על המשחק. במצב של 51:54 למכבי, חמש נקודות רצופות של דייסון והאסל, החזירו את היתרון לחולון, פחות מדקה לסיום הרבע. נקודת עונשין מהקו של גיא פניני ושל ג'רון דייסון קבעו את תוצאת הרבע השלישי: 55:57 להפועל חולון.

עם פתיחת הרבע השני, חולון ספגה מכה כשדומיניק ווטרס הרכז שלה סובב את הכדור כשניסה לחדור לסל וירד לספסל. מכבי ניצלה את זה ובעזרת שתי שלשות רצופות של גיא פניני, היא ברחה ליתרון של 59:65, ארבע דקות בתוך הרבע האחרון. שלומי הרוש עוד קלע סלע וצימק את הפיגור החולוני לשש בלבד, אך שלשה קריטית של דווין סמית', 1.40 לסיום המשחק, הבטיחה למכבי את הניצחון. שלשה של שלומי הרוש ונקודת עונשין של היקמן קבעה את תוצאת המשחק: 66:73 למכבי תל אביב.

קלעו למכבי תל אביב: דווין סמית' 18 (3 מ-5 לשלוש) ו-9 ריבאונדים, ריקי היקמן 16, שון ג'יימס 12, 10 ריבאונדים ו-4 חסימות, גיא פניני 9 ו-6 ריבאונדים יוגב אוחיון 8 (1 מ-12 מהשדה) ו-6 חטיפות, דארקו פלאניניץ' 4, סילבן לנדסברג, ליאור אליהו ודייויד לוגן 2 נקודות כל אחד, מורן רוט שיחק ולא קלע.

קלעו להפועל חולון: פרנק האסל 25 (10 מ-19 מהשדה), 16 ריבאונדים ו-3 חסימות, לורנס היל 14 (1 מ-5 לשלוש) ו-8 ריבאונדים, ג'רום דייסון 13 (4 מ-15 מהשדה), 6 ריבאונדים ו-8 איבודים, דומיניק ווטרס (2 מ-10 מהשדה, 9 אסיסטים ו-6 ריבאונדים) ושלומי הרוש 7 נקודות כל אחד, זאק רוזן, אלכס צ'רנוביץ' ורם אליאספור שיחקו ולא קלעו.

דווין סמית, מכבי תל אביב, מול לורנס היל, הפועל חולון. מגד גוזני
היחיד שתיפקדי במכבי ברבע הראשון. דווין סמית'/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully