וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה חגגה עם מילאן: "מסי לא פוגע נגדנו"

התקשורת חגגה את ה-0:2 על ברצלונה, ה"גאזטה": "מילאן עשתה בית ספר". בספרד טענו: "זאת ברצלונה שלא הכרנו". צילומי הטלוויזיה מרמזים: השער הראשון של מילאן חוקי

סולי מונטארי שחקן מילאן חוגג לאחר שכבש לרשת ברצלונה. רויטרס
מונטארי חוגג, וכל איטליה איתו/רויטרס

התקשורת האיטלקית חגגה עם מילאן את הניצחון 0:2 של הרוסונרי על ברצלונה בשמינית גמר ליגת האלופות, ובארץ המגף מתגאים ביכולת של המילאנזים לעצור את מי שנחשבת לקבוצה הטובה בעולם. "השטן הגיע לגן עדן", כתבו ב"גאזטה", וציינו ש"מילאן הציגה משחק מדהים והלהיבה את סן סירו, אלגרי עשה בית ספר".

עוד ציינו ב"גאזטה" בגאווה על הדרך שבה מילאן עצרה את ליאו מסי. "מעולם לא ראינו אותו ככה", נכתב על הארגנטינאי, שאפילו לא בעט למסגרת פעם אחת, "מסי שיחק תשע פעמים נגד קבוצות איטלקיות בליגת האלופות, אבל מעולם לא כבש שער שדה, כשכל שלושת השערים שלו הובקעו מהנקודה הלבנה".

ב"קוריירו" כתבו כי "מילאן מחצה את ברצלונה", וציינו כי "זה לילה בלתי נשכח, מילאן הציגה משחק מושלם, טכני, טקטי ואיכותי. אלגרי לא פספס שום דבר, ובלם את בארסה בצורה נפלאה".

ב"רפובליקה" ציינו כי "תצוגה יוצאת מן הכלל של מילאן סגרה את השערים בפני ברצלונה" וכתבו ש"מילאן הפכה לפייבוריטית לעלות לרבע הגמר, וכרגע לא צריך לדבר על הפלא של מסי, אלא עם בואטנג שנולד מחדש, הכישרון של אל שעראווי, וכמובן אלגרי".

מנגד, "מארקה" הספרדי יצא בכותרת "מהלומה במילאנו", ונכתב כי "ברצלונה תצטרך לספק קאמבק הרואי בקאמפ נואו כדי להעפיל לרבע הגמר". ב"אל מונדו דפורטיבו" כתבו ש"זו ברצלונה שלא הכרנו, שהפסידה בצדק למילאן, ששיחקה עם יותר אנרגיה".

בנוסף, באיטליה מראים צילומי טלוויזיה שמרמזים כי בשער הראשון של מילאן לא הייתה נגיעת יד, ושהכדור למעשה בפרצוף של ספאטה.

אגב, נתוני המשחק מראים: לבארסה היו 65 אחוזי החזקה בכדור, והספרדים השלימו ביניהם 674 מסירות לעומת 261 של מילאן. עם זאת, מילאן בעטה שש פעמים למסגרת, לעומת פעמיים בלבד של בארסה.

צפו בצילומי הטלוויזיה שבוחנים: האם הייתה נגיעת יד?

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. AP
כבש רק בפנדלים מול קבוצות מאיטליה. מסי/AP

ברצלונה ספרה 133 משחקים רשמיים בלי הפסד בהפרש של יותר משער אחד עד אתמול (רביעי). עכשיו היא תצטרך להתחיל את הספירה מחדש. בברצלונה היו מאוכזבים מאוד מהתוצאה ולא הביעו זעם גדול מדי על השופט קרייג תומסון, שהיה צריך לפסול את השער הראשון של האיטלקים בגלל נגיעת יד. באתר האינטרנט של "ספורט", המזוהה עם הקבוצה הקטלאנית, הכותרת הראשית קראה "הלילה השחור של ברצלונה".

אגב, חובבי הסטטיסטיקה והאנקדוטות יאהבו לשמוע על הנתון הבא: ברצלונה כבר חזרה בעבר שלוש פעמים מפיגור 3:0, אבל מפיגור 2:0 היא מעולם לא שבה. עוד נתון מרתק: ליאונל מסי לא בעט הערב אפילו כדור אחד למסגרת. זו הפעם השנייה בלבד בה זה קורה העונה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
עוזר מאמן ברצלונה, ג'ורדי רואורה. GettyImages
"ההגנה שלהם הייתה מסודרת". רואורה/GettyImages

ג'ורדי רואורה, עוזר מאמן ברצלונה שממלא את מקומו של טיטו וילאנובה הנמצא בטיפולים בניו יורק, אמר במסיבת העיתונאים: "זה לא היה משחק טוב שלנו, נענשנו באופן מיידי. ההגנה שלהם הייתה מסודרת, הם שמרו עם הרבה שחקנים והשיגו יתרון של שני שערים, אבל יש לי ביטחון מלא בקבוצה ובשחקנים. יהיה קשה, אבל אנחנו יכולים להפוך את התוצאה בבית שלנו".

בלם ברצלונה, ג'רארד פיקה, הודה בסיום: "זו תוצאה רעה מאוד. שיחקנו לא טוב ואי אפשר לתרץ. אחרי שהם הבקיעו את הראשון איבדנו שליטה. זה אצטדיון שקשה לשחק בו ומילאן מועדון עם היסטוריה ארוכה ומפוארת. נהיה חייבים ללמוד מהמשחק הערב. ננסה להפיק את אחד מאותם ערבים קסומים של הקמפ נואו".

אנדרס אינייסטה אמר: "זו תוצאה רעה מאוד. כשאתה לא מופיע למשחק, זה יכול לקרות. אנחנו מסוגלים לתקן את הטעות הזו".

קווין פרינס בואטנג שחקן מילאן (משמאל) עם סולי מונטארי. AP
עדיין חושש מבארסה. מוטארי/AP

הניצחון אמש היה הראשון של מילאן על ברצלונה מאז שלב הבתים בעונת 2004-5. אגב, הרוסונרי הגיעו באותה עונה עד לגמר, אבל שם הפסידו לליברפול בפנדלים.

מאסימו אמברוסיני הוותיק שיחק אז וגם היום. הערב הוא התייחס לכך שהקבוצה שלו התגוננה לאורך חלקים גדולים מהמשחק ויצאה למתפרצות קטלניות: "היינו חייבים לשחק בצורה הזו. היינו מאוד זהירים ולא אפשרנו לבארסה לעשות יותר מדי. אסור לנו לחשוב שעשינו משהו יוצא דופן - זו תהיה טעות נוראית. הניצחון הזה הוא הישג גדול, אבל יש לנו עוד 90 דקות בברצלונה".

המאמן מסימליאנו אלגרי סיכם: "השחקנים שיחקנו היטב מבחינה הגנתית ולא אפשרו לברצלונה להתקרב לרחבה שלנו. נכון, ברצלונה החזיקה בכדור כ-65 אחוז מהזמן, אבל אנחנו הגענו לחמישה-שישה מצבים מסוכנים. השחקנים לא איבדו את הרצון ואת הריכוז גם כשברצלונה החזיקה בכדור הרבה זמן. הניצחון הערב מגיע להם, מגיע למועדון".

כובש השער השני, סולי מונטארי: "שיחקנו כקבוצה והקשבנו לכל ההוראות של המאמן. הוא עשה עבודה פנטסטית באופן בו העביד אותנו על המגרש. היינו מאוד ממושמעים והצלחנו לסגור כל זווית כך שהם לא היו יכולים לפרוץ אותנו. זה יתרון טוב, אבל מול ברצלונה גם 0:5 לא יכול להבטיח דבר כי יש להם שחקנים מדהימים".

השוער כריסטיאן אביאטי, שכמעט לא עמד במבחנים לאורך המשחק, הוסיף: "מאוד הקשינו על ברצלונה. התכוננו למשחק והמאמן אמר לנו בדיוק מה אנחנו צריכים לעשות. מגיעות מחמאות לשחקנים, אפילו החלוצים ירדו לסייע במשחק ההגנה. ידענו שברצלונה תחזיק יותר בכדור והתמקדנו בלמנוע מהם את מסירות העומק".

שחקן שאלקה, ג'רמיין ג'ונס, חוגג עם חבריו לקבוצה. רויטרס
שחקן שאלקה, ג'רמיין ג'ונס, חוגג עם חבריו לקבוצה/רויטרס

המשחק בין גלאטסראיי לשאלקה אמנם נותר בצילו של המפגש בסן סירו, אבל הטורקים והגרמנים הציגו 90 דקות של כדורגל טוב לפני שהם נפרדו ב-1:1 והותירו את הכל פתוח לקראת הגומלין בגלזנקירשן.

ג'רמיין ג'ונס, כובש השער של שאלקה, היה מרוצה בסיום: "הצגנו יכולת טובה מאוד והתיקו הזה הגיע לנו. אם היינו תוקפים טוב יותר, היינו יכולים אפילו להבקיע שער נוסף".

יוליאן דראקסלר הוסיף: "היינו מפוקסים ועכשיו אנחנו בעמדה טובה להעפלה לקראת הגומלין. חווינו כל מיני בעיות בשבועות האחרונים, אבל אחרי התצוגה שלנו היום נוכל להגיע לגומלין עם הרבה ביטחון".

מאמן גלאטסראיי, פתיח טרים, ביכה את שער השוויון שספגה קבוצתו: "אסור לעשות טעויות ברמות האלה. השער שלהם שבר את רוחנו. ניסינו להשיג את השער השני, אבל לא היינו מספיק טובים היום, אני חייב להודות. ננסה לעשות את המיטב בגומלין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully