וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונשה של בית"ר ירושלים הומתק

המזרחי יישאר סגור רק לשני משחקים. צעקות בדיון הפועל ת"א. מכבי ת"א נקנסה ב-25 אלף שקל, בני יהודה ב-20 אלף שקל

בית הדין של ההתאחדות לכדורגל קיים היום (רביעי) דיונים בנוגע להפועל תל אביב, בית"ר ירושלים, מכבי תל אביב ובני יהודה.

עונשה של בית"ר ירושלים הומתק, והיציע המזרחי יישאר סגור רק לשני משחקי בית נוספים. כמו כן, קוזז הקנס שהוטל על הקבוצה, מ-50 אלף שקל ל-25 אלף שקל. בדיון של הפועל תל אביב היו כמה רגעים חמים, ותובע ההתאחדות שלום אבן עזרא התבצר בעמדתו וטען שהעונש - שלושה משחקי רדיוס בגין השלט - סביר. מכבי תל אביב נקנסה ב-25 אלף שקל בפועל ו-25 אלף שקל על תנאי על זריקת הבקבוק במשחק מול בני יהודה. בני יהודה נקנסה ב-20 אלף שקל על זריקת כוס שתייה באותו המשחק.

אוהדי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
העונש יופחת? אוהדי הפועל תל אביב/ברני ארדוב

הפועל תל אביב

בהפועל תל אביב הודו וגינו את תוכן השלט, אך כפרו באישומים בדיון הקודם וטענו בין היתר שהשלט לא הונף בהקשר למשחק, אלא הוא הונף לאחר המשחק וללא אזכור בדו"ח השופט או המשקיף וכי אין מסגרת תקנונית המאפשרת להטיל אחריות במקרים כאלה. כאמור, בית הדין, בדיון בו ישבו שלושה דיינים, החליט להרשיע את הקבוצה בהתנהגות בלתי ספורטיבית ו/או הולמת של אוהדים וגזר עליה את העונש הכבד.

"אנחנו מגנים את הקריאות בכל תוקף וגם אנחנו עושים פעולות", אמר עורך הדין פינס, שמייצג את האדומים בדיון. "הוגשה תלונה במשטרה. עשינו פעילות ומילה לא נאמרה על זה בבית הדין". פינס בא בטענות לתקינות ההליך, וטוען שלא ניתנה זכות טיעון בעל פה במהלך הדיון הראשון.

פינס: "הדיין שמעוני הרשיע אותנו בסעיף אחר ממה שהורשענו ונתן החלטה בלי לתת לי זכות טיעון עליה. זו טעות מכל וכל שיורדת לשורש פסק הדין המכריע. יש פה פגיעה בזכות הטיעון. לא צוין בכתב האישום ולא ברמז שהשלט הונף אחרי שהסתיים המשחק. הקבוצה כבר סיימה את המשחק ומנהליה לא יכולים היו לראות או להתערב. ההתאחדות ידעה שהשלט הונף אחרי שהמשחק הסתיים. בבית"ר הונף שלט גזענית במהלך משחקי בצירוף קריאות. במקרה שלנו אוהד הניף שלט אחרי המשחק. איפה הפרופורציות בעונש?".

פינס המשיך: "המשחק היה בדצמבר ואת העונש אני מקבל בפלייאוף. חילוקי הדעות בין הדיינים זו אשמת הקבוצה? אנחנו מפגעים כלכלית וספורטיבית. יש חוסר פרופורציה מוחלט בעונש. השלט הוא תגובה למעשה חמור פי כמה, לאמירות הגזעניות של גיא פניני. הוא נענש פחות באופן קל יותר מזה שהפועל תל אביב נענשה. כולם מתגייסים לעזרת בית"ר, אפילו התובע. אפשר לעזור להם כי הם מתמודדים עם עבירות פליליות. אני יכול להגיש 10 תלונות וזה לא יעזור לי. לצערי המצב הוא שהאוהדים שהניפו לא עשו עבירה פלילית".

אבן עזרא: "המשחק הוא במה לתופעה. גם כשצעקו נגד רבין ואהובה תומר ז"ל זה לא היה קשור לכדורגל. העבירה חמורה, בית הדין לקח בחשבון את גליון ההרשעות של הפועל תל אביב".

פינס צועק: "את בית"ר העמידו לדין על 'כהנא חי'?!". עורך הדין התפלא שאבן עזרא חושב שהעונש סביר.

עורך הדין שלום אבן עזרא תובע ההתאחדות לכדורגל. ניב אהרונסון
יום עמוס לתובע ההתאחדות שלום אבן עזרא/ניב אהרונסון

בית"ר ירושלים

בית"ר ירושלים ערערה על העונש לסגירת היציע המזרחי לחמישה משחקים בעקבות אירועי המשחק נגד בני יהודה. הקבוצה הואשמה בקריאות גזעניות באותו משחק ובעקבות השל שהונף ובו נכתב "בית"ר טהורה לעד". בעקבות האירועים ספגה הקבוצה גם קנס בסך 50 אף שקל. באותו דיון הדיין עמנואל סלע הוסיף עונש על תנאי: קנס בגובה 30 אלף שקל וחמישה משחקי בבית ללא קהל באותו יציע שממנו תישמענה קריאות גזעניות.

את הקבוצה ייצגו עו"ד אלעד אייזנברג ומנחם נידם. תובע ההתאחדות עורך הדין שלום אבן עזרא אמר בדיון: "אין ספק שמצד אחד העבירה שחזינו בה היתה החמורה שראינו עד היום. הדבר הזה יצר מצב שהמשטרה נכנסה בכל עוצמת משקלה ומעל כולם הנהלת בית"ר שאני שבע רצון מהפעולות שהיא עושה".

אייזנברג: "אנו דורשים הפחתה משמעותית של הקנס, שכן אנחנו משלמים סכומכים דמיוניים על אבטחה. למרות שעוזרים לנו. בנסיבות האירוע הקנס מופרז לחלוטין".

הדיין הדסי לחץ על הצדדים להגיע להסכמה.

אבן עזרא: "מסכים להפחית את הקנס ל-25 אלף שקל".

הדיין: "אתם מתווכחים על שלושה משחקי רדיוס או שניים?".

אבן עזרא: "ההצעה הוגנת. מגיעות הרבה מחמאות לבית"ר".

ההחלטה: היציע המזרחי ייסגר לשני משחקים נוספים, והקנס יקוצץ ל-25 אלף שקל. בנוסף, לבית"ר יעמוד עונש של שני משחקי בית ללא קהל על תנאי.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. ברני ארדוב
הרבה אהבה וכמה כוסות. אוהדי מכבי תל אביב/ברני ארדוב

מכבי תל אביב ובני יהודה

מכבי תל אביב ובני יהודה עמדו לדין אחרי שמצד כל קבוצה נזרק חפץ במשחק בין הקבוצות ביום שני האחרון.

"אנחנו מתנצלים שאוהד זרק בקבוק", אמר מנהל מכבי תל אביב, אבנר טוויטו. "תמיד יש תורן שזורק משהו". נציג בני יהודה, מנכ"ל הקבוצה משה דמאיו: "אנחנו גאים במה שהיה במשחק, מכל הבחינות. הכל היה למופת, לצערנו אנחנו כאן בגלל שני אנשים. לא מגיע לנו עונש חמור בגלל אידיוט אחד".

ההחלטה: מכבי תל אביב הורשעה בסעיף של התפרעות אוהדים, וספגה קנס של 25 אלף שקל בפועל, ועוד 25 אלף שקל על תנאי. בני יהודה נקנסה ב-20 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully