וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניר אלון: "המטרה: להשיג רוב ישראלי בחמישייה"

20.2.2013 / 16:30

שחקני ליגת העל נפגשו עם יו"ר ארגון השחקנים לקראת פתיחת המגעים עם המנהלת. קוז'יקרו: "נקווה שהמנהלת תלך לקראתנו"

שחקני ליגת העל בכדורסל נפגשו היום (רביעי) עם יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון ונציגיו בבניין ההסתדרות על מנת לדון במטרות שיוצבו לפני התחלת המשא ומתן לגבי מספר הזרים ותנאי הישראלים החל מהעונה הבאה. בישיבה נכחו כל שחקני הקבוצות, מלבד נציגי אליצור אשקלון שהתאמנו בשעת האסיפה. הדיון ארך כשעה וחצי והיה סוער מאוד ובסיומו יצאו השחקנים עם תקווה כי המטרות אכן יושגו. אמש נפגשו השחקנים בנמל תל אביב על מנת להתכונן לפגישה.

המטרה הראשית של ארגון השחקנים, איתו יצאו מהפגישה, היא הגעה לרוב ישראלי בחמישייה בליגת העל, כשייתכן שהמטרה לא תושג בעונה הקרובה אלא בעוד שנתיים או שלוש. למרות שבארגון השחקנים סרב להתייחס לעובדה זו, רף המינימום יהיה חוק רוסי עם חמישה שחקנים זרים בסגל. מי שינהל את המגעים מצד ארגון השחקנים הם ארבעה, היו"ר ניר אלון, שחקני העבר שמעון אמסלם וטל בורשטיין ושחקן עירוני רמת גן מהלאומית עמית תמיר.

שחקן מכבי תל אביב טל בורשטיין מודיע על פרישה מכדורסל. ברני ארדוב
אחד מנציגי ארגון השחקנים בפגישות עם המנהלת. טל בורשטיין/ברני ארדוב

"ב-24 השעות האחרונות ישבנו על מתווה לקראת שינוי מעמדו של הכדורסלן הישראלי בשנים הקרובות", אמר עידו קוז'יקרו בסיום הישיבה, "התקבלו החלטות, יהיה ניסיון הדברות עם המנהלת כדי לקבל את דקות המשחק של הישראלים בליגה. נקווה שהמנהלת תלך לקראתנו ושנצא מהדיונים האלה כמו שצריך עם החלטה שטובה לשני הצדדים. אנחנו מאוד מכבדים את המכתב ששלח יו"ר המנהלת היום, יפה מקראתם שהם פנו אלינו, נלך ונדבר. אני מקווה שהנקודות שלנו יובהרו למנהלת ושהם יכירו בחשיבות של הדברים האלה מבחינתנו ויעשו מהלך לקראתנו. הדיונים יהיו עם השחקנים, ובניסיון ההדברות האלה השחקנים יהיו יותר מעורבים מבעבר ולא נותיר את ניר אלון לבד על הבמה".

מתן נאור הוסיף: "הפגישות האלה הן למען הכדורסל הישראלי והשיחות האלה מבינינו יש להן משמעות מסוימת אבל לא אנחנו אלה שמחליטים. להיות מרוצה? רק בסוף אני אדע. אני מאוד מקווה שיהיה הסכם ארוך טווח ואיזשהו מעוף, לפעמים יש דיונים אם יש מספיק שחקנים או לא, אבל אף פעם לא שמעתי מה רוצים שיהיה. אני מאוד מקווה שפעם אחת יקבלו החלטה לאן רוצים להגיע ולהוביל לשם. אם אתה רוצה שיש פה כדורסל ישראלי, אז הפוטנציאל קיים, רק צריך להשקיע בו בדרך הנכונה".

ניר אלון, יו"ר ארגון השחקנים, סיכם: "הייתה ישיבה מוצלחת, הגיעו כל השחקנים בארץ. אנחנו עם הפנים קדימה, יהיה אפשר לקבוע ישיבה עם המנהלת ואני מקווה מאוד שעד אמצע מרץ נגיע להסכם. אנחנו רוצים להשיג רוב של שחקנים ישראלים בחמישייה ובהסכם ארוך טווח לכמה שנים. אני אופטימי תמיד שזה יהיה מהשנה הבאה, והמטרה שתהיה תשתית של ישראלים בכדורסל הישראלי ושלא יהיה מצב של רוב זרים".

ניר אלון יושב ראש ארגון השחקנים. קובי אליהו
רוצה רוב ישראלי בחמישייה. ניר אלון/קובי אליהו

יו"ר מנהלת הליגה, שמואל פרנקל, שיגר הבוקר מכתב לשחקני הליגה אליו צירף את טבלת הזרים במדינות השונות המשחקות ב-ULEB, וכתב כי ניסיון לפגוע במהלך התקין של עונות 2011/12, 2012/13 הוא לא תקין מאחר וניר אלון הסכים על החוקים לשנים הללו. כמו כן ציין פרנקל כי מעולם לא נערך דיון רציני על מעמד השחקן הישראלי ותנאיו אלא רק על מספר הישרלאים והזרים בליגה.

"לידיעתכם המנהלת תומכת כי תחול הקלה במיסוי על שכר השחקנים הישראלים ומוכנה לפעול בנושא בשיתוף פעולה מלא עם השחקנים", הוסיף היו"ר במכתבו אל השחקנים, "המנהלת פועלת רבות מיום היווסדה למען חשיפת וקידום השחקן הישראלי. פעילויות כגון ליגת הקיץ, משחק האולסטאר, חשיפת תמונות שחקנים על גבי כרטיסי חיש גד, הפקת תמונות איכותיות של השחקנים, הפקת לוחות שנה עם שחקני הליגה ועוד עשרות פעולות רבות".

היו"ר חתם את מכתבו באומרו: "לכולנו, לי ולכם חשוב שרמת הליגה תהיה גבוהה. המנהלת תשמח להיפגש עם נציגי השחקנים בכל עת ומעוניינת לקבל מכם רעיונות לשיתופי פעולה נוספים לקידום השחקן הישראלי והליגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully