וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלם ב'לה פמיליה' בעקבות המעצרים

19.2.2013 / 18:43

באירגון האוהדים לא האמינו כי מדובר בשניים מחברי האירגון: "זו רעידת אדמה". נמשך הקרע בין גאידמק לעמותת האוהדים

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

המעצרים של שני חברי ה"לה פמיליה" היום (שלישי) בחשד להצתה במשרדי בית וגן, היכו בהלם את חברי האירגון. רבים מבין החברים היו משוכנעים עד הרגע האחרון כי לא מדובר באוהדי בית"ר ולאחר שהתבררו להם השמות של השניים, נוצרו שני פלגים באירגון - כאלה ששמחים על כך שהמשטרה עלתה על השניים וחושבים שהם צריכים להיענש ואילו הצד השני שכועס וחושב שצריך לתת גב לאלו שנתפסו כי הם עשו את זה למען הקבוצה ולא ידעו שמדובר במוזיאון של בית"ר.

לאחר שבשבוע שעבר נעצרו ארבעה בכירים באירגון, שהוגדרו כ"מעורבים" בהצתה, אך שוחררו לאחר 24 שעות לאחר שנתגלה שאין להם כל קשר, חשבו באירגון כי אט אט המשטרה תרד מהאירגון ותמצא את האשמים שאינם קשורים אליו. בפועל, המעצרים היום וההודאה של אחד מהשניים היא מכה קשה לאירגון שחבריו לא יודעים איך לאכול את הבשורה הזאת מהצהריים.

חשוד בהצתת משרדי בית וגן מובא למעצר. נועם מושקוביץ
אוהד בית"ר מובא למעצר./נועם מושקוביץ

אחד האוהדים סיפר: "זה יום קשה. כולם בהלם כי חשבו שזה לא אוהדי בית"ר. עכשיו זה מרגיש כאילו זאת רק התחלה של משהו ויתברר שמדובר באנשים נוספים וזה נשמע רע מאוד. זאת רעידת אדמה ויחד עם כל מה שקורה זה נראה שכל העתיד של המועדון הזה בסכנה. מדובר בחברים מה'לה פמיליה' וזה הדבר שהכי חששנו ממנו, הם ידועים ככאלה שלא רואים ממטר ואלוהים יודע מה יעבור עליהם עכשיו. יפילו עליהם תיק של רוצחים".

באירגון חוששים כי בעקבות זאת גם יחלו במשטרה בגל מעצרים נוסף, ואמרו: "מי שמעורב יצטרך להתמודד עם המשטרה, רק שלא יתחילו כמו אחרי השלט של "בית"ר טהורה לעד" ויעצרו כי מי שיושב ביציע או אי פעם היו לו בעיות. עצרו אולי 100 איש על השלט הזה לחקירות, זה לא נורמלי. מי שלקח חלק בשריפה יצטרך לשלם אבל שיפעלו על פי החוק. גם המחאה שלנו עכשיו היא חוקית בלבד ועובדה שמבינים את זה ונותנים לנו להיכנס עם החולצות ולמחות, למרות שרוב האוהדים בכלל לא מגיעים וכבר לא יגיעו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
יושב ראש בית"ר ירושלים איציק קורנפיין. קובי אליהו
ממשיך להילחם באוהדים המזיקים. קורנפיין/קובי אליהו

בבית"ר חשים כי זה עוד ניצחון במאבק שלהם נגד הגזענות ואמרו היום כי "כל מי שדיבר כי מדובר באוהדי הפועל או ערבים, אוכל עכשיו את הכובע. היה ברור לנו מהתחלה שזה קשור ל'לה פמיליה' ואנחנו במלחמה אינסופית מול הגרעין הזה שפוגע במועדון יום אחרי יום. למזלנו הפעם המשטרה נחושה והיא לא תיתן לזה להמשיך ולהתפתח".

העניינים בבית"ר ירושלים לא נרגעים וכמו שזה נראה כעת דירקטוריון המועדון קרוב להתפרק. עמותת האוהדים ממשיכה לעמוד על שלה ורוצה לראות את ארקדי גאידמק מתנתק מהמועדון ומשאיר את הקבוצה לניהול הדירקטוריון ומתכוונת ללכת עד הסוף בעניין. גורם בעמותה אמר: "אפשר לראות בהסכם בין הצדדים שחור על גבי לבן שכל הדירקטוריון הזה הוקם בגלל שגאידמק אמר שהוא מתנתק מהמועדון ומעביר את זכויות הניהול לדירקטוריון עד שיימצא פיתרון אחר וזה מה שיהיה. אם זה לא יקרה לא נגייס שקל אחד נוסף".

על העובדה כי העמותה צריכה להעביר 600 אלף ש"ח נוספים על פי ההסכם אמרו בעמותה: "יש לנו עד ה-31 לאוגוסט לעשות את זה וזה לא העניין בכלל. ההסכם מאוד ברור והוא שארקדי לא התנתק ולא מעוניין לקחת חלק. זה בהסכם שחור על גבי לבן ומוזכר מספר פעמים. הוא הבעלים והוא הקובע אבל אם הוא לא יסכים לזה הוא יישאר לבד בלי אוהדים, תהיה אחדות מולו והוא יצטרך להחליט אם הוא רוצה להישאר עם הקבוצה אבל לבד".

בסביבתו של גאידמק זעמו על התנהגות העמותה ביממה האחרונה ומצפים מהם להתנצלות ולהבהרה של הפרטים: "ארקדי הוא הבעלים ובמידה והעמותה הייתה רוצה היא יכולה לקחת את הקבוצה או להביא רוכש, אבל אין לה אחד כזה. גם עם ה-600 אלף ש"ח שהם לא שילמו עדיין, יכולנו לעשות להם בעיות אך הסכמנו לבוא לקראתם ואולי אף לוותר להם לקראת העונה הבאה אבל אם הם מתנהגים כך היחס יהיה דומה".

בעלי בית"ר ירושלים ארקדי גאידמק עם בעלי קרית שמונה איזי שרצקי. ברני ארדוב
יישאר בבית"ר? גאידמק, משמאל/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully