וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורסל: גמר ליגת העל ייערך באולם החדש ברוממה

19.2.2013 / 18:45

דירקטוריון מנהלת הליגה קבע פה אחד כי המשחק המכריע של העונה ייערך בחיפה, אחרי שבע שנים רצופות בהיכל נוקיה. מזרחי: "מי ישלם את הבונוסים לשחקנים אם הרווחים יהיו קטנים יותר?". יו"ר המנהלת פרנקל: "מרוצים מההחלטה"

כל הסיבות בגללן הגמר צריך להיות ברוממה

דיקטוריון מנהלת ליגת העל בכדורסל התכנס הערב (שלישי) וקבע רשמית ופה אחד: משחק גמר הפלייאוף ייערך העונה באולם החדש ברוממה, חיפה. המשחק יתקיים ב-6/6. משמעות ההחלטה היא שהגמר ינדוד מהיכל נוקיה בתל אביב, לראשונה מאז החל להתקיים משחק בודד ומכריע על האליפות, בעונת 2005/6.

ההחלטה נפלה במהלך הישיבה החודשית, לאחר שהיא נדחתה מהישיבה האחרונה, שנערכה בינואר, שכן יו"ר המנהלת החדש, שמואל פרנקל, ביקש בזמנו פרק זמן נוסף על מנת ללמוד את הנושא.

היכל רוממה. אדריאן הרבשטיין
תתחילו להתרגל. היכל רוממה/אדריאן הרבשטיין

כבר בישיבה הקודמת היה ברור כי קיים רוב גדול בקרב חברי הדירקטוריון לקיום המשחק בחיפה, כאשר רק שמעון מזרחי, אלדד אקוניס (בני הרצליה), יעקב לירז (הפועל ירושלים) ושבי מיכאלי (מכבי אשדוד) תמכו בקיום המשחק בנוקיה. בימים האחרונים לירז שינה את דעתו ותמך בקיום המשחק ברוממה, מה שלמעשה יצר גוש מכריע והוביל לכך שגם התומכים בנוקיה החליטו ללכת פה אחד עם ההצבעה לטובת האולם בחיפה.

על מנת להימנע מפגיעה כלכלית בקבוצות, בשל העובדה שהמשחק יתקיים באולם קטן משמעותית מזה השוכן ביד אליהו, יעביר ראש עיריית חיפה, יונה יהב, סכום של 100 אלף שקלים.

כאמור, בשבע העונות האחרונות, מאז החלה שיטת הפיינל פור, נערך משחק גמר האליפות בהיכל נוקיה. העונה, הפלייאוף יתקיים בשיטת סדרות ברבע הגמר ובחצי הגמר ורק משחק הגמר יהיה בודד. בעונה הבאה, כך הוחלט זה מכבר, ייערכו שני משחקי גמר, בשיטת בית וחוץ.

גם גמר גביע המדינה נערך בהיכל נוקיה, מאז תחילת המילניום. קודם לכן, הוא הועבר לשנתיים לאולמות אחרים, אך חוסר ההצלחה גרמו להחזרתו לאולם המשמש כבית למכבי תל אביב כמובן ובו היא ניצחה לאחרונה בגמר הגביע את לא אחרת ממכבי חיפה, שכאמור תיערך את גמר הפלייאוף העונה.

שמואל פרנקל יו"ר מנהלת הליגה. ברני ארדוב
החלטה גדולה ראשונה כיו"ר המנהלת. פרנקל/ברני ארדוב

יו"ר המנהלת, שמואל פרנקל, אמר בתגובה: "כל הזמן טענתי, ובגלל זה גם דחיתי את הישיבה הקודמת, שצריך להגיע לקונצנזוס בין כל הקבוצות. התקבלה החלטה פה אחד שהמשחק יהיה ברוממה. זו החלטה חשובה ואנחנו מרוצים ממנה. יש צדדים לפה ולפה, יש סיבות לשחק את הגמר בנוקיה או ברוממה, אבל רוב הקבוצות רצו לעשות את המשחק באולם החדש בחיפה. נעשה אירוע יפה".

פרנקל הוסיף: "כל אחת מהקבוצות שיעלו לגמר תקבל כאלף כרטיסים למכירה. את היתר תמכור המנהלת ולקבוצות תהיה הכנסה לכיסוי חלק מהבונוסים".

ארנון שירן, סגן יו"ר מכבי חיפה: "אני חושב שזה יום חג ושמח שההחלטה התקבלה. זה היה חשוב לנו, אני חושב שהספורטיביות ניצחה. בעיר יקבלו את הידיעה הזו בצורה הכי טובה שיש. קודם כל, אנחנו צריכים להגיע לגמר".

שירן הוסיף: "זה משהו שמאוד רצינו ולא היה בטוח שנוכל להעביר את ההחלטה, אבל זה הצליח. צריך לעשות הכל כדי להיות בגמר וחוץ מזה, בעזרת העירייה והמנהלת, נעשה אירוע שייזכר להברה זמן. זה לא מפעיל עלינו לחץ, זה רק יותר עבודה".

יעקב לירז, יו"ר הדירקטוריון של הפועל ירושלים, אמר לוואלה! ספורט: "אני חושב שההחלטה ראויה, משום שהעדפנו את עיקרון הספורטיביות והתחרות ההוגנת על פני התמורה הכספית".

עו"ד שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לא מרוצה במיוחד. מזרחי/ברני ארדוב

יו"ר מכבי תל אביב, שמעון מזרחי, הגיב: "נשמעו דעות שונות. חשבתי שמן הנכון שכל הקבוצות תדענה מה היו הסכומים שקיבלו הקבוצות שהגיעו לפיינל פור מ-2009/10 ועד לעונה שעברה ולפי זה תתקבל החלטה. הוחלט פה אחד שהמשחק יהיה ברוממה והתקבלו גם התנאים הכספיים שביקשנו לגבי חלוקת ההכנסות מהמשחק. יש הפסד כספי גדול לכל עשר הקבוצות שלא יהיו בגמר וגם שתי אלה שיגיעו אליו לא ירוויחו את אותם כספים שהיו מרוויחות אם המשחק היה בנוקיה. אני רוצה להזכיר לכולם שרוב הקבוצות קבעו בחוזה שלהן מענקים שמנים לשחקנים שיביאו אותם למשחק הגמר. ומי יצטרך לשלם את זה? עוד פעם הבעלים הפרטיים של הקבוצות הפרטיות, שלא נסמכות על הרשויות המקומיות? או אנשים פרטיים, שיצטרכו לשים יד בכיס? אם היו משחקים בנוקיה, הייתה לכולם יותר רווחה, אבל שיהיה בהצלחה לכולם".

מזרחי סיכם: "אם שואלים אותי, כל העניין צריך להיות מהתחלה ועד הסוף בצורת סדרות, כמו בכל העולם, הטוב מחמישה משחקים. אני מקווה שנגיע לשם אחרי השנה הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully