וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש ויינשטיין לבית"ר: "משחק יופסק בשל גזענות"

מכתב עם מסקנות ישיבה בהשתתפות היועמ"ש ובכירים נוספים נשלח לקורנפיין: "נמשיך לחקור את לה פמיליה ונרחיק אוהדים"

one

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, העביר הערב (שני) באמצעות עוזרו ד"ר אסף הראל מכתב ליו"ר בית"ר ירושלים, איציק קורנפיין, בנוגע לצעדים עליהם הוחלט בישיבה שכינס עם מפכ"ל המשטרה, צמרת הפרקליטות ונציגי משרד התרבות והספורט, לגבי התפרצות התופעות הגזעניות בבית"ר על רקע צירופם של צמד השחקנים המוסלמים-צ'צ'נים לקבוצה, זאור סדאייב וג'יבראיל קאדייב.

יהודה ויינשטיין בוועדת טירקל בנושא השתלטות על המשט לעזה, אפריל 2011. עומר מירון
מנסה לעצור את הגזענות בבית"ר. ויינשטיין/עומר מירון

בתוכן המכתב נכתב בין היתר: "כלל המשתתפים בישיבה היו תמימי דעים ביחס לצורך בשילוב כוחות של כלל גורמי האכיפה וכן של משרדי הממשלה הרלבנטיים וגופי הספורט, בכדי לעקור מן השורש כל גילוי של גזענות או אלימות במגרשי הספורט".

עוד נכתב: "בתום הישיבה סיכם היועץ המשפטי לממשלה, כי הגזענות ראויה להוקעה ולמאבק בכל זירה שהיא מרימה בה את ראשה המכוער. לא זו דרכה של מדינת ישראל. את הגזענות יש להוקיע, בין היתר בזירת הספורט, והכדורגל בפרט, בשל מרכזיותם בחברה והשפעתם. מערכת אכיפת החוק בראשות היועץ המשפטי לממשלה, על זרועותיה השונות, תפעל בנחישות, ביד קשה, ולאורך זמן, עד למיגור גילויי הגזענות הללו. בתוך כך, הפרקליטות ומשטרת ישראל תפעלנה, באמצעות הכלים המשפטיים שבידיהן, הפליליים והמנהליים, כדי למנוע גילויי אלימות וגזענות וכדי להביא את האחראים להם לדין. שילוב ידיים זה של הגורמים הבכירים ביותר משקף את הדחייה החד-משמעית של רשויות המדינה את הגזענות, ואת מאבקן הנחרץ והבלתי מתפשר בה".

לגבי הזירה המשפטית נאמר: "ייעשה כל הדרוש כדי להילחם בגזענות, ובכלל זה מעצר והבאה לדין של עברייני הגזענות; שינויי חקיקה ככל שיידרשו; ובחינת שימוש בתמריצים לעידוד פעילות ספורטיבית המקדמת את הסובלנות, הכבוד ההדדי ומתן ייצוג לכלל המגזרים בחברה הישראלית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אוהדי בית"ר ירושלים. אדריאן הרבשטיין
הסערה לא נרגעת. אוהדי בית"ר/אדריאן הרבשטיין

הצעדים אותם הוחלט לנקוט כוללים בין היתר את מיצוי הדין עם הקוראים קריאות גזעניות, עבירה שדינה עד שנתיים מאסר. הרחקות מהמגרשים למתפרעים, כולל הרחקה ממשחקים נוספים ולא רק מזה בו בוצעה העבירה. המשך הפעולה במישור המודעיני והחקירתי כנגד ארגון 'לה פמיליה'. אכיפה לאורך זמן, גם לאחר שוך הסערה, במטרה להפסיק את תופעת הקריאות הגזעניות והפרות הסדר ביציע.

כמו כן נכתב: "היועץ המשפטי לממשלה קורא לגופי הספורט לעשות שימוש במכלול הכלים המשמעתיים שבסמכותם, בכדי לטפל במקרים בהם מתרחשות הפרות סדר או תופעות גזענות המוניות, ובמקרי קיצון, אף להפסיק את אירוע הספורט, והכל בהתאם לתקנונים המחייבים לפי חוק הספורט. המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים) עומד לרשות כל גוף ספורט שיבקש להיוועץ בו, אף בזמן אירוע, בכדי לייעץ ולסייע בחשיבה בעניין זה".

בסיום הישיבה קבע היועמ"ש כי דיון נוסף בנושא יתקיים בלשכתו בעוד שלושה חודשים, לשם קבלת דיווח ועדכון על יישום ההחלטות שהתקבלו בישיבה זו, ובחינת צעדים נוספים ככל שידרשו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully