וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבעלים של הלייקרס ג'רי באס מת בגיל 80

באס, שנחשב לבעלים הכי מצליח בתולדות ה-NBA, מת מסרטן. הוא זכה בעשר אליפויות ב-34 שנותיו, בנו ג'ים ממלא את מקומו

הבעלים של לוס אנג'לס לייקרס ג'רי באס. GettyImages
אחד הבעלים הטובים בתולדות הספורט האמריקאי. באס/GettyImages

אחרי עונה לא פשוטה על הפרקט, קיבלו היום אנשי לוס אנג'לס לייקרס את הבשורות הכואבות ביותר: ג'רי באס, הבעלים של המועדון, הלך היום (שני) לעולמו בבית החולים "סידר סיני" בלוס אנג'לס, לאחר שמת בגיל 80 כתוצאה ממחלת הסרטן. ד"ר ג'רי באס הוא הבעלים של הלייקרס החל מ-1979, ונחשב לאחד הבעלים המצליחים בתולדות הספורט האמריקאי, וזאת על אף שבשנים האחרונות הוריד מעצמו את נטל העבודה, והותיר את האחריות לבנו ג'ים.

באס, שהיה איש עסקים מצליח ומיליארדר, הוקף בחברים ובבני משפחה בימיו האחרונים בבית החולים, כשבין השאר ביקרו אצלו כוכבי הלייקרס הגדולים, ביניהם מג'יק ג'ונסון, קרים עבדול ג'באר ושאקיל אוניל.

ב-34 שנותיו כבעלים, הלייקרס זכו בעשר אליפויות, ובאופן קבוע היו אחת הקבוצות הטובות בליגה. באס תמיד נתפס על ידי התקשורת כבעלים תומך, שחושב בגדול, ומעניק לשחקניו ולמאמניו את כל האמצעים הדרושים להצלחה. מי שממלא את מקומו, כאומר, הוא בנו ג'ים באס. בתו ג'ני, בת זוגו של פיל ג'קסון, אחראית על התחום העסקי, ומותו של של ג'רי צפוי לעורר לא מעט זעזועים ושינויים במועדון.

"תמיד ניסיתי ליצור תדמית ללייקרס", אמר בעבר באס. "אני חושב שהצלחתי בכך. כלומר, הלייקרס הם די הוליווד. עבדתי קשה מאוד, והיה לי גם מזל. עם השילוב של השניים, השגתי את כל מה שאי פעם ניסיתי להשיג".

דייויד סטרן. רויטרס
עזר לסטרן ולליגה לעלות על המסלול הנכון/רויטרס

הקומישינר של הליגה, דייויד סטרן, אמר על מותו של האיש האגדי: "ג'רי באס עזר לשים את הליגה במסלול הנכון למקום בו היא נמצאת כיום. הוא היה האיש שהראה לנו מה זה 'שואוטיים', הרעיון שאולם כדורסל יכול להיות לא רק קשור לכדורסל, אלא גם לבידור. הוא יצר מקום שאנשים באו אליו כדי לראות ולהיראות".

"הוא היה האיש שקבע כי הלייקרס ייקחו את מג'יק ג'ונסון", אמר קורט ראמביס, אחד מכוכבי המועדון ומאמן לשעבר תחת באס, "ובזאת שינה לחלוטין את העתיד של ה-NBA".

כצפוי, הטוויטר הוצף בציוצים על לכתו בטרם עת של באס:

* לברון ג'יימס: "נוח על משכבך בשלום, ג'רי באס"

* מארק קיובן, הבעלים של דאלאס מאבריקס: "ג'רי, העידוד והתמיכה שלך, יחד עם הסיפורים שהראו כי תמיד היית נאמן לעצמך והיית לך השפעה עצומה עליי".

* מיקי אריסון, הבעלים של האלופה מיאמי היט כתב: "ממש מצטער לשמוע על ד"ר באס. נוח על משכבך בשלום, ידידי".

* קווין לאב: "הפסד גדול ל-NBA ולעולם הכדורסל".

* אנתוני דיוויס: "עצוב מאוד לשמוע על ג'רי באס. אחד הבעלים שניצח הכי הרבה בליגה!".

* ניק יאנג: "נוח על משכבך בשלום, ג'רי באס האגדי, אחת הסיבות שלגדול בלוס אנג'לס היה כל כך כיף. מה שעשית עבור הלייקרס וה-NBA פשוט אגדי".

* ניק ואן אקסל, ששיחק תחת באס בלייקרס: "נפרד מהבעלים הגדול ביותר בכל הספורט"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
כדורסלן העבר מג'יק ג'ונסון, אולסטאר 2012. רויטרס
האיש שהביא את מג'יק ללוס אנג'לס. ג'ונסון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully