וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרדי דוד הוצג, רמון: ”נאמרו על אבוקסיס דברים מגעילים”

פרדי דוד הוצג כמאמן הפועל תל אביב: ”רואה את עצמי עושה כאן דברים שעד עכשיו היה קשה לי לעשות”. הבעלים חיים רמון תקף את התקשורת: ”כל יום כתבו נגד אבוקסיס, הוא רגיש. כמעט בכינו בפרידה”. טוטו תמוז שב להתאמן

יח"צ - חד פעמי

פרדי דוד הוצג היום (שני) באופן רשמי כמאמן הפועל תל אביב. כזכור, הבוקר נפגש דוד עם חיים רמון וראשי הקבוצה וסיכם על חוזה עד לסיום העונה, עם אפשרות להישאר לעונה נוספת במידה ויגיע לאחד מהמפעלים האירופאיים. דוד יהיה המאמן השלישי של הפועל תל אביב העונה, אחרי שמוקדם יותר העונה אבוקסיס החליף את ניצן שירזי בעקבות מחלתו של האחרון. הוא ינסה להוציא את הקבוצה מהמשבר בו היא נמצאת אחרי צבירת נקודה בודדה מתוך 15 האחרונות ויחס שערים 13:1 בחמשת המשחקים הללו.

מסיבת העיתונאים גלשה הרבה מעבר למינויו של דוד, והפכה להתנצחות של חיים רמון נגד התקשורת, כשהבעלים יצא נגד היחס שקיבל יוסי אבוקסיס, התייחס ליחסיו עם העמותה, ולא התעלם מהמצב המקצועי של המועדון והמצב הכלכלי.

פרדי דוד, מאמן הפועל תל אביב. מגד גוזני
אתגר חדש. פרדי דוד/מגד גוזני

הבעלים חיים רמון פתח ואמר: "נאלצנו לצערי לסיים את עבודתו של יוסי אבוקסיס, שאותו אני מאוד מעריך וגם אוהב. מכיוון שאנחנו נמצאים באמצע הליגה, מבחינתי יש לנו עוד הרבה משימות, וחשבתי שזה יהיה נכון שתקופת המעבר תהיה קצרה ככל הניתן. אני בטוח שעם הניסיון שלו והידע והמקצוענות שלו, פרדי דוד יידע להצעיד את הפועל קדימה, יידע להביא אותנו להישגים שהמועדון ראוי לו.

"עם כל הבעייתיות, צריך לזכור שאנחנו לא במקום 15-16, אנחנו מקום שלישי, ואפילו עשינו ניצחון חוץ בגביע בבאר שבע, וגם הגביע הוא תמיד משימה של הפועל תל אביב, שהיא קבוצת הגביע הכי טיפוסית בישראל בעשור האחרון. אלה היעדים שלנו, וכולנו נירתם לסייע לפרדי. הוא מקבל את הקבוצה בתקופה לא טובה, אבל הדברים נקבעים במגרש ואני בטוח שהוא יצליח במשימה, שהיא לא פשוטה".

הקפטן ואליד באדיר: "אנחנו מברכים את פרדי ומאחלים לו בהצלחה בשנה הזאת. מצד שני אנחנו אוהבים את יוסי שעשה פה עבודה מצוינת. הוא עשה הרבה דברים להפועל תל אביב, אבל אלה החיים של מאמן".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אסי דומב, חיים רמון, פרדי דוד, הפועל תל אביב. מגד גוזני
אסי דומב, חיים רמון, פרדי דוד, הפועל תל אביב/מגד גוזני

פרדי דוד אמר: "קיבלתי זכות גדולה מאוד לאמן מועדון כדורגל גדול מאוד בכדורגל הישראלי. אנחנו צריכים להבין שהפועל תל אביב הייתה, תהיה ועדיין חלק בלתי נפרד מהצמרת של הכדורגל הישראלי וההישגיות שבו. כולנו יודעים אילו עוצמות יש למועדון הזה ולפעמים נוטים להתבלבל כשמדובר בקבוצה ולא בהפועל תל אביב, והכי חשוב להבין שהפועל הוא מועדון גדול.

"בזמן האחרון בהפועל תל אביב דיברו יותר משעשו על המגרש, וחלק מהתפקיד שלנו הוא לדבר כמה שפחות ולהחזיר לשחקנים את הביטחון. סך הכל הם לא שכחו לשחק כדורגל, שחקנים טובים שעברו דבר או שניים. את העוצמות פה מרגישים כבר בכניסה".

דוד הוסיף ואמר ש"אני בטוח שנעשה דברים הרבה יותר טובים, ואומר תודה רבה גם ליוסי אבוקסיס שהוא מאמן מצוין שאני מאוד מחזיק ממנו. בכדורגל לא תמיד הדברים מתפתחים כמו שהם. לא לקח לי כל כך הרבה זמן לתת תשובה חיובית. מה שחשוב הוא שיש לנו משחק קשה מאוד בבאר שבע בו אנחנו כבר רוצים לחזור למסלול.

"אני מאמין בגדול בסגל השחקנים של הפועל תל אביב", המשיך דוד, "מבחינה כלכלית הייתי מסודר עד תום העונה, הפועל רמת גן משלמת לי שכר ויכולתי לשבת בבית ולא לקחת את האתגר הזה. בגלל שיש פה שחקנים כל כך טובים שנקלעו לסיטואציה קשה ושאני רעב להצליח ואוהב אתגרים, הסכמתי להגיע. אני לא יכול להסביר את התחושות של לקבל הצעה מהפועל תל אביב.

"בהרבה משחקים שצפיתי בהם הפועל תל אביב שיחקה כדורגל טוב. יש לה קהל טוב מאוד, תומך שמבין דבר או שניים בכדורגל. הרגילו את כולם כאן לכדורגל טוב, והמטרה שלי היא קודם כל להחזיר לשחקנים את הביטחון שחלק מהם איבד בגלל הסיטואציה, ואחר כך שהשחקנים יהנו מכדורגל ושהקהל הגדול יגיע. אני קורא לקהל להמשיך לבוא ולתמוך בקבוצה. המטרה שלי היא גם שהכדורגל יהיה אטרקטיבי ושמח".

על העובדה שחתם לטווח קצר בלבד: "אני מבין את ההנהלה שמשלמים כרגע לשני צוותי אימון במלואם ועדיין לא מכירים את היכולת שלי. אני אוהב לאמן כדורגל וזה לא דבר של מה בכך להגיע להפועל תל אביב. אני רואה את עצמי עושה דברים שעד עכשיו היה קשה לי לעשות ואני לא רואה בזה פסול. אני לא מאמין בהסכמים ארוכי טווח, ויודע שכשיש יחסים טובים בין מאמן להנהלה תמיד יש רצון להמשיך בלי קשר לאורך הסכם ההתקשרות".

חיים רמון על הנושא: "מבחינתי זו טעות לחתום חוזים לטווח ארוך, וצריך לבוא ולמצוא דרך נאותה למקרה שנפרדים. לא ייתכן שחותמים לשלוש שנים ואם רוצים להיפרד העול הכלכלי מונע פרידה. גם אם מוריניו היה בא, לא הייתי מחתים אותו לשנה ושלושה חודשים.

"אנחנו לא מדברים על השנה הבאה ולא עוסקים בה. רן בן שמעון לא היה מועמד לבוא עכשיו להפועל, ואף איש מוסמך מטעם הפועל לא עסק בזה.
בן שמעון מאמן בקפריסין ומשתחרר בסוף השנה, כרגע אין שום מגע רשמי איתו".

חיים רמון, הפועל תל אביב. מגד גוזני
"עם כל הבעייתיות, צריך לזכור שאנחנו לא במקום 15-16, אנחנו מקום שלישי". רמון/מגד גוזני

חיים רמון מזכיר שאבוקסיס הוא לא האשם היחיד במצב: "צריך לזכור את בעיית הפציעות שלנו. אי אפשר לנצח קבוצה כמו מכבי נתניה עם תשעה שחקנים מחוץ לסגל. בדרבי עלו כחמישה שחקנים פצועים. אז יש בעיות מעבר לזה, אבל צריך קודם כל לראות את כל התמונה. נוצר מצב שכל הסביבה לא איפשרה ליוסי לעבוד, שהוא מאמן מהטובים שיש בארץ. השיחה שבה נאלצנו להיפרד הייתה לי קשה מאוד. שנינו כמעט בכינו. קשה היה להביא את כישוריו לידי ביטוי בתקופה האחרונה. ועדיין הצלחנו בדרך פלא להישאר איפה שאנחנו נמצאים היום. אני עמדתי בלחץ הזה תקופה מאוד ארוכה עד שהגעתי למסקנה שאין מנוס, ואי אפשר שבכל משחק המאמן יהיה תלוי בתוצאה".

רמון אף יצא נגד התקשורת: "אני כתבתי כל הזמן שיוסי לא שווה? בחודשיים האחרונים לא היה יום שלא כתבו נגד יוסי – שהוא לא מאמן ולא יודע וכו'. ואתם כאילו מבינים – פרשנים והכל, ועליו זה השפיע. הוא לא מנוסה כמוני, שעליי אתם יכולים לכתוב שנתיים, וזה לא עוזר. עשיתי הכל – דיברתי עם השחקנים והאוהדים – אבל ראיתי איך זה משפיע על יוסי ועל השחקנים. בסוף יש לי אחריות, וראיתי שבתנאים האלה, לא בגלל שיוסי לא יודע לאמן, ולא בגלל שאיבדתי אמון בו, ראיתי שקשה לו לפעול בתנאים האלה. אין לו עור עבה, הוא בנאדם רגיש. ולכן לא היה מנוס".

רמון סיים את דבריו ואמר ש"זה לא סוד שהמועדון הזה עבר זעזוע קשה בקיץ. באנו לקבוצה כשהיו לנו שבועיים להכין סגל. עבדנו בלחץ של זמן ובלי כסף. כל מה שרצינו לעשות זה לייצב את הקבוצה, שעמדה לפני פירוק. האוהדים דיברו על לרדת ליגה, ואף אחד לא האמין שעם כל הקשיים נהיה במקום השלישי ועד לפני חמישה שבועות עוד חשבו על אליפות. אבל אני אף פעם לא חשבתי ככה.

"בתום העונה הזאת נודיע לאוהדים מה ניתן לעשות בכסף שיש. אני לא יכול להמציא יש מאין, אני יכול לתת רק את האהבה שלי ואת הקשרים שלי. לי אין את וולמארט. אני לא יכול להתמודד לא עם גולדהאר ולא עם שחר. או שיבוא משקיע, או שנדע לחיות על פי האמצעים. הכסף מדבר. כל הסיפורים על כך שאין פה שליטה הם רכילות ברמה הכי נמוכה. כל ההחלטות במועדון הזה מתקבלות על ידי, אני מתייעץ עם חברים שקנו מניות, אבל אני קובע הכל, עד מחיר הכרטיסים. יש פה עמותת אוהדים, לראשונה בכדורגל. במקום לברך על כך שלא בא איזה טייקון, שעושה מה שבא לו, אתם מבקרים את העובדה שאני מתייעץ עם חברי העמותה?".

בגזרה המקצועית, טוטו תמוז שב להתאמן היום. כזכור, החלוץ הושעה על ידי יוסי אבוקסיס, אך היום, באימון הראשון של פרדי דוד, הוא שב ללבוש את המדים האדומים.

פרדי דוד טוטו תמוז הפועל תל אביב. מגד גוזני
שניהם מחייכים. דוד ותמוז באימון/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully