וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני יהודה - מכבי תל אביב: מי יפתח בשער הצהובים?

17.2.2013 / 18:29

אוסקר גרסיה לא הודיע אם אניימה או ברק לוי יעלו בהרכב (שני, 20:50, ערוץ 1). חדד, פיניש ומרינקוביץ' יפתחו אצל הזהובים

טריוויה

* בני יהודה ומכבי תל אביב יערכו את המפגש ה-118 ביניהן בליגה. הזהובים ניצחו 36 פעמים, הצהובים 52 ועוד 29 משחקים נגמרו בתיקו. הפרש השערים הוא 170:128 לטובת מכבי.

* כשבני יהודה מארחת, היא מובילה במאזן הניצחונות, 19:23. עוד 16 משחקים נגמרו בתיקו. בני יהודה גם מובילה כאן בהפרש השערים, 75:77.

* בני יהודה עם ארבעה משחקים רצופים ללא הפסד מול מכבי תל אביב.

* לבני יהודה שלושה ניצחונות רצופים על מכבי. הפעם האחרונה שזה קרה הייתה בעונת האליפות של הזהובים, אבל אז זה קרה בעונה אחת רצופה (לעומת שני ניצחונות בעונה שעברה ואחד העונה ברצף הנוכחי).

* פדרו גלבאן ואלירן עטר, שני השחקנים הכי חמים בשבועות האחרונים, ייפגשו ראש בראש. גלבאן שיחק 13 פעמים נגד מכבי תל אביב וכבש שש פעמים, ואילו עטר שיחק חמש פעמים נגד בני יהודה וכבש פעמיים. בממוצע למשחק, גלבאן מוביל ב-0.06 שערים למשחק על עטר.

* דרור קשטן אימן 31 פעמים נגד מכבי תל אביב ב-31 השנים האחרונות. הוא ניצח 13 משחקים, סיים 9 בתיקו והפסיד 9 נוספים.

לאתר דריבליסט

אלירן עטר שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
כבש פעמיים נגד בני יהודה. אלירן עטר/ברני ארדוב

משחק מהעבר

בני יהודה - מכבי ת"א 1:3, עונת 1991/92, מחזור 5, 19.10.1991

* זה היה מפגש בין שתי קבוצות שלא פתחו בצורה מדהימה את העונה: מכבי תל אביב של אברם גרנט עם שבע נקודות, בני יהודה של גיורא שפיגל עם שש.

* שתי הקבוצות הגיעו עם הגנות די גרועות למשחק הזה: בני יהודה ספגה שבעה שערים בארבעת המשחקים הראשונים, מכבי תל אביב תשעה.

* ההתקפות, לעומת זאת, עבדו לא רע: בני יהודה כבשה שער אחד בכל ארבעת המשחקים הראשונים של העונה, מכבי תל אביב קצת יותר: 11.

* המחצית הראשונה לא הייתה משהו – היו כמה מצבים, אבל לא הובקעו שערים. נגמר 0:0.

* בני יהודה עלתה נחושה מאוד למחצית השנייה. אולי זה קשור לכך ששפיגל הכניס את יוסי אלפיה – ששוחרר למשחק במיוחד מהכלא הצבאי – במקום רווה שרעבי אחרי ההפסקה. בדקה ה-57 הגיע השער הראשון: דוד אמסלם, המגן השמאלי, העביר כדור רוחב ואלון מזרחי דחק פנימה.

* זה היה שער הבכורה של האווירון באותה עונה (מתוך 20) וחמישי בלבד בקריירה (את ארבעת השערים הראשונים הוא כבש שנה קודם בהפועל תל אביב). מעניין אם מישהו ידע שאחר כך יגיעו עוד 201 שערים של הבחור הזה.

* בני יהודה המשיכה בטירוף. גרנט הוציא את הבלם מנשה שמעונוב והכניס את אלי דריקס בדקה ה-63, ובדקה ה-66 היתרון של הזהובים הוכפל: אנדריי באל הקשית לרחבה, וחיים רביבו, שאז עוד לא החליטו אם קוראים לו חיים או מיכאל (זה שמו השני) בעט מהאוויר פנימה, 0:2.

* גם עבור רביבו זה היה שער בכורה באותה עונה (מתוך תשעה) ושער שני בלבד בקריירה (הוא סיים עם 80).

* בדקה ה-72 בני יהודה כבשה שער ענק: רצף מסירות במשך כדקה מקצה הרחבה של יעקב אסייג ועד שיוסי אלפיה גלגל את השלישי לרשת של אובארוב. עוד שער בכורה באותה עונה (אלפיה סיים עם חמישה שערים את אותה עונה ועם 20 את הקריירה).

* בדקה ה-88 מכבי תל אביב כבשה שער כבוד. זה היה אבי נמני עם שערו השביעי בחמשת המשחקים הראשונים של העונה (מתוכם ארבעה בפנדלים). נמני סיים את העונה הזו עם 15, וכמו במקרה של מזרחי, קשה להאמין שמישהו במגרש הימר שהוא יסיים את הקריירה עם 193.

* בני יהודה דורגה אחרי המשחק הזה במקום הרביעי, מכבי תל אביב במקום השמיני. במחזור האחרון, כעבור 27 מחזורים, הטבלה נראתה קצת אחרת: מכבי תל אביב ראשונה עם 75 נקודות, בני יהודה שנייה עם 62.

חיים רביבו. ניר פקין
היה שותף למשחק מדהים, אי שם ב-1991/2. חיים רביבו/ניר פקין

מפתחות והכנות

בני יהודה:

הכתומים ינסו להמשיך במומנטום הנפלא, כשלראשונה העונה במשחקי הקבוצה צפוי האיצטדיון להיות כמעט מלא לחלוטין לאחר שמרבית הכרטיסים לשני הקהלים אזלו כמעט לגמרי. דרור קשטן יחסר את יגיל ביטון ורפי דהן המושאלים ממכבי תל אביב, שאינם רשאים ליטול חלק במפגשים בין הקבוצות על פי הסכם ההשאלה שסוכם בין המועדונים.

על פי האימון המסכם, צפוי אביב חדד להחליף את ביטון בעמדת הבלם, סתיו פיניש יעלה במקומו של דהן בקישור האחורי וננאד מרינקוביץ' יפתח בקישור הקדמי במקומו של שלו מנשה, שהחמיץ מספר אימונים בשבוע שעבר בשל מחלה. ארגון האוהדים 'אריות יהודה' מתכנן מפגן עידוד ענק ביציעים הכתומים. אלפי דגלים בצבעי כתום-שחור יחולקו לאוהדים ביציע בנוסף לכמה עשרות דגלים גדולים ושלטי עידוד ענקיים שיפוזרו ביציעים. אוהדי בני יהודה יתרכזו ביציעים 2, 13, וגם 4 במקרה ותהיה דרישה נוספת לכרטיסים.

מכבי תל אביב:

גם בתום האימון המסכם, לא קיבלו השחקנים תשובה לגבי החידה המסקרנת יותר מכל: מי יפתח בין הקורות, ברק לוי או וינסנט אניימה. המאמן אוסקר גרסיה לא שחרר שום רמז לגבי זהות השוער שיעמוד בהרכב וזאת לאחר חזרתו של הניגרי מאליפות אפריקה. בקבוצה מעריכים מאוד את יכולתו של ברק לוי הצעיר שמילא בהצלחה את מקומו של אניימה, כאשר ספג שער אחד בלבד בשבעת המשחקים בהם שיחק, בליגה ובגביע.

בשאר ההרכב לא צפויים שינויים לעומת ה-11 שפתחו בחגיגה נגד הפועל תל אביב במחזור שעבר. שרן ייני צפוי להמשיך בעמדת המגן הימני, כאשר קרלוס גרסיה ואיתן טיבי ישתפו פעולה במרכז ההגנה. מהראן ראדי, גל אלברמן וערן זהבי צפויים לפתוח במרכז הקישור, כאשר דור מיכה, ראדה פריצה ואלירן עטר, שחוגג היום את יום הולדתו ה-26, ישתפו פעולה בחלק הקדמי.

המאמן אוסקר גרסיה ועוזרו רובן מרטינס דאגו להוריד את השחקנים אל הקרקע אחרי החגיגות בדרבי. השניים הזהירו את השחקנים משאננות או זחיחיות והזכירו להם כי בני יהודה מגיעה במומנטום נפלא ולאחר שלושה ניצחונות רצופים. למרות שמדובר במשחק חוץ, צפוי לאוהדי הקבוצה רוב מוחלט ביציעים וזאת לאחר שלפחות 8,000 צהובים הבטיחו את הגעתם למשחק, ויישבו ביציעים 5, 7, 8, 10 ו-11.

ברק לוי שוער מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ימשיך לקבל את האשראי? ברק לוי/ברני ארדוב

יעמדו למבחן

בני יהודה: דלה איינוגבה

איינוגבה ידע העונה עליות ומורדות בכושרו, ונראה שלאחרונה, למרות פציעה טורדנית בברכו, הוא משחזר את ימיו היפים מהעונות הקודמות. השוער הניגרי יפגוש את ההתקפה הפוריה בליגה ויצטרך להיות במיטבו כדי לעצור את אלירן עטר, ראדה פריצה, ערן זהבי וחבריהם. איינוגבה צפוי לראות בצד השני את וינסנט אניימה בשער הצהובים, וזה עוד דבר שבטח יוסיף למוטיבציה שלו במשחק.

מכבי תל אביב: ראדה פריצה

החלוץ השבדי המצוין מתברר כשחקן מצוין וקבוצתי מאוד, כשהוא מצליח לעשות את החברים סביבו טובים יותר וכבר הספיק להוכיח שחוץ מלכבוש הוא גם אוהב מאוד לבשל. שיתוף הפעולה במרובע ראדי-זהבי-פריצה-עטר הצליח לפרק את הגנת הפועל תל אביב בדרבי, ואם פריצה ימשיך בכושר הטוב בו הוא נמצא, גם הגנת בני יהודה תהיה בבעיה גדולה.

דלה איינוגבה שוער בני יהודה. מגד גוזני
יראה את אניימה והמוטיבציה תגבר. איינוגבה/מגד גוזני

הרכבים משוערים

בני יהודה: דלה איינוגבה, איציק עזוז, גל כהן, אביב חדד, עוז ראלי, סתיו פיניש, קסטוטיס איבשקביצ'יוס, אמיר עגייב, ננאד מרינקוביץ', פדרו גלבאן, אדם הרפקה.

מכבי תל אביב: וינסנט אניימה (ברק לוי), שרן ייני, קרלוס גרסיה, איתן טיבי, יואב זיו, גל אלברמן, מהראן ראדי, ערן זהבי, דור מיכה, ראדה פריצה, אלירן עטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully