וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי ת"א ניצחה את הפועל אילת 70:72 בהארכה

דווין סמית' הוליך את הצהובים לניצחון ביתי בשיניים. ירושלים ניצחה את חולון, הרצליה גברה על אשקלון, ראשל"צ על אשדוד

ברני ארדוב

איזו דרך נהדרת לפתוח את המחזור ה-17 בליגת העל. מכבי תל אביב והפועל אילת נלחמו במשך 45 דקות, ובסיום היתה ידם של הצהובים על העליונה, כשגברו 70:72 על המדורגת שניה, והשאירו את אוהדי הכדורסל עם טעם של עוד לקראת הפלייאוף הממשמש ובא. גם הפועל ירושלים לקחה חלק בדרמה משלה, וכמעט שמטה יתרון מבטיח בדקה האחרונה, אך ניצלה ברגע האחרון וניצחה את הפועל חולון 82:83 במלחה, בעוד מכבי ראשון לציון עצרה את הקריסה שלה עם ניצחון חוץ גדול, כשהביסה את מכבי אשדוד 80:100. בני הרצליה רשמה ניצחון ביתי חשוב לקראת מאבקי הפלייאוף שלה כשגברה על אליצור אשקלון מהתחתית 95:103.

דווין סמית', מכבי תל אביב בכדורסל מול טוני יאנגר הפועל אילת. ברני ארדוב
משחק ענק, וגג ענק בסיום. סמית' מול יאנגר/ברני ארדוב

מכבי תל אביב - הפועל אילת 70:72 (בהארכה)

למשחק הזה הגיעו הצהובים עם הלשון בחוץ, אחרי משחק מתיש מבחינה מנטלית ופיזית מול ברצלונה, ולא קיבלו שום הנחות מהאקס שלה, עודד קטש וקבוצתו מאילת. למזלו של דיוויד בלאט, היה לו את דווין סמית' לאורך כל המשחק, ואת דייויד לוגן ברגעי ההכרעה כדי להכריע סופית את ההתמודדות. ואילת? היא יכולה לרדת מרוצה יחסית על המאבק ועל האופי שהציגה, אבל פחות מהעובדה שבעקבות ההפסד היא יורדת אל המקום השלישי בטבלה.

פלאניניץ' ולוגן פתחו את ההתמודדות עם המון אנרגיה, ויחד עם דאנק נפלא של קיינר מדלי שייטו הצהובים ליתרון. לוגן המשיך לצלוף, הפעם מחוץ לקשת, ומכבי כבר עלתה ל-9:17. אילת לא הרימה ידיים, דאוול צלף שלשה, ונקודות של וושינגטון רגע לפני הבאזר הורידו את האורחים בפיגור 19:18 בלבד בסיום הרבע הראשון. אילת עלתה מצויין אל הרבע השני, כשיאנגר וסקוורר מעלים אותה ליתרון 25:29 מפתיע. שחקניו של בלאט לא מצאו נקודות במשך דקות ארוכות, ומנגד טילמן הגדיל את יתרונם של האורחים, שהוליכו 29:33 במחצית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הספסל של הפועל אילת מאוכזב. ברני ארדוב
איזו אכזבה. הספסל של אילת שבור לב בסיום/ברני ארדוב

הצהובים פתחו בסערה את הרבע השלישי עם ריצת 2:8 בראשותו של ג'יימס שגם הוסיף דאנק נהדר, אבל אז שוב לא מצאו את הטבעת, ולמזלם, גם לאילת היה רבע נוראי, בו קלעו שחקניו של קטש 8 נקודות בלבד, 41:42 למכבי לפני הרבע האחרון. המפגן ההתקפי החלש של שתי הקבוצות נמשך גם בפתיחת הרבע האחרון, אך מי שיצא ממנו ראשון הוא אפיק ניסים, שנכנס לקצב, ועם 7 נקודות מהירות העלה את האורחים ל-51:58, ארבע דקות לסיום. סקוורר וניסים המשיכו להתעלל בהגנת הצהובים, אבל לנדסברג עם ארבע נקודות רצופות צימק ל-3 בלבד, דקה וחצי לסיום.

סמית' הגיע לליאפ פנוי והחטיא, אילת שוב איבדה, ולוגן, עם יד על הפנים תפר שלשה ענקית שקבעה 62:62 ענק, 25 שניות לסיום. אילת יצאה להתקפה מבולבלת, והכדור הגיע לבסוף לסקוורר שעלה לג'אמפ, הכדור קפץ על הטבעת אך יצא, והמשחק הלך להארכה. לוגן פשוט התפוצץ בפתיחת ההארכה עם שתי שלשות אדירות, ומכבי ברחה ל-62:68. ניסים המשיך להדהים עם ארבע נקודות רצופות והוריד ל-2, סמית' רשם גג גדול ולנדסברג עם ריבאונד התקפה קלע נקודות חשובות. וושינגטון קבר שלשה ענקית שצימקה לנקודה בלבד, אבל אילת לא לקחה ריבאונד, לא הצליחה לעצור את השעון עם עבירה וג'יימס סיים בדאנק. ניסים קלע אחת מהקו, חמש שניות לסיום, החטיא את השניה בכוונה ועוד לקח את הריבאונד, אבל הזריקה האחרונה שלו לא מצאה את הטבעת, ומכבי ניצחה 70:72.

קלעו למכבי תל אביב: דווין סמית' 23 (10 ריבאונדים, 4 אסיסטים), דייויד לוגן 16 (4 מ-8 לשלוש), סילבן לנדסברג 11, שון ג'יימס (7 ריבאונדים), ניק קיינר מדלי 5, יוגב אוחיון 4 (2 מ-10 מהשדה, 5 אסיסטים), דארקו פלאניניץ' 2, מורן רוט 2. גיא פניני שותף אך לא קלע.

קלעו להפועל אילת: דריוס וושינגטון 18, אפיק ניסים 18, איליי הולמן 10, יחזקאל סקוורר 7,גרום טילמן 6 (7 ריבאונדים), דיון דאוול 5, אבי בן שימול 4, טוני יאנגר 2.

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי כועס. ברני ארדוב
מה קורה להם? מזרחי עצבני על הקווים/ברני ארדוב
קורטני פלס, אלישי כדיר, ליאור ליפשיץ שחקני הפועל ירושלים. מגד גוזני
נשמו לרווה. פלס, כדיר וליפשיץ חוגגים ניצחון/מגד גוזני

הפועל ירושלים - הפועל חולון 82:83

כמה שירושלים צריכה להגיד תודה להפועל חולון. הקבוצה של שרון דרוקר כבר היתה בדרכה הבטוחה לקחת את הניצחון, אך קבלת החלטות גרועה של שחקניה כמעט והעניקה את המשחק לאורחים. למזלם של המארחים, חולון הגיעה להתקפה האחרונה כששלושה שחקנים שלה היו על הספסל עם חמש עבירות, מה שהוביל לכך שאת הזריקה האחרונה זרק דווקא אליאב מושיאשווילי הצעיר שלא שיחק עד לאותו רגע, הכדור הלך החוצה וירושלים ירדה עם הניצחון. דרוקר קיבל את ג'וש דאנקן ואלישי כדיר במשחק נהדר, ובעקבות ההפסד של אילת למכבי תל אביב, עלו הירושלמים אל המקום השני בטבלה.

המשחק נפתח ללא הגנות, וג'רום דייסון ניצל זאת כדי לצלוף שתי שלשות פנויות. ירושלים הגיבה מהר עם שלשות של לימונד ודאנקן, ועלתה ליתרון 8:10. פולן נכנס גם הוא לעניינים, ושלשות שלו ושל דאנקן הטיסו את ירושלים ליתרון דו ספרתי. הרוש הוציא את חבריו מההלם בו היו שרויים עם שלשה, ועבירה בלתי ספורטיבית של טפירו סייעה לדייסון וחולון לרדת בפיגור 31:24 בסיום הרבע הראשון. זאק רוזן עוד קלע שלשה שצימקה ל-6 בלבד, אבל כדיר ופלס שמרו את ירושלים הרחק מלפנים, כשההתקפה של חולון המשיכה לחרוק. קרייג סמית' ניצל את המצבים מתחת לסל, והוריד את קבוצתו אל המחצית ביתרון 37:48.

האורחים עלו טוב יותר לרבע השלישי, כשהאסל מחזיר אותם עד פיגור 5 בלבד. פולן ופלס עוד החזירו את ירושלים ליתרון דו ספרתי, אך האסל היה בלתי ניתן לעצירה, ועם שש נקודות רצופות בצירוף סל של דייסון הביא את חולון ל-64:62 בלבד לפני הרבע האחרון. פלס ודאנקן הטיסו את ירושלים ל-0:6 בפתיחת הרבע הרביעי, מה שגרם לשמיר להזעיק פסק זמן. דייסון הוריד ל-4 הפרש, דקה לסיום. קורטני פלס לקח את האחריות על הכתפיים שלו, סחט עבירה וקבר שתיים מהקו, אבל דייסון הדהים עם שלשה ועבירה, והוריד לנקודה בלבד. מדהים. טפירו איבד כדור, ולחולון עוד היתה הזדמנות מושלמת לנצח, הכדור הגיע למושיאשווילי שנכנס בגלל בעיית העבירות של קבוצתו, וזה עמד פנוי לחלוטין מחוץ לקשת, אך החטיא, וירושלים חגגה ניצחון 82:83.

קלעו להפועל ירושלים: ג'וש דאנקן 19 (14 ריבאונדים), אלישי כדיר 13, ג'ייקוב פולן 13, קורטני פלס 10 (0 מ-5 לשלוש), רביב לימונד 10 (2 מ-10 מהשדה), קרייג סמית' 8, מאיר טפירו 8, ליאור ליפשיץ 2.

קלעו להפועל חולון: ג'רום דייסון 25 (5 מ-9 לשתיים, 3 מ-12 לשלוש, 11 אסיסטים), פרנק האסל 22 (13 ריבאונדים, 10 מ-14 מהשדה), דומיניק ווטרס 16, לורנס היל 10 (9 ריבאונדים), שלומי הרוש 6, זאק רוזן 3. נאור שרון, רם אליאספור ואליאב מושיאשווילי שותפו אך לא קלעו.

ג'רום דייסון שחקן הפועל חולון. מגד גוזני
עוד משחק גדול שלו לא הספיק. דייסון/מגד גוזני

מכבי אשדוד - מכבי ראשון לציון 100:80

ראשון לציון מתחילה להתאושש מפיטוריו המפתיעים של אפי בירנבוים? הקבוצה מעיר היין הגיעה למשחק לא קל באשדוד, ויצאה עם ניצחון חוץ גדול שנות הרבה מרווח נשימה לרוני בוסאני. ראשון עשתה את העבודה שלה כבר ברבע השלישי, כשעצרה את יריבתה על 14 נקודות בלבד, ובוסאני נהנה ממשחק קבוצתי, בתוספת תרומה נכבדת מהישראלים שלו, שסיימו עם 40 נקודות. אשדוד לעומת זאת ראתה רק שישה שחקנים קולעים עבורה, ובערב שכזה, גם יכולת טובה של ג'יימי סקין ומארדי קולינס לא מספיקה.

רייט וג'ונס ניצלו הגנה רכה בצבע של המארחים כדי לעלות ליתרון 4:8 מוקדם, חג'ג' ומזרחי הגיבו עם ג'אמפים פנויים והשוו ל-13:13. היתרון המשיך לעבור מקבוצה לקבוצה, קולינס לקח את האחריות על כתפיו, ונקודות של סקין הורידו את המארחים ביתרון 22:23 בסיום הרבע הראשון. סקין פתח את הרבע השני בדיוק מאותו המקום, עם תשע מ-11 הנקודות של קבוצתו והעלה ל-29:35, אך שלשה של בן דוד ונקודות של ניר כהן השלימו את המהפך, כששלשה נוספת של בן דוד קבעה 42:48 לאורחים. אשדוד נותרה קרובה בזכות עבירה טכנית, ולמחצית היא ירדה בפיגור 52:50.

לרבע השלישי לא ממש הופיכה אשדוד, לפחות לא לצד ההגנתי, והיא ראתה את חנוכי, יוטר וכהן חוגגים ללא הפרעה כדי לטוס ליתרון 57:73. קולינס וחג'ג' עוד צימקו מעט, אבל לפני הרבע האחרון זה 64:77 לראשון. המומנטום נותר בצד של ראשון שהמשיכה לדהור גם ברבע האחרון, ג'ונס המשיך לצלוף והעלה את קבוצתו ליתרון 20, ועד לסיום הספיקו האורחים לשפר את מאזנם הסטטיסטי, 80:100 קליל לראשון לציון בסיום.

קלעו למכבי ראשון לציון: אדריאן יוטר (15 ריבאונדים) ו-ווילי וורן (10 אסיסטים) 19 כל אחד, ג'וליאן רייט 16 (12 ריבאונדים), ניצן חנוכי 15, עמית בן דוד וניר כהן 9 כל אחד, אור סולומון 7, לזאריק ג'ונס 6. שיחקו ולא קלעו: שון דאוסן ודניאל איידן.

קלעו למכבי אשדוד: ג'יימי סקין 21 (9 ריבאונדים), מארדי קולינס 20, אוסטין פרימן 12, דרור חג'ג', משה מזרחי ודיימון סימפסון 9 כל אחד. שיחקו ולא קלעו: גלעד קרני, זאב גורדון, ברק חדד ודניאל גור אריה שיחקו ולא קלעו.

אדריאן יוטר שחקן מכבי ראשון לציון. קובי אליהו
בלי בעיות מיוחדות. יוטר/קובי אליהו

בני הרצליה - אליצור אשקלון 95:103

אחרי שכמעט ולקחו משחק במלחה במחזור הקודם מול ירושלים, הצליחו שחקניו של אריאל בית הלחמי לחזור לעצמם, כשגברו על היריבה מהתחתית. להרצליה היה שוב את רומל בק, שיכולת נפלאה שלו סימלה את הבריחה של המארחים ברבע השלישי, ובעיקר את ג'ומיין ג'ונס שהיה רחוק בסך הכל שני אסיסטים מטירפל דאבל ענק (11 נקודות, 18 ריבאונדים ו-8 אסיסטים). אשקלון לעומת זאת ממשיכה בצלילה החופשית שלה, ושילמה את המחיר על משחק הגנה שערורייתי כשספגה משחק שלישי ברציפות מעל ל-97 נקודות. ניצחון של גלבוע/גליל מחר, יריד את הקבוצה של אזולאי אל המקום האחרון.

המשחק נפתח בקצב מצויין, כששתי הקבוצות לא התקשו למצוא נקודות, וההגנות בעיקר היוו תפאורה למאבק ראש בראש בין דרק קארקטר, שמצא שוב ושוב סלים בצבע, ג'רוויס הייז שלהט מחוץ לקשת והוריד את אשקלון ביתרון 26:28 בסיום הרבע הראשון. הייז המשיך להשתולל עם צמד שלשות נוספות, והאורחים עלו ל-8 הפרש. ריינולדס ורייס ניסו לצמק, אבל לא הצליחו לתפוס מחדש את היתרון, פורת ובוקרא מצאו גם הם נקודות קלות מול ההגנה החלשה של המארחים ובמחצית זה 50:55 לאשקלון.

הייז פתח את הרבע עם- איך לא- שלשה, אבל דווקא הרצליה היתה זו שהתעוררה כששלשות של רומל בק ובן רייס השלימו את המהפך. בק הוסיף אחת נוספת, ושלשה של ג'ונס קבעה יתרון 70:77 בסיום הרבע השלישי. מילס פתח טוב את הרבע האחרון עבור אשקלון, אבל ריינולדס מיד העניש עם שלשה מהצד השני, ושמר על יתרון דו ספרתי. הייז הדהים עם השלשה השביעית שלו, אך לא קיבל עזרה מחבריו, וראה את רייס ובק מוליכים את הרצליה לניצחון. 95:103 בסיום.

קלעו לבני הרצליה: רומל בק 25 נקודות, דרק קארקטר 17, ג'יי אר ריינולדס (7 אסיסטים), בן רייס וניב ברקוביץ' 14 כל אחד, ג'ומיין ג'ונס 11 (18 ריבאונדים, 8 אסיסטים), אייזק רוזפלט 8. שיחק ולא קלע: גיא לביא.

קלעו לאליצור אשקלון: ג'רוויס הייז 33 (7 מ-11 משלוש), ג'וליאן מילס 28 (11 ריבאונדים), מרכוס דאב 12, מרקי פרי 8 (6 אסיסטים), דודו שמריז 6, גור פורת 4, אחיעד בוקרא ועודד שעשוע 2 כל אחד. שיחק ולא קלע: גילי מוסינזון.

רומל בק, שחקן בני הרצליה. קובי אליהו
התעורר במחצית השניה. בק/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully