וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לו רק הייתי: מיהו מאורו איקרדי, כוכבה העולה של סמפדוריה?

17.2.2013 / 9:15

הוא נולד ברוסאריו, כמו מסי. הוא הגיע לברצלונה בגיל צעיר, כמו מסי. הוא כובש בצרורות, כמו מסי. אז למה מאורו איקרדי מככב בכלל בסמפדוריה וכמה רחוק הוא עוד יכול להגיע?

בשישי בינואר, קצת אחרי חג המולד וערב השנה החדשה, העולם הנוצרי המערבי חוגג בכל שנה את חג ההתגלות, בו על פי האגדה לבש האל דמות אדם, את זו של ישו והתגלה בפני שלושת המגים. התגלות. זו הייתה מילת המפתח בשישי בינואר האחרון, לפני קצת יותר מחודש, גם ביובנטוס סטדיום בטורינו, שם אירחה הגברת הזקנה, מוליכת הטבלה, את סמפדוריה, שהגיעה למשחק החוץ הקשה ביותר בליגה האיטלקית כשהיא רק במקום ה-15, שתי נקודות מעל הקו האדום.

זה התחיל כצפוי. יובנטוס, שב-36 משחקי הבית הקודמים שלה, מאז נחנך האצטדיון החדיש והמפואר, הפסידה פעם אחת בדיוק, לאינטר, עלתה ליתרון מפנדל של ג'ובינקו. גאייטנו ברארדי האורח ראה צהוב שני כבר אחרי 32 דקות ודליו רוסי, במשחקו השני בלבד כמאמן הבלוצ'רקיאטי, נראה בדרך להשפלה. אלא שילד אחד, עדיין לא בן 20 (מחרתיים כבר כן), חשב אחרת. מאורו איקרדי התגלה בפני העולם.

שחקן סמפדוריה, מאורו איקרדי. Valerio Pennicino, GettyImages
יודע לעוף. איקרדי מהמם את יובנטוס/GettyImages, Valerio Pennicino

איקרדי בכלל לא אמור היה להיות במשחק הזה. מספר שבועות קודם לכן, סמפדוריה אישרה לו להצטרף לנבחרת ארגנטינה עד גיל 20 בקופה אמריקה לנבחרות צעירות, אבל רוסי התעקש להשאיר אותו בשל מכת פציעות שהשביתה את כל שאר החלוצים של הקבוצה. הוא האמין בו גם כשהמצב של סמפדוריה נראה רע מאוד במהלך המשחק והכל השתלם. בדקה ה-52 איקרדי נשלח בכדור ארוך ובעט מחוץ לרחבה, בופון פישל והכדור קפץ פנימה. בדקה ה-68 המהפך המדהים הושלם והפעם לשוער נבחרת איטליה לא היה מה לעשות, אחרי שהילד ירה פצצה לרשת העליונה. סמפדוריה ניצחה 1:2 מדהים והנחילה לאנטוניו קונטה את הפסדו הראשון כמאמן יובה כאשר הוא עומד על הקווים (ולא ביציע בגלל עונש ההרחקה). לאחר המשחק, ילד הפלא היה נרגש ואמר: "מעולם לא דמיינתי שאכבוש צמד לג'יאנלואיג'י בופון. אני מעריץ אותו מאז שהייתי ילד. זה חלום שהתגשם".

מאורו איקרדי נולד בפברואר 1993 ברוסאריו, ארגנטינה. עירו של אחד - צ'ה גווארה. ושל עוד אחד - ליאונל מסי. כנראה שהוא שאב קצת מכל אחד מהם. מהפכן וכדורגלן ענק. כשהיה בן תשע, המשבר הכלכלי הגדול הכה בארגנטינה ואיקרדי, יחד עם כל משפחתו, עבר לספרד. הוא הצטרף למחלקת הנוער של וסינדאריו מגראן קנאריה ולמעלה מ-500 שערים לא השאירו אף סקאוט ביבשת אדיש. ולנסיה, סביליה, אספניול, דפורטיבו לה קורוניה, ארסנל, ליברפול ואפילו ריאל מדריד. כולן עמדו בתור, אבל איקרדי כנראה אהב את ההשוואות למסי והצטרף ל'לה מאסיה' של ברצלונה, שהשיגה אותו בחינם על פי החוק בספרד, הקובע שעד גיל 16 לא צריך לשלם עבור אף שחקן. "ברגע שהגעתי לשם, מסי בא כדי להכיר אותי", הוא סיפר, "הוא נתן לי רק טיפ אחד. לעבוד הכי קשה, כל הזמן".

הפתיחה הייתה נהדרת ובשנתיים הראשונות במחלקת הנוער, איקרדי הפציץ 38 שערים, אבל משהו בקשר בינו לבין הטיקי טאקה לא ממש הסתדר. כחלוץ מרכזי, הוא תמיד העדיף לסיים מהלכים ולא לבנות אותם, תמיד רצה לשחק במרכז הרחבה ולא להגיע מהצדדים. אחרי שהסתבך באי אילו בעיות משמעת בקטאלוניה הוא הושאל לסמפדוריה. באופן סמלי, ההשאלה הושלמה ב-11 בינואר 2011, בדיוק 24 שעות אחרי שמסי גרף את כדור הזהב השני ברציפות שלו.

לאונל מסי שחקן ברצלונה מציג את כדור הזהב. רויטרס
בזמן שמסי הניף את כדור הזהב, איקרדי היה על המטוס בדרך לארץ המגף/רויטרס

דוריאנו טוסי, ששימש בזמנו בתור המנהל הספורטיבי של סמפדוריה, סיפר קצת על הרכש החדש שלו: "איקרדי הוא חלוץ מרכזי, מזכיר את ג'יאמפאולו פאציני. אנחנו לא יודעים כמה רחוק הוא יגיע, אבל יש לו את היכולת להפוך לשחק ענק. ברצלונה לא אוהבת לשחק עם חלוצים מרכזיים, אבל לנו הוא מתאים מאוד. בשנים האחרונות ניסינו להסתמך על צעירים משלנו, עכשיו נראה אם אנחנו יודעים איך לצרף אלינו צעירים מהקבוצות הגדולות של אירופה, כאלה שמחפשים דקות משחק". מלבד פאציני, הילד זוכה להשוואות רבות גם לגבריאל באטיסטוטה, אליל ילדותו, שכיכב בסרייה A לאורך 12 עונות.

ואכן, כל החתיכות בפאזל החלו להתחבר. בחצי העונה הראשונה, איקרדי שיחק בקבוצת הנוער של סמפ וכבש 13 שערים ב-19 משחקים. בקבוצה מגנואה לא חשבו פעמיים, שילמו לבארסה את הסכום הצנוע, 400 אלף יורו, שסוכם בין המועדונים בעת ההשאלה ובכך מימשו את האופציה והפכו את מאורו איקרדי לשחקן שלהם לשלוש השנים הבאות. ברצלונה השאירה לעצמה זכות ראשונים לרכישה עתידית, לכל מקרה. אחרי החתימה הוא אמר: "אעבוד קשה כדי להוכיח למאמן שאני מוכן להיות חלק מהפרויקט החדש של סמפדוריה. אני מקווה שאחזיר את האמון שנתנו בי בכך שאעשה את מה שאני הכי טוב בו - לכבוש שערים".

איקרדי העביר את מרבית העונה הבאה עם הנוער, אבל כבר בבכורה בבוגרים הוא הוכיח שלא מדובר רק בעוד כישרון. רבע שעה לסיום המשחק מול יובה סטאביה הוא עלה כמחליף. תשע דקות לאחר מכן, כבר חגג שער ראשון בקריירה המקצוענית שלו. האוהדים התאהבו ממבט ראשון וכאשר סמפדוריה צלחה את משחקי הפלייאוף ושבה לליגה הראשונה, היה ברור שאיקרדי, השחקן הכי צעיר ברוטציה, הוא חלק מהתוכניות.

חלוץ מילאן ג'מפאולו פאציני. רויטרס
ההשוואות היו לפאציני, אבל העתיד של איקרדי נראה הרבה יותר מבטיח/רויטרס

בתחילת העונה הוא עדיין התקשה לקבל דקות, אבל התפנית הגיעה בדרבי דלה לנטרנה מול גנואה. איקרדי פתח ושתי דקות לסיום המשחק הוא חתם את התוצאה וקבע 1:3 גדול לסמפדוריה, שעצרה רצף גרוע של תשעה משחקים ללא ניצחון וחמישה הפסדים.

אחרי זה כבר היה הרבה יותר קשה להזיז אותו מההרכב ושלושה שבועות לאחר מכן, כאשר פסקארה הגיעה להתארח, זה כבר הפך לבלתי אפשרי. איקרדי להט באותו יום וחגג רביעייה. ראשונה בקריירה שלו כמובן, שלישית בתולדות המועדון בליגה הראשונה. הוא הפך לשחקן הכי צעיר שכובש רביעייה בסרייה A מזה למעלה מ-60 שנה. ממש באותו יום, כמה שעות לאחר מכן, ליאונל מסי כבש, איך לא, רביעייה ב-1:5 של ברצלונה על אוסאסונה. אבל אנחנו לא כאן בשביל להשוות.

לאיקרדי יש יכולות בלתי נגמרות. הוא כובש בעיקר בימין, אבל מול פסקארה עשה זאת בשמאל ולפני שבוע, מול רומא, בנגיחה מצוינת וחכמה. שמונה שערים ב-18 מחזורי ליגה העונה. היכולת הזו הציתה שני מאבקים. הראשון הוא ברמת הקבוצות. שוב יש שורת מחזרות ובין השמות שעלו בחלון ההעברות של ינואר אפשר היה למצוא את נאפולי, מילאן, טוטנהאם, ליברפול ומנצ'סטר סיטי. רוברטו מאנצ'יני, מנג'ר הסיטיזנס, לא התבייש להצהיר: "יש לו תנועה נהדרת והוא כובש מצוין. אני חייב להגיד שאני מאוד אוהב אותו". כאשר נפוצו שמועות על כך שאיקרדי נמכר לאינטר ויעבור לנראזורי בעונה הבאה, מיהר רינאלדו סגרמולה, יו"ר סמפדוריה, להודיע: "אנחנו מחכים לתשובה של איקרדי לגבי הארכת החוזה שהצענו לו ובכל מקרה, כרגע הוא תחת חוזה, אז לאף אחד אסור לדבר איתו".

רוברטו מאנצ'יני מנג'ר מנצ'סטר סיטי. Michael Regan, GettyImages
הספיק להתאהב. מאנצ'יני/GettyImages, Michael Regan

הקרב החריף יותר מתנהל כרגע אצל הנבחרות. אביו של איקרדי סיפר בעבר שרגע אחרי החתימה בברצלונה, אנשי נבחרת ספרד כבר חיכו על הקו עם הצעה להצטרף לנבחרת הנוער. לפני שנה הייתה זו איטליה, שזימנה אותו למשחק הנבחרת הצעירה מול הונגריה, אבל הוא סירב והעדיף להישאר נאמן, בינתיים, לאלביסלסטה של מולדתו ארגנטינה. צ'זארה פרנאדלי, מאמן איטליה, הודה שהוא מנסה לשכנע אותו להחליף צד (לאיקרדי יש אזרחות איטלקית) ואיקרדי רק הגביר את האש כשאמר: "אני מודה לפראנדלי. אני ארגנטינאי, אבל בכדורגל אף פעם אל תגיד אף פעם. אני מאוד נהנה השנה ומגשים חלומות".

אלחנדרו סאבלה, מאמן נבחרת ארגנטינה, שמע ועלה על מטוס לארץ המגף, לראות את המפגש בין איקרדי לאריק לאמלה של רומא, עוד כישרון ארגנטינאי צעיר. לאחר המשחק, בו כאמור איקרדי כבש וניצח 1:3, סאבלה סיפר: "החלום שלו הוא לשחק בנבחרת ארגנטינה, הוא אמר לי את זה באופן אישי. הוא שחקן שמאוד מעניין אותי, יש לו שליטה מצוינת בכדור, הוא משחק בנגיעה ותמיד מתקמם טוב. לא הבטחתי לו כלום, אבל יש סיכוי טוב שאזמן אותו". הבעיה עם ארגנטינה כרגע היא הפקק בחלק הקדמי, שם יש עדיפות נכון להיום לטבס, אגוארו, היגואין ואחד, ליאונל מסי, שמאורו איקרדי יהיה, או לא יהיה, כמוהו יום אחד. נשאר רק לחכות ולראות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully